ابلاغ بسته تشویقی جدید نوسازی بافت فرسوده
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، عبادالله فتح اللهی در جمع خبرنگاران محتوای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در سال 94 را تشریح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران در خصوص تخفیف عوارض تخریب و نوسازی در ساخت و سازهای مسکونی گفت: 50 درصد تخفیف عوارض ویژه پلاک‌های کمتر از 100 متر در پروانه‌های انفرادی و ویژه پلاک‌های بیشتر از 300 متر در پروانه‌های تجمیعی است.

,

وی ادامه داد: 100درصد تخفیف درعوارض ویژه پلاک های بین 100 تا 300 متر مربع در پروانه های انفرادی و ویژه پلاک های بیش از 75 متر در پروانه های تجمیعی است.

,

فتح اللهی ادامه داد: 50 درصد تخفیف عوارض تخریب و نوسازی در ساخت و سازهای غیرمسکونی، ویژه در کلیه املاک در پهنه M 113 و S214 واقع در بافت‌های فرسوده است.

,

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به معافیت از پرداخت عوارض ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری گفت: واحد های مسکونی معافیت 100درصدی املاک زیر 300 متر و تجاری ـ اداری معافیت 50 درصدی ویژه املاک واقع در خارج از راسته‌ها و بورس‌های تجاری مصوب است.

,

وی در خصوص اعطای تراکم تشویقی گفت: حداکثر یک طبقه ویژه پلاک های بیش از 150 متر در پروانه های انفرادی و دو طبقه تشویقی ویژه پلاک‌های بیش از 150 متر در پروانه های تجمیعی است.

,

وی در خصوص پارکینگ گفت: امکان یک واحد کسری پارکینگ ویژه پلاک‌هایی با مساحت بین 100 تا 200 مترمربع در پروانه های انفرادی و پذیرش یک واحد پارکینگ مزاحم یک به یک به ازای هر پلاک تجمیعی ویژه پلاک‌هایی با مساحت بین 100 تا 150 مترمربع در پروانه های تجمیعی و ویژه پلاک‌هایی بیش از 300 مترمربع در پروانه‌های تجمیعی است. و تأمین نیم واحد پارکینگ تا سقف 180 درصد تراکم و مازاد بر آن یک واحد ویژه پلاک‌های 150 تا 300 مترمربع در پروانه‌های تجمیعی است.

,

فتح‌اللهی در خصوص تسهیلات بانکی توسط دولت گفت: پرداخت تسهیلات تا سقف 500 میلیون ریال و پرداخت یارانه سود بانکی تا سقف 9 درصد ویژه املاک تجمیعی بیش از 75 متر است.

,

به گفته فتح‌اللهی،‌ دولت سال گذشته وامی در خصوص نوسازی بافت فرسوده پرداخت نکرد.

,

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به طراحی و اجرای نما منطبق با معیارهای الگوی معماری اسلامی ـ ایرانی گفت: طراحی رایگان نما توسط دفاتر خدمات نوسازی محلات و همچنین پرداخت کمک‌هزینه اجرای نما ویژه املاک بیش از 100 مترمربع (شیوه‌نامه پرداخت این تسهیلات از طریق دفاتر خدمات نوسازی در اختیار افراد قرار می‌گیرد).

,

به گفته فتح اللهی، در بحث نما، طراحی و بخشی از اجرا رایگان است و تا سقف 10 میلیون تومان سازمان نوسازی هزینه متقبل می‌شود و این براساس ضابطه انجام خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بسته تشویقی جدید سازمان نوسازی شهرداری تهران ابلاغ شده است، گفت: دولت در سال گذشته وامی در خصوص نوسازی بافت فرسوده پرداخت نکرد.