کشف تونلی با قدمت ۲۰۰۰ سال در کوهپایه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اصفهان شرق، شهردار شهر کوهپایه از کشف تونل ۲۰۰۰ ساله در قلعه کهنه شهر کوهپایه خبر داد و گفت: ۳۰ سال پیش به دنبال حفاری لوله فضلاب محله قلعه کهنه شهر کوهپایه، دستکن قدیمی مشاهده شد که بنا به دلایل ان زمان، اقدامی جهت بررسی دقیق این تونل انجام نگرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق,

مجلسی با اشاره به پیگیری شورا و شهرداری شهر کوهپایه در حفر دوباره این دستکن، افزود: به همت شورای شهر و شهرداری و طی عملیات دوباره با نظارت باستان شناسان میراث فرهنگی عملیات حفاری این تونل انجام شد و به دنبال بررسی های انجام شده در این خصوص و کشف برخی ظروف، باستان شناسان قدمت این تونل را به ۲۰۰۰ سال قبل و مربوط به دوره ساسانیان تخمین زدند.

,

وی خاطرنشان کرد: کاووش های بعدی در زمینه بررسی دقیق تر و کسب جزئیات در این خصوص ادامه دارد و امیدواریم با بررسی دقیق تر بتوان این مکان را به عنوان اثری تاریخی و منحصر به فرد معرفی کرد.

,

گفتنی است اثار برخی تراش ها مشابه با مکان های ذخیره غذا در این تونل مشاهده شده است و بررسی دقیق در این زمینه ادامه دارد.

,

انتهای پیام/پ

]
در اصفهان به دلیل قدمت تاریخی که دارد اکتشافات بسیاری در طول سال های متمادی انجام گرفته است و این بار در منطقه قلعه کهنه شهر کوهپایه تونلی باقدمت ۲۰۰۰سال کشف شده است.