اتفاقات مصر خلاء وجود یک رهبر جامع را نشان می دهد/ اخوان المسلمین نباید دیگر بر روی مرسی تأکید کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از طرقبه نیوز، محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات مصر و نقش جمهوری اسلامی در روزهای اخیر گفت : ملت ایران طرفدار ملت مصر و اسلام

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

انقلابی است و از جریانی که بتواند پرچم اسلام انقلابی را در مصر بلند کند فعالانه حمایت خواهد کرد.

,

وی اظهار کرد: مرسی به عنوان رئیس جمهور سابق مصر اشتباهاتی را انجام داد اما ملت مصر نباید دشمن اصلی خود و خطر توطئه آمریکا و اسرائیل و برخی وابستگان آن ها در منطقه را نادیده بگیرند.

,

دهقان افزود: حتما جریان اخوان و وجود دموکراسی در مصر به ضرر آمریکایی ها خواهد بود و قطعا روی کار آمدن افراد غرب زده و وابسته به نفع آمریکا است.

,

عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نباید اشتباهات مرسی را به پای اخوان المسلیمن نوشت چرا که اخوان المسلمین یک جریان اسلامی است که در انتخابات گذشته به دلیل شرایط کشور مصر مجبور بود از

,

مرسی حمایت کند.

,

این نماینده مجلس با بیان این که اصل حضور مردم در خیابان ها آن هم برای مدت کوتاهی به منظور افزایش بینش مردم خوب است و جبهه بندی ها در مصر باید تغییر کند گفت: در هر دو جبهه در مصر عده ای از مخالفان آمریکا حضور دارند و باید تلاش همه برای مقابله با تصمیم گیری های آمریکا در جریانات مصر باشد.

,

دهقان در ادامه افزود: به جای این که تجمعات و اردوکشی های خیابانی در مصر حول فرد شکل بگیرد باید بر روی افکار اسلامی شکل بگیرد و مسلمانان مصر باید مقابل کسانی که ضد اسلام و منافع کلی مصر هستند بایستند.

,

عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اخوان المسلمین نباید دیگر بر روی مرسی تأکید کند چرا که وی اشتباهات فاحشی داشته و مردم نیز از عملکرد وی ناراضی هستند به همین خاطر اخوان المسلمین باید بهترین نیروهای خود را وارد صحنه نماید.

,

وی با اشاره به این که مرسی فرد کم ظرفیت و متکبر بود و این موضوع در اولین سفرش به ایران مشخص بود گفت: ما خوشحال نیستیم که در مصر دموکراسی از بین رفته و آمریکا در امور این کشوردخالت می کند اما مرسی فردی نبود که اخوان المسلمین بتواند بر روی او سرمایه گذاری کند.

,

دهقان تأکید کرد: اتفاقات مصر خلاء وجود یک رهبر جامع در این کشور را نشان می دهد.

,

وی گفت: ملت ایران به کمک ولی وفقیه توانست انقلاب نماید و در طول این 34 سال نیز به کمک ولی فقیه توانست از بحران هایی به مراتب سخت تر از بحران مصر عبور کند.

,


دهقان تصریح کرد: انقلاب ما که بسیار مظلوم تر از انقلاب مصر بود با پرچمداری امام (ره) در مقابل تمامی قدرت ها ایستاد و حتی آرمان خود را به ذلت کشاندن قدرت های زورگو بیان کرد.

,
,

نماینده مردم طرقبه شاندیز و چناران در ادامه با بیان این که انقلابیون نباید از همان ابتدا، کار را به دست ارتش مصر که سال ها مراوداتی با آمریکا و رژیم صهیونیستی داشت می دادند گفت: آموزش هزاران افسر مصری در پنتاگون در سالهای اخبر نتیجه اش اتفاقات تأسف بار امروز مصر است.

,

انتهای پیام/خ

]
عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اخوان المسلمین نباید دیگر بر روی مرسی تأکید کند چرا که وی اشتباهات فاحشی داشته و مردم نیز از عملکرد وی ناراضی هستند به همین خاطر اخوان المسلمین باید بهترین نیروهای خود را وارد صحنه نماید.