افراد ضعیف “توسری خور” هستند/ مذاکره کنندگان هسته ای ایران باید با قدرت در مقابل دشمن بایستند/آمریکا از نفوذ ایران در منطقه می ترسد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا یاسین توکلی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پیک هشترود در مورد سوالی درباره اشاره مقام معظم رهبری به مذاکره کنندگان که نباید توسری بخورند و اینکه چه نوع “توسری” احتمال دارند مذاکره کنندگان بخورند که رهبری تذکر می دهد، گفت: شاید یکی از مصادیق توسری خوردن بازرسی های ابدی باشد اما من معتقدم تو سری خوردن معمولا از احساس حقارت و خود کمتر بینی ناشی می شود. افراد توسری خور معمولا افراد ضعیف هستند به نظر می رسد منظور رهبری معظم انقلاب از این پیام؛ سر را بالا گرفتن و با قدرت در مقابل دشمن حرف زدن باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک هشترود, پیک هشترود,

ملت ایران نباید تحقیر شوند.

, ملت ایران نباید تحقیر شوند., ملت ایران نباید تحقیر شوند.,

وی اظهار کرد: همانطوریکه در چند روز اخیر شاهد لاف زنی آمریکا بودیم، همین که مقام معظم رهبری در مقابل این گستاخی ها با منطق انقلابی پاسخ می دهد و می فرماید: باید عظمت و هیبت ملت ایران محفوظ بماند، یعنی نباید ملت ما تحقیر و کوچک شود. ملت ما، ملت توسر خور نیستند، ملتی با قدمت بزرگ و هویت اسلامی و انقلابی هستند و دشمن در موضع ضعف قرار می گیرد و ابراز پشیمانی می کند که به نظر می رسد مصادیق تو سری خوردن از رفتار و گفتار و مواضع مذاکره کنندگان گرفته تا چگونگی دفاع از حقوق مسلم ملت ایران را در بربگیرد.

,

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که دلیل گستاخی های اخیر مستکبرین برای تهدید ایران چیست نیز افزود: مسئله ای ما با آمریکا و استکبار جهانی موضوع هسته ای نیست. آنها استقلال و عزت وعظمت و پیشرفت ما را بر نمی تابند.از اول انقلاب با توطئه های رنگارنگ نتوانستند در عظم مردم برای خودباوری و خود شکوفائی پیشرفت خللی ایجاد کنند.

,

آمریکا از نفوذ ایران در منطقه می ترسد.

, آمریکا از نفوذ ایران در منطقه می ترسد., آمریکا از نفوذ ایران در منطقه می ترسد.,

توکلی تاکید کرد: وگرنه مذاکره منطق وچارچوب خود دارد بفرمایش رهبری عزیز چگونه می شود در زیر شبح تهدید مذاکره کرد. این منطق استکبار است. آمریکا از اینکه ایران به عنوان الگوی تمدن اسلامی ومسلمانان جهان در دنیا مطرح است می ترسد. از نفوذ جمهوری اسلامی در عراق وسوریه و یمن و لبنان می ترسد. بنابراین این مذاکره سناریوی غرب وبه خصوص آمریکا برای فشار به ایران است و به نوعی مرعوب کردن عناصر ضعیف و خود باخته است.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که حل مشکلات را به رفع تحریم گره بزنیم نیز تصریح کرد: متاسفانه عده ای معتقدند که اگر تحریم ها نباشد ایران گلستان می شود و همه مشکلات ما مرتفع می گردد. اما به این تجربه تاریخی ملت خود توجه ندارند که ما در تحریم به اینجا رسیده ایم. ملتی که خود را باور کند در مقابل همه تگناها با سربلندی عبور می کند.

,

به توان داخلی خود اعتماد کنیم.

, به توان داخلی خود اعتماد کنیم., به توان داخلی خود اعتماد کنیم.,

این کارشناس سیاسی گفت: همچنانکه رهبر فرزانه فرمودند، بعضی تصور می کنند ما در شرایط شعب ابی طالب هستیم، در صورتی که امروز ملت ایران در همه عرصه های علمی وفن آوری حرفی برای گفتن دارد وخود دشمن اقرار می کند ملت ایران ملتی بزرگی است و ما نمی توانیم این ملت را به زانو در آوریم. بنا براین نباید دولت به جای درونگری و خود باوری به سراغ دشمن باوری برود. در هر حال آمریکا دشمن ماست وهر کاری کنیم که دشمن از دشمنی خود کم کند سرمایه را به هدر داده ایم بایستی به ملت و سرمایه های درونی خود متکی وبه خدا توکل کنیم.

,

پایان پیام/پ

]
کارشناس مسائل سیاسی گفت: افراد توسری خور معمولا افراد ضعیف هستند به نظر می رسد منظور رهبری معظم انقلاب از این پیام؛ سر را بالا گرفتن و با قدرت در مقابل دشمن حرف زدن باشد.