اگر متن چک نویس مورد قبول است چرا آن را منتشر نمی کنید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از “خانه خشتی”، سعید زیبا کلام دانشیار گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) به همت مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در تالار خیام دانشگاه حضور یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ب, ه نقل از , “خانه خشتی”,

زیبا کلام در جمع دانشجویان این دانشگاه به ۳ موضوع از جمله مذاکرات لوزان، لغو تحریمات و قطعنامه شورای امنیت اشاره کرد و گفت: ما منتظر این هستیم که آخر و عاقبت مذاکرات لوزان به کجا ختم می شود و چه چیزی از این مذاکره دستگیر ما خواهد شد.

,

وی به قرائت بیانیه توسط دکتر ظریف در ۱۳ فروردین سال جاری اشاره کرد و افزود: این بیانیه محرمانه و سری نیست و در سایت ها قابل مشاهده است و اسناد و مدارکی از این بیانیه در دست می باشد.

,

دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تهران در خصوص برنامه غنی سازی ایران، ظرفیت و سطح غنی سازی و ذخایر اورانیوم اظهار کرد: این حرفی نیست که بدون فکر گفته شود بلکه متقابلأ توافق شده و اگر توافق شده در کجا درج گردیده است؟ و همه این موارد دلالت بر این دارد که در نوشته ای همه این ها درج شده و مجموعه ای از اقدامات توافق شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: عراقچی در گفتگوی ویژه خبری در ۱۵ فروردین اشاره کرده که ۱۰ سال فعالیت های هسته ای خود را محدود و کند می کنیم؛ ولی در بیانیه حرفی از ۱۰ سال گفته نشده و برای من این قضیه مبهم می باشد که ۱۰ سال از کجا آمده است.

,

زیبا کلام فکت شیت را دارای ۴۳ ماده دانست که ۳۰ ماده آن در خصوص توافق ایران بر کاهش دو سوم سانتیریفیوژ نصب شده می باشد و در ادامه گفت: در ایران به غلط و دروغ اسم این را فکت شیت آمریکایی گذاشته اند و این توافق نامه نشان می دهد که توافق نامه دیگری وجود دارد و این چیزی که به عنوان فکت شیت آمده مشخص نشده است.

,

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان برخی اظهار نظرها در متن بیانیه، تأکید کرد: دکتر ظریف اگر متن چک نویس مورقبول و مورد توافق است چرا آن را منتشر نمی کنید و اگر مورد توافق نیست چرا به أن استناد شده و منبع ارزیابی شماست؟!

,

وی پرداختن به موضوع تحریمات از سوی دولت و مردم را به گونه ای دانست که انگار مرگ و حیات ما به آن بستگی دارد و افزود: در ماده اول بخش تحریمات گفته شده ایران گشایش های تحریمی دریافت می کند اگر به نحو راستی آزمایانه ای به تعهداتش عمل کند و ما همان نیز روز امضا می کنیم؛ این امید و وعده دادن به ملت برای چیست؟!

,

این محقق با بیان ماده دوم که به تعلیق تحریمات مرتبط با هسته ای اشاره شده، تصریح کرد: بحث آرمانهای انقلاب و منافع ملی ما در میان است و مفهوم تحریم مرتبط با هسته ای انحصارأ در قوانین آمریکا وجود ندارد و در توافق نامه فقط تحریم های هسته ای ذکر شده نه تمام تحریمات و آن هم تعلیق شده و لغو نمی شود.

,

وی خطاب به رئیس جمهور در خصوص لغو تحریمات گفت: چرا به مردم وعده می دهید که تحریم ها برداشته می شود ؛ بجای این باید جیب آیت الله و آیت الله زاده ها را بست.

,

دانشیار دانشگاه تهران بیان داشت: اگر می خواهید تحریمات از بین برود باید مبارزه کنیم تا تحریم‌ها بی اثر شود ؛ باج خفت و خواری و دستاوردهای ملت را نباید بدهیم و

,

ما حاضریم کل تأسیسات هسته ای را به آمریکا بدهیم اما قصه سیاست خارجی فراتر از این نرود.

,

سعید زیبا کلام با اشاره به سه ماده در قطعنامه شورای امنیت، افزود: تمام قطعنامه های گذشته شورای امنیت در موضوع هسته ای ایران همزمان با اتمام اقدامات مرتبط با هسته ای ایران برداشته می شود که به نگرانی های کلیدی بپردازد.

,

وی یادآور شد: در ماده دوم ذکر شده که موارد اصلی در قظعنامه شورای امنیت سازمان ملل  توسط شورای امنیت جدید بازتثبیت می شود و تهدیدهای مهم بر سلاح های متعارف در این قطعنامه جدید تلفیق می شود.

,

زیبا کلام ریشه این سیاست خارجه را در مسیر انحلال انقلاب اسلامی دانست و گفت: سیاست خارجه این دولت در ایجاد رابطه با غرب نیست بلکه زانو زدن در برابر غرب است؛ مگر شورای امنیت عروسک خیمه شب بازی است.

,

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: رئیس تشخیص مصلحت نظام اینان را دلواپسان می داند که اگر با این فکر پیش رود چگونه می خواهد مصلحت نظام را تشخیص دهد.

,

وی تأکید کرد: دانشجویان باید در دانشگاه جلسات هفتگی بگذارند و حرف هایشان را در سایت منتشر کنند ؛ به خود اهمیت دهید، دست به دست هم دهید و اعتراض کنید و وظیفه تان را بخوبی انجام دهید.

,

انتهای پیام/ص

]
سعید زیبا کلام عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه امام صادق(ع) ضمن انتقاد از سیاست خارجه دولت گفت: سیاست خارجه این دولت در مسیر ا نحلال انقلاب اسلامی گام برداشته است.