آزادی 85 هزار نفری است، نه یکصد هزار نفری!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آس پرس در حالی ورزشگاه آزادی معروف به ورزشگاه یکصدهزار نفری در قاره کهن است که طبق‌ آمارهای موثق، نهایت ظرفیت این ورزشگاه 85 هزار نفر است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آس پرس,
,

با برسی‌های بیشتر خبرنگار آس پرس و با در نظر گرفتن فضای خالی بین سکو‌های استادیوم  که محل قرارگیری پله‌های عبوری هواداران فوتبال است، این ورزشگاه بیش از 85 هزار نفر گنجایش ندارد.
 

,
,

این موضوع درباره سالن 12 هزار نفری این مجموعه نیز صدق می‌کند و ظرفیت آن به مراتب کمتر از ظرفیت اسمی آن است.
 

,
,

در حقیقیت تفاوت قابل ملاحظه‌ای بین ظرفیت اسمی و ظرفیت حقیقی این استادیوم آزادی وجود دارد. به همین خاطر وقتی استادیوم پر از تماشاگر می‌شود گفته می‌شود 100 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند ولی به جرات می‌توان از غلط بودن این آمار خبر داد.
 

,
,

در بازی پرسپولیس با الهلال عنوان شد 110 هزار نفر در استادیوم حاضرند چون علاوه بر جمعیت نشسته بر روی سکوها؛ جمعیت نشسته روی پله‌ها و دیوارهای دور استادیوم نیز در این آمار گنجانده شد، در حالی که آزادی اصلا 100 هزار تماشاگر گنجایش ندارد.
 

,
,

مطمئنا تا زمانی که میزان کاملا دقیق بلیت فروشی مشخص نشود، شاید مجبور باشیم به تخمین‌های چشمی در این باره اکتفا کنیم و هنگام پر شدن ورزشگاه از حضور 100 هزار نفر تماشاگر خبر بدهیم.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
همواره بیان شده است که تعداد گنجایش ورزشگاه آزادی یکصد هزار نفر است، اما به جرات می‌توان این مساله را رد کرد، زیرا استادیوم ورزشی آزادی به این میزان گنجایش ندارد!