مهمترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع قاریان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از ایرنا، مهمترین محورهای بیانات معظم له به شرح ذیل است:

**نسخه علاج مشکلات کنونی دنیای اسلام، تسلیم بودن در برابر دستورات قرآن و تسلیم نشدن در برابر تحمیلهای جاهلیت مدرن و مقاومت در برابر زورگویی‌های این جاهلیت است.

**تلاوت و حفظ قرآن مقدمه تخلق به اخلاق قرآنی و شکل گیری جامعه ای بر اساس دستورات قرآنی است؛ امروز متأسفانه دنیای اسلام از ضعف و فقر و اختلاف و جنگهای داخلی ناشی از فشار نظام های جاهلی به شدت رنج می برد که تنها راه مقابله با این فشارهای تحمیلی، تسلیم شدن در برابر قرآن و عزم جدی برای حرکت به سمت اهداف والای آن است.

**اگر یک قدم به سمت اهداف قرآنی برداشته شود، خداوند نیروی مضاعفی خواهد بخشید و این، موضوعی است که ملت ایران تجربه کرده و با مقاومت در برابر زورگویی ها، به توانایی ها و امید بیشتری دست پیدا کرده است.

**ایجاد اختلاف و دو دستگی در میان امت اسلامی، امروز یکی از برنامه های اصلی دشمنان است، بنابراین همه باید مراقب باشند تا مبادا فریاد اختلاف سر دهند و بلندگوی دشمنان اسلام و قرآن شوند.

**هر حنجره ای که در جهت اختلاف افکنی کار کند، بلندگوی دشمن است؛ ایجاد اختلاف تحت عناوین شیعه و سنی، عرب و عجم، و قومیتها و ملیتها و تعصبهای ناسیونالیستی، در دستور کار بدخواهان امت اسلامی قرار دارد که باید با «بصیرت» و «عزم» در مقابل آن ایستاد.

**بصیرت و تشخیص صحیحِ «دوست» و «دشمن» بسیار ضروری است و هنگامی که عزم و اراده در کنار بصیرت قرار گیرد، پیمودن مسیر و ایستادگی در برابر فشارها و تحمیل ها و توطئه ها، آسان خواهد شد و این، همان نصرت الهی است.

**باید جوانان و روشنفکران، انس بیشتری با قرآن پیدا کنند، زیرا غنی شدن ذهن از معارف قرآن، تاثیر خود را بر گفتار و رفتار و تصمیم گیریهای کلان خواهد گذاشت.

**انس با قرآن تضمین کننده آینده روشن و همراه با سعادت است و امروز خوشبختانه حرکت به سمت اسلام و قرآن در میان جوامع اسلامی نیز شروع شده که بیداری اسلامی از برکات آن است؛بیداری اسلامی حقیقتی است که از بین رفتنی نیست و آثار آن روزبروزگسترش خواهد یافت.

**دولتهای اسلامی بیشتر از آنکه درباره قرآن حرف بزنند، در عمل با آن آشنا شوند و دستورات آن را اجرا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ج

]
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب صبح روز گذشته (شنبه) در دیدار شرکت کنندگان سی و دومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم مطالب مهمی را ایراد فرمودند.