مجموعه غزل آئینی مرحوم «خلیل عمرانی» رونمایی می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از فارس،ایمان عمرانی فرزند زنده یاد خلیل عمرانی در گفت‌وگوپیرامون مجموعه غزل آئینی این شاعر فقید اظهار داشت: «بر ساحل کوثر» مدتی بود در انتظار مجوز ارشاد بود که در نهایت با اخذ مجوز از سوی انتشارات تیرگان روانه بازار نشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: این مجموعه غزل در 124 صفحه طی هفته جاری و یا اوایل هفته آینده رونمایی خواهد شد که پیرامون زمان و مکان دقیق آن اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

,

«خلیل عمرانی» متخلص به‌ «پژمان» شاعر آئینی در 9 تیر سال 1343 در روستای‌ لمبدان شهرستان «دیر» به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستا و دورهء متوسطه را در شهر به پایان برد و در سال 1363 دانشجوی مرکز تربیت معلم پسران‌ بوشهر شد. دو سال بعد،به‌ زادگاهش برگشت و در مدرسه‌ای‌ که خود در آن درس خوانده بود، به تدریس ادبیات پرداخت. در سال‌ 1367،ازدواج کرد و به دانشگاه‌ یزد رفت و همزمان با تحصیل، در واحد کارشناسی فعالیت‌های ادبی‌ استان به پرورش استعدادهای‌ جوان و نوجوان در زمینهء شعر پرداخت.

,

وی در سال 1372،پس از اخذ لیسانس ادبیات فارسی دبیر دبیرستان آیت‌الله طالقانی‌ بندر دیر شد و یک سال بعد، معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عهده گرفت. در سال 1376 به تهران آمد و ضمن‌ فعالیت‌های فرهنگی به تدریس‌ ادبیات در اسلامشهر پرداخت و از سال 1378 کارشناس فعالیت‌های‌ ادبی اداره کل آموزش و پرورش‌ تهران شد.

,

از جمله آثار او می‌توان به: مروارید فراموش شده، گزیده ادبیات معاصر، ساعت به وقت شرعی دریا و در مدار یک اشاره کرد.

,

انتها پیام/ج

]
«بر ساحل کوثر» که تازه‌ترین مجموعه غزل آئینی زنده یاد خلیل عمرانی را شامل می‌شود، طی هفته آینده رونمایی خواهد شد.