با دردسرهای عینک چه کنیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، عینک آفتابی و طبی و استفاده ی زیاد از آن موجب می شود تا سطح پوست در محل تماس عینک با آن مانند کناره های بینی و یا پشت گوش ها دچار التهاب شود.

گفتنی است: این سائیدگی می تواند باعث التهاب بویژه در پشت گوش شود به همین دلیل چشم پزشکان توصیه می کنند تا افراد به صورت مرتب و هرازگاهی عینک را از چشم برداشته و نواحی دوربینی و پشت گوش ها را ماساژ دهند تا مانع از جا انداختن عینک بر روی پوست شود.

بررسی ها نشان می دهند:افراد می بایست توجه خاصی به جنس عینک طبی و یا آفتابی خود داشته باشند و دقت کنند تا محصولی را خریداری کنند که پوست آنها به آن عنصر حساسیت و آلرژی نداشته باشد.

شستن عینک آفتابی و طبی با محلول های شوینده علاوه بر حفظ پاکیزگی و جلوگیری از بروز آکنه در محل تماس عینک با پوست باعث دید بهتر برای فرد همینطور عدم انتقال شوره های سر و عرق سوز شدن به علت چسبیدن نمک موجود در عرق بدن به دسته های عینک می شود.

همینطور در صورت بالا بودن نمره ی عینک و سنگینی شیشه یا پلاستیک عینک می توان با مشاوره یا پزشک معالج راهکارهای دیگر را آزمایش نمود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع:باشگاه خبرنگاران

,

انتهای پیام/ن

]
استفاده از عینک آفتابی و یا طبی برای محافظت از چشم ها اهمیت فراوانی دارد اما در عین حال باید با راهکارهایی مانع از ایجاد عوارض توسط آن شد.