همایش تدبیر یا نمایش تقصیر؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش منطقه آزاد: لزوم پیشرفت و توسعه در استان ما که با وجود داشتن منابع عظیم طبیعی و خدادادی و نیروی انسانی بلقوه ، متاسفانه هنوز هم منطقه ای کم برخوردار است،امریست مسجل و مطالبه ای است به حق که در سایه ی مدیریتی با تدبیروسالم و با همدلی و همکاری میان مردم و مسولان محقق میشود.

چندی پیش همایشی به همت استانداری تحت عنوان "تدبیر ملی در توسعه استان چهار محال و بختیاری" در دانشگاه شهرکرد برگزار شد. درصورتیکه حاصل این همایش یافتن راهکار و تدوین سندی علمی و عملی برای توسعه و پیشرفت استانمان باشد، نیت و اقدام مسولین قابل تقدیر است اما آفتی که این همایش مثل بسیاری از همایش هایی که سالانه با موضوعات مختلف در کشورمان برگزار میشود،بدان مبتلا شد، بلا و آفت "اسراف" بود، اسرافی که نشان از عدم تدبیر کافی برای برگزاری همایش داشت؛سوالی که ذهن بسیاری از دانشجویان را به خود مشغول کرد این بود که چرا این همه مدعو و چرا این همه گل طبیعی؟!

وقتی قرار است برای توسعه ی یک استان تدبیر ملی اندیشیده شود، نیازی به صرف چندین میلیون تومان هزینه آن هم فقط به منظور خرید گل برای مراسمی که دو روز طول میکشد نیست؛هزینه ای که از بیت المال می رود.

فراموش نکنیم که اسلام به شدت از اسراف نهی فرموده، چنانچه درقرآن کریم آمده است: خداوند اسراف کاران را دوست ندارد!

وقتی قرار است همایشی علمی بر گزار شود؛ الزامی برای حضور تمامی کارکنان ادارات ذی ربط و بی ربط (!) وجود ندارد،بهتر بود تعدادی از مدیران و نخبگان و صاحب نظران دغدغه مند در این همایش شرکت میکردند و نتایج حاصل و تصمیمات اتخاذ شده به صورت یک دستور العمل برای سایر نهاد ها فرستاده میشد تا هم هزینه ی کمتری صرف شود و هم نتایج بازخورد های بهتری داشته باشد و همایش علمی شبیه صفا سیتی! نباشد.

متاسفانه در کشور ما چنین رسم است که وقتی یکی از رجال سیاسی بلند پایه، بعد از تلاش ها و درخواست های بسیار، گذرش به استانی می افتد، مسئولین محلی به رسم استقبال همایشی ترتیب داده و از خدمات و کارهای انجام شده سخن می گویند و احتمالا جاده یا سازه ای را گاها برای چندمین بار افتتاح میکنند، به طوری که گاهی اوقات اصل مطالبه گری در پیچ و خم سیاسی کاری ها گم میشود.

در همایش مذکور که میزبان ۲ تن از شخصیت های سیاسی کشورمان ؛دکتر رضایی و دکتر نو بخت بود، شاهد تلاش مسولین استانمان برای تخصیص بودجه و جذب اعتبارات لازم برای تکمیل و تامین هزینه ی طرح های عمرانی، اقتصادی و... بودیم اما برای توسعه ی استان چنان که شایسته است تدبیری اندیشیده نشد و عملا همان طرح هایی که سابقا عنوان شده بودند مجددا مطرح شد.

بهتر بود علاوه بر اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی، در محیط دانشگاه ها و سطح استان نیز اطلاع رسانی گسترده تری صورت میگرفت تا ایده ها و مقالات بهتر و بیشتری به دبیر خانه ی همایش (اگر داشت!) ارسال می شد و گزینه های بیشتری برای توسعه ی استانمان را روی میز مسولین میگذاشت یا روزی که مقالات ارایه میشد،به دانشجویان اطلاع رسانی میشد تا از تدابیر اندیشیده شده مطلع شوند.

به نقل از آماری که استاندار اعلام کردند بودجه ی استان در سال ۹۳ تقریبا ۲ برابر بودجه ای بود که در سال ۹۲ عایدمان شده بود، با این حال مردم شاهد تغییر محسوسی در سطح اشتغال، در آمد، امکانات و رفاه عمومی نبودند، پس کلید گم شده ی توسعه استان ما صرفا تخصیص بودجه نیست، بلکه مهمتر از آن،مدیریت صحیح، حرکت جهادی، همکاری و همدلی میان مردم و مسولین، شایسته سالاری و پرهیز از سیاسی بازی و موازنه کاری است.

به امید آنکه شاهد پیشرفت و توسعه ی همه جانبه استانمان باشیم.

, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

لیلا اکبری

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
بهتر بود تعدادی از مدیران و نخبگان و صاحب نظران دغدغه مند در این همایش شرکت میکردند و نتایج حاصل و تصمیمات اتخاذ شده به صورت یک دستور العمل برای سایر نهاد ها فرستاده میشد تا هم هزینه ی کمتری صرف شود و هم همایش علمی شبیه صفا سیتی! نباشد.