ماینس 1-3 بوروسیا دورتموند: بازگشت به مسیر پیروزی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی داناطلایی پوشان دورتموند، هفته چهاردهم بوندس لیگا را با برتری 3-1 خارج از خانه برابر ماینتس به پایان بردند. 

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
به گزارش کانون هواداران دورتموند در ایران؛ بوروسیا دورتموند در ادامه هفته چهاردهم بوندس لیگا میهمان شاگردان توچل در ماینتس بود که نهایتا با گلهای لواندوفسکی (2 گل) و آئوبامیانگ در مقابل تک گل چوبو موتینگ به پیروزی 3-1 دست یافت. 
,
 
,
نیمه نخست این دیدار اتفاق خاصی به غیر از ضربه پیر آئوبامیانگ کهه به تیر دروازه ماینتسی ها برخورد کرد و همچنین تعویض اجباری بندر با نوری شاهین به دلیل مصدومیت نداشت. 
,
 
,
اما با شروع نیمه دوم، مردان کلوپ بازی به مراتب بهتری را نسبت به نیمه اول به نمایش گذاشتند، با آغاز این نیمه،  یورگن کلوپ، رویس و بلاژیکوفسکی را به دلیل خستگی ناشی از دیدارهای قبلی از زمین خارج کرد. 
,
 
,
اما تا دقیقه 70 دورتموندی ها موفق به گشودن دروازه ماینتس نشدند، تا اینکه در این دقیقه، ضربه آزاد تماشایی پیر آئوبامیانگ که امشب برای طلایی پوشان تا قبل از ورود میخیتاریان در پست 10 بازی میکرد، تبدیل به گل نخست دورتموند شد.
,
 
,
اما تنها چهار دقیقه بعد خطای پنالتی پیشچک که با شارژ بر روی مهاجم حریف صورت گرفت، منجر به اعلام پنالتی توسط دنیز آیتکین داور این دیدار شد و چوبو موتیگ هم کار را از روی نقطه پنالتی به تساوی کشاند.
,
 
,
گل برتری دورتموند خیلی زود به ثمر رسید، حرکت زیبای آئوبامیانگ و جا گذاشتن گلر حریف سبب شد تا ضربه در چارچوب این بازیکن با شکلی عجیب توسط مدافع حریف و با دست به بیرون فرستاده شود، تا پنالتی اخراج مستقیم در انتظار سوتو مدافع کلمبیایی ماینتس باشد.
,
 
,
روبرت لواندوفسکی ضربه پنالتی را تبدیل به گل دوم و برتری شاگردان کلوپ کرد. 
,
 
,
این برتری 2-1 تا ثانیه های پایانی ادامه داشت تا اینکه خطای واضح گلر ماینتس بر روی اریک دورم، باعث شد تا بار دیگر لواندوفسکی فرصت گلزنی از روی نقطه پنالتی را به دست آورد و گل سوم بوروسیا دورتموند را باز هم از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.
,
 
,
با این پیروزی ارزشمند، دورتموند 31 امتیازی شد و با توجه به برتری بایرن و لورکوزن در دیدارهای همزمان، در سوم جدول رده بندی بوندس لیگا باقی ماند.
,
 
,
انتهای پیام.
]
هر چهار گل بازی در نیمه دوم به ثمر رسید تا دورتموندی به سه امتیاز این دیدار برسند.