به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجتالاسلام رضا مصباح، استاد حوزه و دانشگاه کارشناس ارشد فلسفه کلان در خصوص زندگی مهدوی در گفت وگو با طنین یاس گفت: تفکر مهدوی موجب پویایی مکتب شیعه شده است و مهدی باوری تکاپوی ارزش مندی به مکتب شیعه بخشیده است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین یاس,,
وی با بیان اینکه سه مقوله در زندگی مهدوی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود گفت: هر شخصی که بخواد زندگیاش معنی و مفهوم پیدا کند میبایست به این سه اصل توجه ویژهای داشته باشد .
,,
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه یکی از این مسائل اساسی اعتقاد به زندگی پس از مرگ است و شهادت در راه حق، ترس از این موضوع را از بین خواهد برد، افزود: با اعتقاد به شهادت مرگ پایان زندگی محسوب نمی شود و باور این موضوع پویایی پس از مرگ را در خود بیان می کند.
,,
دبیر گروه ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم، گفت: زندگی امید وارانه دومین مسئله اساسی است، مفهوم امید است که موجب ادامه زندگی میشود و فرد امیدوار به آینده در مکتب مهدوی به ظهور فردی که تمام جهان را پر از عدل و داد کند، اعتقاد دارد که در اینجا اعتقاد و امید به هدایت الهی مطرح می شود.
,,
حجتالاسلام مصباح تصریح کرد: امید و انتظار در مکتب مهدوی از جمله ارکان مهم این مکتب محسوب می شود که همگان بر آن واقف هستند .
,,
وی در ادامه گفت: مسئله سوم در مکتب مهدوی ولایت مداری است که با تکیه بر این موضوع ولایت همانند وحدتی برای تمام منتظران محسوب می شود که در پرتو آن زندگی و آینده خوبی را برای آنان رقم زده میشود.
,,
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در مکاتب دیگری غیر از مکتب شیعه و اسلام اعتقاد به منجی نیز وجود دارد،خاطر نشان کرد: در ادیان دیگر به طور مثال زرتشت، مسیح، یهود و... حتی مکاتب نوظهور اعتقاد به منجی به تعبیر خود این مکاتب وجود دارد که زمین را از شر پلیدی و زشتی ها می رهاند و نه تنها یک بار بلکه دائماً این عمل انجام شده و اتفاقات مختلف در جهان را سبب میشود.
,,
دبیر گروه ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم، در ادامه افزود: جامعه مهدوی در مرکز عالم هدایت وجود دارد و با اعتقاد به منجی از تمام ارزشها حمایت کرده و به نژاد و قومیت فکر نمیکند.
,,
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جامعه مهدوی با شعار منجیی به نجات جهانیان میاندییشد که یاور تمام ستمدیدگان و ضعفا است.
,,
حجتالاسلام مصباح در پایان گفت: مهدی باوری یک تفکر اعتقادی است و از نتیجه حاصل از این مکتب آن است که اعتقاد آن مسئلهای آرمانی است که با توجه به آن همه هستی معنی و مفهوم پیدا خواهد کرد.
,,
انتهای پیام/خ
]