نجات ۱۰ قلاده گراز گرفتار در استخر کشاورزی در دماوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا عباس میزرا کریمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود اظهار داشت: صبح امروز بر اساس تماس از سوی روستاییان دماوند مبنی بر گرفتار شدن گرازهای وحشی در استخر ذخیره آب کشاورزی یکی از روستاییان، نیروهای این یگان به محل حادثه اعزام شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عباس میزرا کریمی در گفتگو با خبرنگار , پایگاه خبری تحلیلی تارود, پایگاه خبری تحلیلی تارود,  اظهار داشت: صبح امروز بر اساس تماس از سوی روستاییان دماوند مبنی بر گرفتار شدن گرازهای وحشی در استخر ذخیره آب کشاورزی یکی از روستاییان، نیروهای این یگان به محل حادثه اعزام شدند.,

وی خاطر نشان کرد: از ۱۵ گراز گرفتار شده در استخر، پنج قلاده توله گراز قبل از رسیدن محیط‌بانان تلف شده بودند و ۱۰ گراز بالغ نجات یافتند و به دامن حیات وحش برگردانده شدند.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند اظهار داشت: متأسفانه با توجه به عمق استخر تعداد پنج رأس توله گراز قبل از رسیدن محیط بانان در استخر تلف شدند و نه رأس بالغ آن با توجه به اقدامات صورت گرفته مأمورین نجات یافتند.

,

وی افزود: پس از بررسی کامل وضعیت موجود و عمق استخر ذخیره آب مأمورین یگان محیط زیست نسبت به تخلیه آب استخر با پمپ اقدام نموده و سپس با وسایل استفاده از لاستیک، کیسه‌های ماسه نسبت به هموار نمودن مسیر خروج اقدام کردند.

,

میرزاکریمی تاکید کرد: کشاورزان محترم نسبت به محصور نمودن استخر ذخیره آب اقدام نمایند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

,

به گزارش تارود محصور نبودن استخرهای ذخیره آب و سطح شیب‌دار و پلاستیکی آن علاوه بر حیات وحش یک خطر جدی برای اشخاص نیز حساب می‌آید که سال گذشته یک دختر فیلمبردار دماوندی در یکی از این استخرها جان خود را از دست داد.

, تارود, تارود,

انتهای پیام/ص

]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از نجات 10 قلاده گراز از استخر مصنوعی در سیدآباد و مرگ 5 قلاده خبر داد.