افشاگری فرزند آیت الله طالقانی درباره هاشمی و غرضی/ انتقاد لاریجانی و پاسخ امام جمعه مشهد/موشک های عربستانی به سمت ایران!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  سرخط بخشی از اخبار مهم و خواندنی رسانه های داخلی و خارجی در قالب بسته " دیده بان دانا" عبارتند از:

, شبکه اطلاع رسانی دانا, دیده بان دانا, دیده بان دانا,

* محسن ثانی، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با شرق از بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین در ماه رمضان خبر داد.

,

* بزرگترین حوضچه خشک خاورمیانه با حضور احمدینژاد رئیس جمهور کشورمان در استان هرمزگان به بهرهبرداری رسید.

, , ,

*فرزند آیت الله طالقانی: غرضی از هاشمی دستور گرفت تا فرزندان آیت‌ الله طالقانی را برباید. فرزند آیت الله طالقانی با اشاره به مدیریت پشت پرده این ماجرا گفت: تنها کسی که قبل از فرستادن غرضی به زندان از وی حمایت می‌کرد آقای علی اکبر هاشمی رفسنجانی بود(...) من نظر خودم را می‌گویم ایشان از کسی مثل آقای هاشمی دستور گرفته وگرنه خودش در سطحی نبود که از این غلط‌ها بکند.

, فرزند آیت الله طالقانی: غرضی از هاشمی دستور گرفت تا فرزندان آیت‌ الله طالقانی را برباید. فرزند آیت الله طالقانی با اشاره به مدیریت پشت پرده این ماجرا گفت: تنها کسی که قبل از فرستادن غرضی به زندان از وی حمایت می‌کرد آقای علی اکبر هاشمی رفسنجانی بود(...) من نظر خودم را می‌گویم ایشان از کسی مثل آقای هاشمی دستور گرفته وگرنه خودش در سطحی نبود که از این غلط‌ها بکند.,

 * "انتقاد رئیس دستگاه قضا به اظهارات امام جمعه مشهد درباره برخورد با بدحجابی"،  اظهارات هاشمی مبنی بر "از کینه افراطیون هراسی ندارم" و "بازگشت ری شهری به صحنه سیاست کشور" محور مشترک رسانههای اصلاحطلب قرار گرفت.

, , ,

*آیت الله علم الهدی نیز با انتشار مطلبی به سخنان روز گذشته رئیس قوه قضاییه پیرامون امام جمعه مشهد واکنش نشان داد. وی گفت:با شناختی که من از آیت الله آملی لاریجانی داشتم. انتظار روحیه ی نقد پذیری بیشتری از ایشان بود. شما و مردم عزیز می توانید با مراجعه به سایت من ، متن کامل خطبه ی نماز جمعه هفتم تیر را ببینید و آن وقت قضاوت کنید که آیا این سخنان خلاف واقع یا سهل انگارانه بوده یا خیر.

, با شناختی که من از آیت الله آملی لاریجانی داشتم. انتظار روحیه ی نقد پذیری بیشتری از ایشان بود. شما و مردم عزیز می توانید با مراجعه به سایت من ، , متن کامل خطبه ی نماز جمعه هفتم تیر, متن کامل خطبه ی نماز جمعه هفتم تیر, را ببینید و آن وقت قضاوت کنید که آیا این سخنان خلاف واقع یا سهل انگارانه بوده یا خیر.,

* روزنامه بهار باهدف القای"خواست عموم مردم و روحانیت،بازگشت هاشمی به نمازجمعه"است،نوشت: سیل دعوت از هاشمی برای بازگشت به نمازجمعه هرروز بیشتر میشود و اکنون این درخواست به حوزه علمیه هم رسید.

, ,

*سایت پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی نیز رویه تعریف و تمجیدهای یکسویه و خارق العاده خود را از هاشمی به اوج اعلی رسانده است و این درحالیست که انتقادها و واکنش ها به انتشار مطالب دور از اعتدال و انصاف در این سایت روز افزون شده است.

,

* سعدالله زارعی در روزنامه کیهان: جریان اخوانالمسلمین در مصر هنوز گمان میکند که توسل به آمریکا میتواند دولت ساقط شده آنان را احیا کند؛ اخوان هنوز درنیافته که نزدیک شدن به آمریکا و سوزاندن برگهای برندهای نظیر فلسطین و ایران از اصلیترین عوامل شکستشان بوده است.

, , , , , , , ,

* مجله فرانسوی موهن "شارلی ابدو" در راستای اهداف ضداسلامی خود، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، با انتشار تصاویر روی جلد، به ساحت مقدس کلامالله مجید اهانت کرد.

, "شارلی ابدو" , , ,

* مایکل سینگ مدیر مؤسسه اندیشکده واشنگتن در سایت این اندیشکده و جو لیبرمن سناتور آمریکایی در وال استریت ژورنال با انتشار یادداشتهایی جداگانه اما مشابه، خواستار ادامه فشار کاخ سفید با وجود تغییر دولت در ایران شدند.

, ,

* روزنامه اکونومیست در انتقاد به موضع دولت اوباما در قبال تحولات مصر نوشت "کودتا زمانی کودتا نیست، که آمریکاییها آن را کودتا نخوانند"/ اگر آمریکا تغییرات در مصر را کودتا تلقی کند مجبور خواهد شد ارتش را مورد تحریم قرار بدهد.

, , ,

* روزنامه انگلیسی “دیلی تلگراف ” با انتشار یک عکس ماهوارهای ادعا کرد که عربستان سعودی موشکهای بالستیکی خود در پایگاه نظامی الوطن را به سمت ایران و رژیم صهیونیستی را نشانه رفته است.

, دیلی تلگراف , , ,

* اظهارات مشایی مبنی بر "نگرانی از به حاشیه رفتن گفتمان احمدینژاد وجود ندارد" محور مشترک رسانههای همسو با دولت قرار گرفت.

, , ,

* روزنامههای اصلاحطلب ابتکار و بهار و روزنامه دولتی ایران در مطالبی جداگانه اما مشابه به نقد مواضع روزنامه کیهان و حسین شریتعمداری پرداختند.

, , ,

* روزنامه ایران در یادداشت و گزارشی جداگانه اما مشابه نوشت احمدینژاد با درک حقیقت "هویت ایرانی" توانست کسانی که فقط در گذشته توقف داشتند را به صف انقلاب پیوند زند، اعتمادشان به نظام را بالا برده و سبب شود در انتخابات 92 شرکت کنند.

, ,

بیبیسی فارسی در مطلبی با اشاره به قرار گرفتن مصر در ردیف دوم دریافت کمکهای مالی خارجی از آمریکا، هدف دولت اوباما از عدم موضع گیری درباره تحولات مصر را حفظ آرامش در مرز مصر-اسرائیل و پیمان کمپ دیوید عنوان کرد.

, بیبیسی فارسی, , ,

* واکاوی پرونده زهرا کاظمی، طرح رفع حصر سران فتنه، درخواست مادر ستار بهشتی برای نبش قبر وی و درخواست جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از حسن روحانی برای تغییر فضای امنیتی از سوژههای اجتماعی و حقوق بشری رسانههای اپوزیسیون بوده است.

, , ,

* رویترز روند صلح میان دولت ترکیه و گروهک پ.پ.ک را با توجه به تغییر رهبر جناح سیاسی این حزب مورد تردید دانست.

,

* ادعای جدید گروهک منافقین مبنی بر وجود پایگاه اتمی مخفی ایران در دماوند و  ادعای سفیر اسرائیل در امریکا مبنی بر توانایی این رژیم در حمله یکجانبه به ایران از سوژههای ضد ایرانی رسانههای فارسی زبان خارجی بوده است.

, گروهک منافقین, , ,

 خبرنگار بیبیسیفارسی در استانبول سیاست خارجی داوود  اوغلو مبنی بر کاهش تنش با همسایگان را شکست خورده عنوان کرد و سناریوی الگو شدن این کشور برای دیگر کشورهای اسلامی را مورد شک و تردید دانست.

, , , ,

* رسانههای بیگانه نظیر العربیه و رادیو فردا با بزرگنمایی واکنش وزارت خارجه مصر درخصوص موضع ایران در قبال تحولات این کشور، آن را "دخالت در امور داخلی مصر" تفسیر کردند.

, * رسانه, های بیگانه نظیر العربیه و رادیو فردا با بزرگنمایی واکنش وزارت خارجه مصر درخصوص موضع ایران در قبال تحولات این کشور، آن را , ", دخالت در امور داخلی مصر, ", تفسیر کردند. ,

* الیور استون کارگردان سرشناس سینمای آمریکا اظهار کرد پسرش، «شان استون» عاشق ایران است و گرویدن وی به اسلام را درک می‌کند.

, * الیور استون کارگردان سرشناس سینمای آمریکا اظهار کرد پسرش، «شان استون» عاشق ایران است و گرویدن وی به اسلام را درک می‌کند.,

نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی از نحوه ارسال سلاح از لیبی به سوریه پرده برداشت. در گزارش این نشریه آمریکایی آمده است: «در حالی که آمریکا آماده می‌شود ارسال سلاح به معارضان سوری را آغاز کند، شورشی‌های سابق لیبی اکنون قفل سکوت را شکسته و گفته‌اند که اکنون دقیقاً یک سال است که این کار را انجام می‌دهند.» یکی از فرماندهان شورشی‌های سابق لیبی که 43 سال سن دارد، اکنون مسئول قاچاق سلاح از لیبی به معارضان سوری است./دانا

, نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی از نحوه ارسال سلاح از لیبی به سوریه پرده برداشت. در گزارش این نشریه آمریکایی آمده است: «در حالی که آمریکا آماده می‌شود ارسال سلاح به معارضان سوری را آغاز کند، شورشی‌های سابق لیبی اکنون قفل سکوت را شکسته و گفته‌اند که اکنون دقیقاً یک سال است که این کار را انجام می‌دهند.» یکی از فرماندهان شورشی‌های سابق لیبی که 43 سال سن دارد، اکنون مسئول قاچاق سلاح از لیبی به معارضان سوری است./دانا, نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی از نحوه ارسال سلاح از لیبی به سوریه پرده برداشت. , در گزارش این نشریه آمریکایی آمده است: «در حالی که آمریکا آماده می‌شود ارسال سلاح به معارضان سوری را آغاز کند، شورشی‌های سابق لیبی اکنون قفل سکوت را شکسته و گفته‌اند که اکنون دقیقاً یک سال است که این کار را انجام می‌دهند.» , یکی از فرماندهان شورشی‌های سابق لیبی که 43 سال سن دارد، اکنون مسئول قاچاق سلاح از لیبی به معارضان سوری است./دانا,

 *فعالان مراکشی نیز با تاثیر‌پذیری از جنبش تمرد مصر اعلام تشکیل جنبش تمرد مراکش با هدف براندازی نظام سیاسی این کشور کردند. تمرد مراکش با هدف سقوط دولتی که حزب اسلامی "عدالت و توسعه"، حزب حاکم دولت این کشور به شمار می رود، تشکیل شده است.

,

* ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در نشست مطبوعاتی پیش از بازی 2 تیم ایران و آلمان گفت: باعث غرور است که سرمربی تیم ملی آلمان برای بازی با ما احساس نگرانی می‌کند.

,

*جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین انتشار نوار ویدئویی حمایت نخست‌وزیر بحرین از یکی از متهمان به شکنجه در این کشور را رسوایی بزرگ و تازه آل خلیفه و تایید گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری دانست.

, بحرین انتشار نوار ویدئویی ,

انتهای پیام/

,

 

]
سرخط بخشی از اخبار مهم و خواندنی رسانه های داخلی و خارجی زا در قالب بسته خبری " دیده بان دانا" بخوانید.