به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به گزارش خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی، حجت الاسلام محمد رضا برادران در جمع اعضای حلقه صالحین بسیج جامعه پزشکی، جمعیت هلال احمر و مهدی یاوران لرستان در سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر این استان با اشاره به اینکه دور ریختن حتی یک دانه برنج اسراف محسوب می شود، افزود: اگر در یک وعده غذایی در روز یک دانه برنج را دور بریزیم برای کل ایران هفت هزار کیلو برنج، در ماه هفت تن و در سال 210 تن اسراف میشود.
از شیعیان انتظار اسراف نیست
وی اظهار داشت: اسراف این مقدار برنج از شیعیان توقع نمیرود، این مقدار اسراف در روز غذای 45 نفر است، در هتلها، بیمارستانها و پادگانها نیز بیشتر از این اتفاقها رخ میدهد و شهرداری تهران اعلام کرده حدود 70 درصد زبالهها مصرفی خانهها است.
ورود شهوت معادل خروج محبت است
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ابوعلی سینا ورود شهوت را معادل با خروج محبت میداند، افزود: رواج شهوت در جامعه سبب افزایش خواستن و کم شدن محبت میشود.
حجتالاسلام برادران با اشاره به اینکه از بین بردن موانع دوستی مانند شهوت و خواستن از معجزههای اسلام است، تصریح کرد: حذف حجاب سبب از بین رفتن محبت و ایجاد خواستن میشود چرا که اخلاق در حذف حجاب نیز به حاشیه میرود.
وی موانع اسلام را شهوت، حذف حجاب و طمع دانست و افزود: اسلام موانع را برمیدارد و جامعه را به هم نزدیک میکند و اگر نمیتوانیم در جامعه اجتماعی باشیم موانعی در این باره وجود دارد.
حرام بودن موسیقی غنا به دلیل منزوی شدن انسان است
این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: غم موسیقی اگر برای غیر اهل بیت باشد حرام است چرا که این غم سبب انزوا میشود و دلیل حرام بودن موسیقی غنا در اسلام این است که با انزوای انسان مخالف است.
حجتالاسلام برادران افزود: استفاده از موبایلها و شبکههای اجتماعی بر اساس دوست داشتن نیست بلکه بر اساس خواستنها هستند مانند کسانی که در اثر استفاده از موبایل در حال خنده یا گریه هستند.
برادران یادآور شد: اعتیادهایی مانند موسیقی و شهوت که انسان را منزوی میکنند سبب غرق شدن در لذت میشود در حالی که اسلام برای بشر اجتماعی بودن را میطلبد به این معنی که به جامعه توجه داشته باشیم و در برابر آن مسئول باشیم و موانع اجتماعی بودن را از بین ببریم.
تاثیر جاذبه دینی یک انسان
وی افزود: امام رضا (ع) میفرمایند: «اگر مردم خوبیهای کلام ما را می فهمیدند حتما از ما اطاعت میکردند»، جوانی آلمانی با ترجمه فرازی از دعای کمیل جذب اسلام میشود و 200 آلمانی نیز ظرف مدت دو سال توسط یک سید جذب اسلام میشوند؛ این نشان از ظرفیت اسلام دارد و محاسبه این زیباییها کار آسانی نیست.
این استاد حوزه علمیه قم گفت: چنان که فرازی از دعای ما جاذبه جذب یک انسان را دارد مسئله مهمی به نام انتظار مهدوی قابلیت این را دارد که کل جهان را بسیج کند.
حجتالاسلام برادران بیان کرد: در دین اسلام و مذهب شیعه فقط به ناظر بودن و زنده بودن امام عصر(عج) معتقد هستند و در دین تسنن و مسیحیت این گونه نیست و متاسفانه برخی از ما مانند اهل تسنن و مسیحیان فکر میکنیم، ما نباید تفکر خود را با تفکر اهل سنت و مسیحیان ترکیب کنیم چرا که امام عصر(عج) حدود هزار و 200 سال است آمده است، انتظار و دعای ما برای او به معنای ظهور باشد ولی به معنای حضور نباشد.
وی ادامه داد: حضور امام عصر(عج) در فرهنگ انتظار شیعه قرار دارد نه در فرهنگ غیر از شیعه و به عنوان صاحب، ولی نعمت و محبوب ما است؛ کسانی هستند که برای سلامتی ایشان فعالیتهای خود را و ثواب آنها را به امام عصر(عج) تقدیم میکنند.
اصول و فروع دین برای روحیه جمعی است
این استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: مصلح ظهور بودن امام عصر(عج) در فرهنگ شیعه برای اصلاح جامعه است و ما نیز باید برای جامعه تلاش کنیم چرا که اصلاح جامعه و انتظار به معنای توجه به جامعه است و فصل اساسی انتظار این است انسانها نمیتوانند در خود فرو بروند.
حجتالاسلام برادران افزود: اولین فروع دین نماز است و توجه به جامعه و اجتماع در نماز همان جامعه است، در دیگر فروع دین مانند خمس معادل هزینه فرهنگ جامعه است، زکات هزینه فقر جامعه است، حج را که به تنهایی نمیشود انجام داد و جهاد نیز جنگیدن برای جامعه است و تقویت روحیه جمعی الفبای انتظار است و هر عملی که مخالف روحیه جمعی است باید از آن دوری کرد.
,
, از شیعیان انتظار اسراف نیست ,
, وی اظهار داشت: اسراف این مقدار برنج از شیعیان توقع نمیرود، این مقدار اسراف در روز غذای 45 نفر است، در هتلها، بیمارستانها و پادگانها نیز بیشتر از این اتفاقها رخ میدهد و شهرداری تهران اعلام کرده حدود 70 درصد زبالهها مصرفی خانهها است., وی اظهار داشت: اسراف این مقدار برنج از شیعیان توقع نمیرود، این مقدار اسراف در روز غذای 45 نفر است، در هتلها، بیمارستانها و پادگانها نیز بیشتر از این اتفاقها رخ میدهد و شهرداری تهران اعلام کرده حدود 70 درصد زبالهها مصرفی خانهها است.,
,
, ورود شهوت معادل خروج محبت است,
, این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ابوعلی سینا ورود شهوت را معادل با خروج محبت میداند، افزود: رواج شهوت در جامعه سبب افزایش خواستن و کم شدن محبت میشود.
حجتالاسلام برادران با اشاره به اینکه از بین بردن موانع دوستی مانند شهوت و خواستن از معجزههای اسلام است، تصریح کرد: حذف حجاب سبب از بین رفتن محبت و ایجاد خواستن میشود چرا که اخلاق در حذف حجاب نیز به حاشیه میرود.
وی موانع اسلام را شهوت، حذف حجاب و طمع دانست و افزود: اسلام موانع را برمیدارد و جامعه را به هم نزدیک میکند و اگر نمیتوانیم در جامعه اجتماعی باشیم موانعی در این باره وجود دارد., این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ابوعلی سینا ورود شهوت را معادل با خروج محبت میداند، افزود: رواج شهوت در جامعه سبب افزایش خواستن و کم شدن محبت میشود.
حجتالاسلام برادران با اشاره به اینکه از بین بردن موانع دوستی مانند شهوت و خواستن از معجزههای اسلام است، تصریح کرد: حذف حجاب سبب از بین رفتن محبت و ایجاد خواستن میشود چرا که اخلاق در حذف حجاب نیز به حاشیه میرود.
وی موانع اسلام را شهوت، حذف حجاب و طمع دانست و افزود: اسلام موانع را برمیدارد و جامعه را به هم نزدیک میکند و اگر نمیتوانیم در جامعه اجتماعی باشیم موانعی در این باره وجود دارد.,
,
,
,
,
,
, حرام بودن موسیقی غنا به دلیل منزوی شدن انسان است,
, این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: غم موسیقی اگر برای غیر اهل بیت باشد حرام است چرا که این غم سبب انزوا میشود و دلیل حرام بودن موسیقی غنا در اسلام این است که با انزوای انسان مخالف است.
حجتالاسلام برادران افزود: استفاده از موبایلها و شبکههای اجتماعی بر اساس دوست داشتن نیست بلکه بر اساس خواستنها هستند مانند کسانی که در اثر استفاده از موبایل در حال خنده یا گریه هستند.
برادران یادآور شد: اعتیادهایی مانند موسیقی و شهوت که انسان را منزوی میکنند سبب غرق شدن در لذت میشود در حالی که اسلام برای بشر اجتماعی بودن را میطلبد به این معنی که به جامعه توجه داشته باشیم و در برابر آن مسئول باشیم و موانع اجتماعی بودن را از بین ببریم., این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: غم موسیقی اگر برای غیر اهل بیت باشد حرام است چرا که این غم سبب انزوا میشود و دلیل حرام بودن موسیقی غنا در اسلام این است که با انزوای انسان مخالف است.
حجتالاسلام برادران افزود: استفاده از موبایلها و شبکههای اجتماعی بر اساس دوست داشتن نیست بلکه بر اساس خواستنها هستند مانند کسانی که در اثر استفاده از موبایل در حال خنده یا گریه هستند.
برادران یادآور شد: اعتیادهایی مانند موسیقی و شهوت که انسان را منزوی میکنند سبب غرق شدن در لذت میشود در حالی که اسلام برای بشر اجتماعی بودن را میطلبد به این معنی که به جامعه توجه داشته باشیم و در برابر آن مسئول باشیم و موانع اجتماعی بودن را از بین ببریم.,
,
,
,
,
,
, تاثیر جاذبه دینی یک انسان,
, وی افزود: امام رضا (ع) میفرمایند: «اگر مردم خوبیهای کلام ما را می فهمیدند حتما از ما اطاعت میکردند»، جوانی آلمانی با ترجمه فرازی از دعای کمیل جذب اسلام میشود و 200 آلمانی نیز ظرف مدت دو سال توسط یک سید جذب اسلام میشوند؛ این نشان از ظرفیت اسلام دارد و محاسبه این زیباییها کار آسانی نیست.
این استاد حوزه علمیه قم گفت: چنان که فرازی از دعای ما جاذبه جذب یک انسان را دارد مسئله مهمی به نام انتظار مهدوی قابلیت این را دارد که کل جهان را بسیج کند.
حجتالاسلام برادران بیان کرد: در دین اسلام و مذهب شیعه فقط به ناظر بودن و زنده بودن امام عصر(عج) معتقد هستند و در دین تسنن و مسیحیت این گونه نیست و متاسفانه برخی از ما مانند اهل تسنن و مسیحیان فکر میکنیم، ما نباید تفکر خود را با تفکر اهل سنت و مسیحیان ترکیب کنیم چرا که امام عصر(عج) حدود هزار و 200 سال است آمده است، انتظار و دعای ما برای او به معنای ظهور باشد ولی به معنای حضور نباشد.
وی ادامه داد: حضور امام عصر(عج) در فرهنگ انتظار شیعه قرار دارد نه در فرهنگ غیر از شیعه و به عنوان صاحب، ولی نعمت و محبوب ما است؛ کسانی هستند که برای سلامتی ایشان فعالیتهای خود را و ثواب آنها را به امام عصر(عج) تقدیم میکنند., وی افزود: امام رضا (ع) میفرمایند: «اگر مردم خوبیهای کلام ما را می فهمیدند حتما از ما اطاعت میکردند»، جوانی آلمانی با ترجمه فرازی از دعای کمیل جذب اسلام میشود و 200 آلمانی نیز ظرف مدت دو سال توسط یک سید جذب اسلام میشوند؛ این نشان از ظرفیت اسلام دارد و محاسبه این زیباییها کار آسانی نیست.
این استاد حوزه علمیه قم گفت: چنان که فرازی از دعای ما جاذبه جذب یک انسان را دارد مسئله مهمی به نام انتظار مهدوی قابلیت این را دارد که کل جهان را بسیج کند.
حجتالاسلام برادران بیان کرد: در دین اسلام و مذهب شیعه فقط به ناظر بودن و زنده بودن امام عصر(عج) معتقد هستند و در دین تسنن و مسیحیت این گونه نیست و متاسفانه برخی از ما مانند اهل تسنن و مسیحیان فکر میکنیم، ما نباید تفکر خود را با تفکر اهل سنت و مسیحیان ترکیب کنیم چرا که امام عصر(عج) حدود هزار و 200 سال است آمده است، انتظار و دعای ما برای او به معنای ظهور باشد ولی به معنای حضور نباشد.
وی ادامه داد: حضور امام عصر(عج) در فرهنگ انتظار شیعه قرار دارد نه در فرهنگ غیر از شیعه و به عنوان صاحب، ولی نعمت و محبوب ما است؛ کسانی هستند که برای سلامتی ایشان فعالیتهای خود را و ثواب آنها را به امام عصر(عج) تقدیم میکنند.,
,
,
,
,
,
,
,
, اصول و فروع دین برای روحیه جمعی است,
, این استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: مصلح ظهور بودن امام عصر(عج) در فرهنگ شیعه برای اصلاح جامعه است و ما نیز باید برای جامعه تلاش کنیم چرا که اصلاح جامعه و انتظار به معنای توجه به جامعه است و فصل اساسی انتظار این است انسانها نمیتوانند در خود فرو بروند.
حجتالاسلام برادران افزود: اولین فروع دین نماز است و توجه به جامعه و اجتماع در نماز همان جامعه است، در دیگر فروع دین مانند خمس معادل هزینه فرهنگ جامعه است، زکات هزینه فقر جامعه است، حج را که به تنهایی نمیشود انجام داد و جهاد نیز جنگیدن برای جامعه است و تقویت روحیه جمعی الفبای انتظار است و هر عملی که مخالف روحیه جمعی است باید از آن دوری کرد., این استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: مصلح ظهور بودن امام عصر(عج) در فرهنگ شیعه برای اصلاح جامعه است و ما نیز باید برای جامعه تلاش کنیم چرا که اصلاح جامعه و انتظار به معنای توجه به جامعه است و فصل اساسی انتظار این است انسانها نمیتوانند در خود فرو بروند.
حجتالاسلام برادران افزود: اولین فروع دین نماز است و توجه به جامعه و اجتماع در نماز همان جامعه است، در دیگر فروع دین مانند خمس معادل هزینه فرهنگ جامعه است، زکات هزینه فقر جامعه است، حج را که به تنهایی نمیشود انجام داد و جهاد نیز جنگیدن برای جامعه است و تقویت روحیه جمعی الفبای انتظار است و هر عملی که مخالف روحیه جمعی است باید از آن دوری کرد.,
,
,
انتهای پیام/خ
]