تأثیر ریزگردها بر سلامتی مردم آذربایجان بررسی می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ائل، آرمین نوربخش، دبیر کمیته اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه روز گذشته در گفت و گو با یکی از رسانه ها اعلام کرد که هوای آغشته به نمک بر اثر خشکی این دریاچه عامل سرطان زا بوده و موجب افزایش فشار خون ساکنان اطراف دریاچه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

موضوعی که بارها نیز از سوی نمایندگان و مسئولان محلی نیز مورد اشاره قرار گرفته و به عنوان یکی از دلایل اصلی برای تسریع در توجه به وضعیت دریاچه ارومیه مورد تاکید است.

,

در این میان یکی از مسئولان وزارت بهداشت در گفتگو با یکی از خبرگزاری های دولتی تاثیر ریزگردهای نمکی در بیماری فشار خون را رد میکند.

,

طاهره سماوات ، رییس اداره بیماری های قلب و عروق وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می گوید: ریزگردها و هوای آغشته به نمک در ابتلا به بیماری فشار خون دخالتی ندارد.

,

وی تنها تاثیر این ریزگردهای نمکی در بیماری های دستگاه تنفسی را تائید می کند.

,

سماوات خواستار عدم ارائه نظرات غیرکارشناسی در مورد مسائل پزشکی شده و میگوید:  تاکنون در هیچ جای دنیا نشنیده ام که مردم از راه استنشاق به فشارخون مبتلا شوند.

,

وی تاکید کرد : این مساله را با دانشگاه علوم پزشکی منطقه (تبریز) مطرح می کنم تا پیگیری شود ، اما از نظر عقلی این موضوع منطقی نیست.

,
انتهای پیام/پ
]
یک مقام مسئول در وزارت بهداشت ادعای عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص تاثیر ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه بر بیماری فشار خون ساکنان منطقه را رد کرده و از پیگیری تاثیر این ریزگردها بر سلامتی مردم توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.