مسکن مهر و مشکلات ادامه دار/آیا عمر وزارت آخوندی رو به پایان است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مسکن مهر در ایران به گاو پیشانی‌سفیدی تبدیل‌شده و در سال‌های اخیر نیز انتقادات شدیدی از این طرح صورت گرفته است، درحالی‌که بسیاری از کارشناسان این طرح را تنها اقدام عملی دولت برای حمایت از قشر محروم در بخش مسکن در طی دو دهه اخیر می‌دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

البته ناگفته نماند در سایه همین انتقادات بسیاری از کسانی که خواب خانه‌دار شدن را در زندگی خود نمی‌توانستند، ببینند از این راه توانسته‌اند صاحب‌خانه شوند و به آرزوی دیرینه خود برسند.

,

به‌هرحال عمر مسکن مهر از دولت دهم نیز فراتر رفته و میراث آن برای دولت یازدهم نیز باقی‌مانده است، ازاین‌رو بعد از به روی کار آمدن دولت یازدهم واژه مسکن اجتماعی به‌جای مسکن مهر بر زبان دولتی‌ها جاری شد و دولت نیز قول‌هایی برای به پایان رساندن ساختمان‌های نیمه‌کاره به‌جامانده از دوره‌های قبلی و تکمیل و رساندن آن‌ها به صاحبشان داد.

,

احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، سال گذشته در این خصوص گفت: مسکن مهر در کل کشور 82 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

, احمد اصغری مهرآبادی, احمد اصغری مهرآبادی,

اصغری مهرآبادی بابیان این مطلب که برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده برای اتمام پروژه مسکن مهر در کشور پایان سال 94 است تصریح کرد: به شرطی که همکاران ما خدمات لازم را ارائه دهند و بانک مرکزی نیز به افراد طرف تقاضا مبلغی را که دولت تصویب کرده است پرداخت کند پرونده مسکن مهر تا پایان سال 94 در کشور بسته خواهد شد.

,

با این اظهارنظرها بسیاری از کسانی که در انتظار دریافت مسکن مهر خود بودند برنامه‌ریزی کردند که تا پایان سال 94 خانه خود را دریافت کنند، اما به نظر می‌رسد که این موضوع نیز به نتیجه‌ای نخواهد رسید و عقب‌نشینی‌ها در این موضوع مهم ادامه خواهد داشت.

,

بنا بر گفته‌های اخیر عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی، مسکن مهر در پایان سال 95 به پایان خواهد رسید و باید مردم یک سال دیگر به انتظار خود برای صاحب‌خانه شدن اضافه کنند.

, وزیر راه وشهرسازی, وزیر راه وشهرسازی,

آخوندی در این خصوص می‌گوید: در بحث مسکن مهر به دلیل جانمایی‌های غلط و حرکت احساسی درگذشته ما با مشکلات و گرفتاری‌های لاینحلی روبه‌رو بودیم که در سطح کشور سعی شد این مشکلات یکی پس از دیگری گره‌گشایی شود.

,

وزیر راه و شهرسازی ادامه می‌دهد: انتظار داریم همه دستگاه‌های خدمات رسان به تعهدات خود در تکمیل مسکن مهر عمل کنند تا ما بتوانیم در سطح کشور نیز تا پایان سال 95 همه واحدهای مسکونی مهر را تحویل دهیم.

,

بااین‌همه، مشخص نیست که عقب‌نشینی‌ها از سوی وزیر راه و شهرسازی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، درحالی‌که طی روزهای اخیر بحث استیضاح وی در مجلس شورای اسلامی نیز به موضوعی داغ در محافل خبری تبدیل‌شده است، مطرح کردن چنین موضوعی می‌تواند زنگ خطر دیگری را به صدا درآورد، که پایان عمر وزارت اخوندی نزدیک است و باید در انتظار ماند و دید طی روزها و ماه‌های آینده سرنوشت وزارت خانه مهم راه و شهرسازی چگونه رقم خواهد خورد؟

,

انتهای پیام/پ

]
در متن طرح استیضاح آخوندی که بیستم خردادماه سال جاری با امضای 30 تن از نمایندگان خانه ملت به هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، یکی از دلایل استیضاح عدم پیگیری و حل مشکلات مسکن مهر بود، موضوعی که وزیر راه اتمام آن را یک سال دیگر به تعویق انداخت، اتفاقی که می‌تواند به‌منزله ای پایان کارش در ساختمان خیابان آفریقا باشد.