چهاردهمین آئین گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد استان برگزار شد؛ گلریزان در رمضان/ بازگشت نوعروس ربوده‌شده به کشور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح توس، بسته خبری  از مهم‌ترین اخبار امروز، 15 تیرماه مشهد مقدس را در ادامه بخوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

اجرای طرح «انس با کتاب» در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

, اجرای طرح «انس با کتاب» در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی, اجرای طرح «انس با کتاب» در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی,

خراسان ـ طرح تابستانه «انس با کتاب» به مدت یک ماه در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در سراسر کشور اجرا می‌شود. به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی این طرح باهدف ترویج کتاب‌خوانی و پر کردن اوقات فراغت مراجعان در تابستان اجرا می‌شود. شایان‌ذکر است سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، علاوه بر کتابخانه مرکزی و 10 کتابخانه تخصصی، دارای 17 کتابخانه وابسته در سطح شهر مشهد و 21 کتابخانه در شهرستان‌ها و یک کتابخانه در کشور هندوستان است.

, .,

چهاردهمین آئین گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد استان برگزار شد؛ گلریزان در رمضان

, چهاردهمین آئین گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد استان برگزار شد؛ گلریزان در رمضان, چهاردهمین آئین گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد استان برگزار شد؛ گلریزان در رمضان,

شهرآرا ـ چهاردهمین آئین گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد استان خراسان رضوی با حضور اقشار مختلف مردم و خیرین و نیکوکاران در محل تالار نور مشهد برگزار شد تا زمینه‌ساز آزادی جمع زیادی از زندانیان نیازمندی شود که به‌واسطه خطاهای غیر عمد، پشت میله‌های زندان قرار دارند.
تخفیف ٤٠درصدی شکات زندانیان
به گزارش شهرآرا، مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی بیش از ٨ هزار و ٤٩٠ زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته به همت خیرین و نیکوکاران در استان‌های مختلف خبر داد و با اشاره به تخفیف ٤٠درصدی از شکات زندانیان جرائم غیر عمد، گفت: جمع‌بندی بدهی ٨ هزار و ٤٩٨ نفر زندانی نیازمند در سال گذشته، رقمی بالغ‌بر ٧٢٥ میلیارد تومان بود که بیش از ٣٠٠ میلیارد تومان، معادل ٤٠درصد، از شکات موردنظر تخفیف گرفته شد. سید اسدالله جولایی با اشاره به پیگیری‌های ستاد دیه کشور برای اعمال قانون بیمه شخص ثالث تصریح کرد: از سال‌های ١٣٧٨ تا ١٣٨٧ یعنی حدود ١٠ سال ستاد دیه کشور کار کارشناسی را شروع کرده و در اردیبهشت‌ماه سال ٨٧ قانون بیمه اجباری شخص ثالث به تصویب رسید. به گفته وی قبل از اصلاح این قانون،‌ روزانه حدود ٥٧ تا ٦٠ راننده وارد زندان می‌شدند که پس از اصلاح آن‌، این تعداد کاهش یافت و روزانه یک تا دو نفر راننده وارد زندان می‌شوند.

,
, تخفیف ٤٠درصدی شکات زندانیان, تخفیف ٤٠درصدی شکات زندانیان,
,

بازهم بی توجهی به تولید

, بازهم بی توجهی به تولید, بازهم بی توجهی به تولید,

خراسان ـ خراسان رضوی با بیش از ۶۳۰۰ واحد تولیدی و حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ معدن فعال به‌عنوان قطب صنعت و معدن در شرق کشور و در کریدور جنوب به شمال شرق دارای اهمیت استراتژیک در منطقه است.

, .,

وجود مضجع شریف ثامن‌الحجج(ع) در مشهد مقدس و مرکز استان و سفر بیش از ۲۵ میلیون زائر داخلی و حدود 1.5 میلیون نفر زائر خارجی به پایتخت معنوی کشور از یک‌سو و موقعیت ژئوپلیتیکی استان برای صادرات کالا به کشورهای هم‌جوار نظیر افغانستان و آسیای میانه از سوی دیگر باعث شده است تا صنعت، معدن و تولید در خراسان رضوی از منظر تأمین کالای موردنیاز مصرف‌کننده داخلی و همچنین صادرات به بازارهای کشورهای هم‌جوار حائز اهمیت باشد.

, , 1.5 , .,

باوجود پیشینه قابل‌توجه صنعت و معدن در خراسان رضوی و گستره بیش از ۹۰ درصد مالکیت بخش خصوصی بر واحدهای تولیدی که مزیتی انکارناپذیر در عرصه فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود، متأسفانه مدتی است که رکود و تورم سنگینی کمر تعداد انبوهی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان را خم کرده است و تعدادی از آن‌ها تعطیل‌شده‌اند و برخی در آستانه تعطیلی‌اند و تعداد زیادی نیز با کمتر از نصف ظرفیت واقعی در حال فعالیت هستند.

, .,

امسال نیز فروش محصولات در نمایشگاه قرآن ادامه داشت؛ حاشیه‌های یک نمایشگاه همیشه پرحاشیه

, امسال نیز فروش محصولات در نمایشگاه قرآن ادامه داشت؛ حاشیه‌های یک نمایشگاه همیشه پرحاشیه, امسال نیز فروش محصولات در نمایشگاه قرآن ادامه داشت؛ حاشیه‌های یک نمایشگاه همیشه پرحاشیه,

شهرآرا ـ نمایشگاه قرآن و عترت امسال مشهد همچون سال‌های گذشته با حواشی فراوان و انتقادهایی همراه بود. از‌ تبلیغات ضعیف و استقبال کم‌رنگ مردم گرفته تا عرضه و فروش محصولات نامناسب که سرو‌صدای فراوانی به پا کرد. درواقع آنچه در طول همه این سال‌ها به‌عنوان سؤال بی‌جواب همچنان مطرح بوده، این است که منظور نظر متولیان از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت چیست و مخاطب در مقابل شنیدن این نام چه توقعی دارد یا به دیگر سخن، ‌فضایی با نام نمایشگاه قرآن چه الزاماتی دارد و قرار است در آن، چه راهی به‌سوی کلام وحی بر روی مخاطب باز شود؟
نمایشگاه قرآن / دیروز
هزینه ورود به پارکینگ نمایشگاه رایگان است؛ اما بر‌خلاف انتظار همیشگی، جای پارک به‌وفور یافت می‌شود. فضای نمایشگاه، ‌فضایی تقریباً خلوت و بینابین است؛ البته، نه شور و ‌حالی در قد و ‌قامت قرآن دارد و حال‌و‌هوایی در اندازه یک نمایشگاه‌، آن‌هم در شهری مثل مشهد که عنوان پایتخت معنوی ایران را یدک می‌کشد و به‌زودی پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز لقب خواهد گرفت‌. از کنار غرفه‌ها که می‌گذریم، کمتر غرفه‌ای به چشم می‌خورد که چیزی برای فروش نداشته باشد. تنها این مسئله وجود دارد که همه محصولات در معرض فروش به‌نوعی جنبه قرآنی، اسلامی‌ یا لااقل ‌فرهنگی را دارد.
تسبیح احجار الشفا
هرچند باوجود نظارت قوی مسئولان امر، هنوز هم غرفه‌هایی به چشم می‌خورد که در کنار یا زیر لوای محصولات متناسب با موضوع نمایشگاه، محصولات دیگر را نیز عرضه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال بر سردر یک غرفه کاغذی نصب‌شده که روی آن نوشته‌شده است: تسبیح احجارالشفا. وقتی از فروشنده سراغ آن را می‌گیرم، می‌گوید تمام‌شده و کارت خود را می‌دهد تا به تارنمای فروشگاه برای خرید رجوع کنم. پس از مراجعه متوجه می‌شوم که این تسبیح شامل مجموعه‌ای از ٤٢‌سنگ نیمه قیمتی، هفت چاکرا و ماه تولد است که در نمایشگاه قرآن و عترت اگر عرضه نمی‌شود، تبلیغ می‌شود.

,
, نمایشگاه, قرآن, / , دیروز,
,
, تسبیح, احجار, الشفا,
,

٥٠ ‌میلیارد تومان وعده دولت برای توسعه محقق نشد

, ٥٠ ‌میلیارد تومان وعده دولت برای توسعه محقق نشد, ٥٠ ‌میلیارد تومان وعده دولت برای توسعه محقق نشد,

شهرآرا ـ عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر مشهد در رابطه با روند مسیر توسعه پروژه خط اول قطار شهری مشهد گفت: طی بازدیدی که پنجشنبه گذشته به‌اتفاق رئیس شورای شهر ،از این پروژه صورت گرفت، خوشبختانه تونل‌های مسیر توسعه خط یک آماده و ریل‌گذاری‌های این خط نیز تقریباً به‌صورت کامل انجام‌شده است.
حسن پژمان اضافه کرد: ایستگاه‌های این پروژه نیز احتمالاً تا آخر شهریور‌ماه آماده خواهد شد.
وی افزود: اما تاریخی که برای بهره‌برداری آزمایشی پروژه خط یک قطار شهری وعده داده‌شده، مهرماه امسال است که طبق بازدیدی که داشتیم، احتمالاً به برنامه زمان‌‌بندی خواهد رسید.
این عضو شورای شهر مشهد همچنین در رابطه با اعتباراتی که برای توسعه خط یک قطار شهری مشهد در نظر گرفته‌شده است، گفت: کل اعتباراتی که برای توسعه‌ پروژه خط یک در نظر گرفته‌شده، ٢١٣میلیارد تومان است.

,
,
,
,

انتقاد استاندار از رشد ناچیز سرمایه‌گذاری در استان

, انتقاد استاندار از رشد ناچیز سرمایه‌گذاری در استان, انتقاد استاندار از رشد ناچیز سرمایه‌گذاری در استان,

خراسان ـ استاندار خراسان رضوی با انتقاد از رشد ناچیز سرمایه‌گذاری در استان، رشد سرمایه‌گذاری را 3 درصد اعلام کرد و گفت: این رقم هنوز پاسخ گوی نیاز اشتغال استان نیست؛ «علیرضا رشیدیان» در جلسه شورای اداری استان افزود: اشتغال‌زایی در استان نیازمند بسیج و جهاد همگانی است.رشیدیان یادآور شد: درزمینهٔ اشتغال نسبت به بهار سال گذشته 53 هزار فرصت شغلی کاهش‌یافته اما جمعیت آماده برای اشتغال 200 هزار نفر افزوده‌شده است.

,

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نزدیک بودن راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود وی در خصوص روز عفاف و حجاب هم افزود: با توجه به نقش روانی حجاب در سلامت جامعه و استحکام خانواده باید توجه ویژه‌ای به این مسئله شود.

,

وی تصریح کرد: امروز باید خانواده‌ها در خصوص مبارزه با مواد مخدر مشارکت کنند.

, .,

بازگشت نوعروس ربوده‌شده به کشور

, بازگشت نوعروس ربوده‌شده به کشور, بازگشت نوعروس ربوده‌شده به کشور,

فرمانده انتظامی خراسان رضوی به تشریح پرونده آدم‌ربایی نوعروسی پانزده‌ساله و بازگشت گروگان از کشور همسایه به ایران پرداخت.
به گزارش شهرآرا، حدود سه ماه قبل گزارش یک آدم‌ربایی به پلیس مخابره شد. خبری که منجر شد تا فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی دستورات صریحی برای رمزگشایی از این پرونده صادر کند.
بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه پای یک تبعه بیگانه نیز به پرونده باز شد و رد زنی‌های اطلاعاتی نشان می‌داد که این نوعروس پانزده‌ساله در خارج از مرزهای ایران است و همکاری پلیس اینترپل برای بازگرداندن گروگان به کشور آغاز شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اعلام بازگرداندن این گروگان به کشور، گفت: نوعروس پانزده‌ساله که سه ماه قبل توسط دوست همسرش ربوده و به خارج از کشور انتقال داده‌شده بود، با تلاش پلیس اینترپل به کشورمان بازگشت.سرتیپ بهمن امیری‌مقدم افزود: این زن که حدود یک سال قبل به عقد پسری جوان درآمده، در ادعایی اظهار کرد «پسری جوان که تبعه خارجی بوده، به علت اختلاف با شوهرش در محل کار و به خاطر انتقام‌گیری او را ربوده و به روستایی در اطراف شهر کابل انتقال داده است.» این نوعروس پانزده‌ساله همچنین مدعی است در این مدت در خانه این آدم‌ربا زندانی بوده و در فرصتی مناسب توانسته با خانواده‌اش تماس تلفنی برقرار کند و موضوع را اطلاع دهد.
وی خاطرنشان کرد: در پی این تماس تلفنی، رد زنی‌های اطلاعاتی آغاز و پلیس با هماهنگی پلیس اینترپل توانست متهم اصلی آدم‌ربایی و همچنین دایی او را که در این مدت گروگان در خانه او زندانی بوده، دستگیر کند و نوعروس پانزد‌ه‌ساله را به ایران بازگرداند.فرمانده انتظامی خراسان رضوی در پایان گفت: این زن در کلانتری بانوان زیر نظر است و تحقیقات گسترده برای روشن شدن ابعاد مبهم این پرونده با توجه به اظهارات گروگان آزاد‌شده ادامه دارد.

,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
بسته خبری «صبح توس» از مهم‌ترین اخبار امروز، 15 تیرماه مشهد مقدس را بخوانید.