دستگیری سارق تک رو با تیزهوشی زن جوان+تصویر جهت شناسایی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، چهارم خرداد امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش به مأموران اعلام کرد که کیف دستی اش از سوی سرنشین یک دستگاه خودرو پراید خاکستری رنگ به سرقت رفته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کیف قاپی" و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه یک (شمیرانات) ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی ، مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت هفت بعد از ظهر چهارم خردادماه ، در خیابان دربندی در حال تردد بودم که یک نفر با یک دستگاه خودرو پراید خاکستری اقدام به سرقت کیف دستی حاوی مدارک شناسایی، دو فقره دسته چک بانک ، یک سکه بهار آزادی و وجه نقد از دستم کرده و متواری شد .

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان در تحقیقات خود و با شناسایی تعدادی از مالباختگان زن متوجه شدند که تمامی سرقت ها از سوی راننده خودرو پراید خاکستری و در زمان توقف خودرو مالباختگان انجام شده است .

مالباختگان در اظهاراتشان عنوان کردند که سرقت ها زمانی صورت گرفته که آنها به قصد ورود و یا خروج از پارکینگ لحظه ای توقف کرده و در همین زمان ، سرنشین خودرو پراید خاکستری با باز کردن در سمت شاگرد اقدام به سرقت کیف دستی کرده است . یکی از این مالباختگان در تشریح نحوه سرقت به کارآگاهان گفت : 28 اسفند سال گذشته در خیابان مقصود بیک در حال خروج از پارکینگِ منزل بودم که ناگهان فرد ناشناسی با باز کردن در شاگرد ، اقدام به سرقت کیف دستی حاوی مدارک ، وجه نقد ، گوشی تلفن همراه و عابر بانک کرد و با یک دستکاه پراید خاکستری رنگ از محل متواری شد " .

در حالیکه کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با جمع بندی اظهارات مالباختگان ، انجام چهره نگاری و دیگر اقدامات پلیسی ، سعی در شناسایی متهم پرونده داشتند ، یکی از شکات که زن جوانی بود 22 خرداد و طی تماس تلفنی خود با پایگاه یکم اظهار داشت که سارق کیف خود را با همان پراید خاکستری رنگ در خیابان حسابی مشاهده کرده است. بلافاصله آموزش های لازم به این شاکی ارائه و همزمان ، کارآگاهان به خیابان حسابی مراجعه و پس از شناسایی خودرو پراید خاکستری رنگ ، ساعت 21 و 30 دقیقه موفق به دستگیری علیرضا 47 ساله شدند .

با دستگیری و انتقال "علیرضا" به پایگاه یکم ، وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت و موادمخدر مورد شناسایی قرار گرفت . در ادامه ، هماهنگی های لازم با مقام قضایی انجام و متهم برای انجام تحقیقات و شناسایی جرایم ارتکابی و مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت .

با دعوت صورت گرفته از شکات به ویژه شکات زن که اموال آنها از سوی سرنشین خودرو پراید به سرقت رفته بود ، تعداد زیادی از آنها اقدام به شناسایی متهم کردند . "علیرضا" که پس از مواجهه حضوری با مالباختگان و همچنین کشف تعدادی از اموال و مدارک مالباختگان در مخفیگاهش چاره ای جز بیان حقیقت نداشت ، به دهها فقره کیف قاپی در مناطق شمال و شمال شرق تهران اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : نظر به شناسایی دقیق متهم از سوی دهها مالباخته و کشف مقادیر زیادی از اموال مسروقه از مخفیگاه این شخص و با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگان و دیگر جرایم ارتکابی از سوی متهم ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نیاوران ـ سه راه یاسر مراجعه کنند .

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع:باشگاه خبرنگاران

,

انتهای پیام/ن

]
سارق تک رو که با یکدستگاه پراید از زنان کیف قاپی می کرد، با تیزهوشی یکی از قزبانیانش شناسایی و دستگیر شد.