جاسازی دوربین در دفتر علی مطهری/آمریکا خواهان مذاکره مستقیم با ایران /واکنش محمد رضا خاتمی به سخنان بشارتی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سرخط بخشی از مهمترین و خواندنی ترین اخبار داخلی و بین المللی امروز شنبه 22تیر ماه در قالب بسته "دیده بان دانا" عبارتند از:

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

* روحانی در تماس تلفنی رییس جمهوری تونس:با هرگونه درگیری میان مسلمانان در هر نقطه دنیا مخالفیم /رییس جمهوری تونس نیز گفت: ما هم از درگیری و خونریزی در مصر ناراحت هستیم و همراه با دیگران تلاش می کنیم تا آرامش به مصر و دیگر کشورهای اسلامی بازگردد.

, روحانی , رییس جمهوری تونس,

* قلعه‌نویی: سفر استقلال چه ربطی به دیگران دارد؟/کل هزینه اردو ۶ هزار دلار بود؛ هزینه هواپیما را عبدالله‌پور شرکت تابان پرداخت کرد و پول هتل را نیز دو نفر از دوستان هزینه کردند و زمین تمرین نیز برای باشگاه دیناموکیف بود.

, قلعه‌نویی, هزینه هواپیما ,

* رویترز: افشای تمام اطلاعات اسنودن می‌تواند «بدترین کابوس» آمریکا را رقم بزند، خبرنگار روزنامه «گاردین» می‌گوید اسنودن اطلاعاتی در اختیار دارد که در عرض یک دقیقه می‌تواند ضربه‌ای بی‌سابقه به آمریکا وارد کند.

, اسنودن ,

* خیالبافی مخملباف در حمایت از فرقه ضاله بهائیان؛ می توان محسن مخملباف را نمونه و مصادق بارز خروجی "جنگ نرم دشمن" در به انحراف کشاندن یک هنرمند از حوزه خدمت به اسلام و میهن و تبدیل آن به ابزار وطن فروشی و خیانت و عملگی سرویس های غربی و صهیونیستی دانست.

,

* گاردین: جشن پیروزی روحانی، تمسخر جنبش سبز بود؛ روزنامه گاردین در گزارشی تصریح کرد: جمهوری اسلامی نه‌تنها مردم را پای صندوق‌های رای آورد، بلکه باعث شد تصور کنند که بخشی از تاریخ را ساخته‌اند.

,

* انتقاد اکبر ترکان درباره "واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی به صداوسیما و انتصابات دولتی" محور مشترک رسانههای اصلاحطلب:/* بهار: پاداش دولت به حامیان خوش خدمت /شرق و اعتماد: بذل و بخششهای دولت در روزهای پایانی /ابتکار: آخرین اقدامات دردسرساز / آفتاب یزد: حانم بخشی احمدی نژاد به ضرغامی.

, صداوسیما, , , * بهار:, شرق و اعتماد, , ابتکار:, آفتاب یزد:,

* به دلیل مخالفت حسن روحانی با طرح مجلس مبنی بر لزوم معرفی افرادی با مدرک فوق لیسانس و سابقه 10 سال کار مرتبط برای کابینه، این طرح از دستور کار خارج شد/ دانا

, حسن روحانی, دانا,

خاویر سولانا: مذاکره درباره مسئله هستهای ایران نه به این خاطر که چه کسی در آن سوی میز روبروی ما قرار گرفته است بلکه به دلیل تفرقه میان ما [گروه 1+5] دشوارتر خواهد بود/ اروپاپرس

, خاویر سولانا, ,

* عباس عبدی در گفتگو با روزآنلاین: اصلاحطلبان میخواستند با یک برد مجانی گذشته خود را پاک کنند.

, , ,

* رسانههای صیهونیستی در موج جدید جنگ روانی در آستانه نشست 1+5 از آزمایش موشک بالستیک "اریحا" با برد 5000کیلومتر خبر می دهند که قادر به حمل کلاهک هستهای یا شیمیایی یا میکروبی است/ وزارت جنگ اسرائیل مدعی شد این موشک میتواند به آسانی ایران را هدف قرار دهد.

, , موشک بالستیک, ,

* همایش "مرد تقوا و تدبیر" تجلیل اهالی رسانه و دانشگاهیان از حداد عادل آغاز شد/ وزیر ارشاد و حداد عادل  و برخی دیگر از نمایندگان مجلس در مراسم حضور یافتند.

, حداد عادل,

* وزیر ارشاد در همایش مرد تقوا و تدبیر: هجمههای رسانههای بیگانه علیه حدادعادل برای تکریم و یک عمر مجاهدت و تلاش وی کافی بود/ وارد شدن حداد به سیاست یک ضرورت بود.

, , ,

* قوه قضائیه؛ کدخدایی، محسن اسماعیلی، سوادکوهی، پور ابراهیمی و صادقی را به عنوان حقوقدانان شورای نگهبان به مجلس معرفی کرد/ دانا

, حقوقدانان شورای نگهبان,

* عیسی کلانتری در گفتگو با آرمان: امید کاذب دادن به مردم اشتباه است/ روحانی حضرت عیسی نیست که اقتصاد را یک شبه زنده کند/ این را بدانیم که قطعا در شرایط تحریم، عبور از بحران بسیار سخت است.

,

* آیت الله قرهی در همایش مرد تقوا و تدبیر: حداد در انتخابات حق نگر بود/ وی برای وحدت اصولگرایان از خود گذشتگی کرد/ حدا منصفانه وارد میدان شد و از آرمانهای انقلاب و نظام دفاع کرد.

, ,

زیباکلام با یادداشتی در روزنامه بهار از روحانی خواست در دولت جدید با اصولگرایان به تعامل (نه مماشات و نه درگیری) بپردازد و اصولگرایان میانه رو را وارد دولت کرده و با تشریح معضلات مدیریت هشت ساله ، مانع هجمه اصولگرایان تندرو شود.

, زیباکلام,

* همایش مرد تقوا و تدبیر/ خاموشی: مواضع حداد عادل برای ما حجت بود/ صفارهرندی: حداد مصداق آرامش آفرینی و شان و تراز کلان کشور است/ سعید جلیلی و حسین شریعتمداری نیز در این مراسم حضور یافتند.

,

* تحولات مصر/ آمریکا رسما خواستار آزادی مرسی شد/ مصر سفیر خود را از ترکیه فرا خواند/ ورود بالگرد جنگی مصر به حریم هوایی غزه/ محل نگهداری"مرسی"فاش شد/ تدابیر امنیتی ویژه در فرودگاه قاهره برقرار شد.

,

* عباس عبدی در یادداشتی در روزنامه اعتماد "پاشنه آشیل" دولت روحانی را پرداخت یارانه نقدی عنوان کرد/ پرداخت نقدی یارانهها به دلیل غیرقانونی بودن، در تعارض با شعار قانونگرایی روحانی است/ وی باید از پرداخت یارانه به شکل کنونی خودداری کند.

, ,

سایت فرارو به نقل از علی مطهری: وی مدعی شده در دفتر کارش دوربین و تجهیزات استراق سمع جاسازی کردهاند.

, سایت فرارو , ,

* همایش مرد تقوا و تدبیر/ حداد: نگفتم مرد تقوا و تدبیر هستم؛ گفتم اگر توفیق داشته باشم دولتی تشکیل میدهم که با این عنوان باشد/ شریعتمداری: نقطه برجسته حدادعادل برخورد سیاسی او طبق خاستگاه دین است.

, ,

* روزنامه والاستریتژورنال، به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید: آمریکا خواهان مذاکره مستقیم با ایران است و هماهنگیهای آن از طریق کاترین اشتون انجام خواهد شد.

, , , ,

*  تحولات سوریه/ رایزنی اوباما و ملکعبدالله درباره کمک نظامی به تروریستهای سوریه/ طالبان در سوریه، پایگاه ایجاد میکند/ همکاری اطلاعاتی مسکو با دمشق درباره پیکارجویان خارجی در سوریه

, , , ,

* پس از فشارهای بینالمللی برای تجهیز مخالفان سوری، رویترز از وحشت کاخ سفید درباره تجهیز شورای ملی ائتلاف سوریه خبر داد/ گفتنی است شکست های متوالی معارضین سوری در ماههای اخیر و اختلافات عمیق آنها با یکدیگر حامیان غربی-عربی آنها را دچار تردید کرده است.

, , ,

* وزیر امنیت داخلی آمریکا، ناپولیتانو از سمت خود استعفا داد/ صدای امریکا

, صدای امریکا,

* محمد رضا خاتمی در نامهای سرگشاده با تهدید به افشاگری نسبت به صحبتهای دکتر بشارتی درباره عقاید باطل برخی از اصلاحطلبان در برنامه شناسنامه سیما واکنش نشان داد/ وی در این نامه انتصاب سخنی که منشور سازمان ملل را قانون اساسی نامیده است را به خود منکر شد.

, , , برنامه شناسنامه ,

* مهمترین رویدادهای اقتصادی/ نرخ بیکاری به 12.4 درصد رسید/ کاهش 17 هزار تومانی قیمت سکه/ دلار 3280 تومان

,

* شبکه صدای آمریکا در یک نظرسنجی درخصوص میزان فساد در طیفهای اجتماعی ایران، تاکنون "شخصیتهای روحانی" را دارای بیشترین فساد در ایران معرفی کرده است.

, , ,

* سیده فاطمه محبی در یادداشتی با عنوان تاثیر سبک زندگی غربی بر طلاق در برهان: نفوذ مدرنیته با گسترش آزادیهای فردی و اجتماعی، سکولاریسم و دنیاگروی، تغییر ارزشهای اجتماعی، تفوق ارزشهای فردگرایانه را علت فاصله گرفتن بیشتر افراد از رفتارهای مذهبی و بروز بحرانهای اجتماعی مانند طلاق دانسته است.

, سبک زندگی, , , ,

* عبدالهی با یادداشتی در سایت برهان، مهمترین ضعف اثرگذاری رسانههای ایرانی را در ضعف مفرط نیروی انسانی آن و همچنین تعدد غیرعاقلانهی رسانههای مشابه با کارویژههای یکسان ارزیابی کرد.

, , , , , ,

* روزآنلاین به نقل از دکتر یوش و تام سائر متخصصین امور ایران در آلمان بیان کرد تحریمهای اروپا علیه ایران باعث تضعیف عامل تغییر در ایران یعنی طبقه متوسط شده و ایرانیها را به خود مطمئن کرده است.

, , ,

* سایت ایران هستهای در گزارشی به نقل از محافل غربی، دو راه ایران برای دورزدن تحریمهای غرب را استفاده از همسایگان و استفاده از شرکتهای کوچک عنوان کرد.

, ایران هستهای , , , ,

* مهدی محمدی در یادداشتی با عنوان "روحانی و رژیم صهیونیستی": رژیم صهیونیستی مطلقاً به انتخاب روحانی روی خوش نشان نداد زیرا روحانی با برقراری ارتباط شفاف با غرب زمینه سندسازی توسط رژیم صهیونیستی به وسیله منافقین را ازبین می برد/ همچنین لحن ملایم و دور از حاشیه سازی روحانی توان آنها برای تهدید نمایی ایران و اجماع سازی در جامعه جهانی بر ضد آن را کاهش خواهد داد/ حضور روحانی از همه مهمتر به نوعی باعث کاهش تحریمها میشود/ اینها دلایل برخورد رادیکال رژیم صهیونیستی با روحانی است.

, ,

* مهدی محمدی در یادداشتی دلایل برخورد رادیکال رژیم صهیونیستی با روحانی را از بین بردن زمینه سندسازی این رژیم همراه با منافقین علیه ایران، لحن ملایم و دور از حاشیه سازی روحانی

,

با عنوان "روحانی و رژیم صهیونیستی ": رژیم صهیونیستی مطلقاً به انتخاب روحانی روی خوش نشان نداد زیرا روحانی با برقراری ارتباط شفاف با غرب زمینه سندسازی توسط رژیم صهیونیستی به وسیله منافقین را ازبین می برد/ همچنین لحن ملایم و دور از حاشیه سازی روحانی توان آنها برای تهدید نمایی ایران و اجماع سازی در جامعه جهانی بر ضد آن را کاهش خواهد داد/ حضور روحانی از همه مهمتر به نوعی باعث کاهش تحریمها میشود.

, ,

* یک مقام ارشد دولتی آمریکا در گفت و گو با پایگاه خبری المانیتور :. در دیدار نمایندگان کشورهای ۱+۵ ، هفته آینده از تیم مذاکره کننده ایران در دولت آقای روحانی می خواهند به بسته پیشنهادی مطرح شده در مذاکرات هستهای در آلماتی قزاقستان در ماه فوریه پاسخ ملموس بدهد. به گفته وی این بسته پیشنهادی قبل از دیدار با ایران توسعه نخواهد یافت یا اصلاح نخواهد شد.

, تیم مذاکره کننده ایران, ,

انتهای پیام/

]
برخی اخبار ویژه و خواندنی را به همراه سرخط برخی اخبار جاری روز را در بسته "دیده بان دانا" بخوانید.