به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل ازخبرگزاری فارس، آیتالله سیدمصطفی محقق داماد عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در همایش بزرگداشت روز جهانی فلسفه که در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد، به بیان الهیات محیط زیست پرداخت و گفت: فقدان اخلاق و تنزل آن سبب استفاده بی حد و حصر از تکنولوژی به شیوه نادرست شده است که اصلاح مبانی اخلاقی به دور شدن از تخریب محیط زیست کمک میکند که با استفاده از الهیات ادیان ابراهیمی میتوان موفق به اصلاح اخلاق شد.
, شبکه اطلاع رسانی دانا, خبرگزاری فارس,وی تصریح کرد: بحران زیست محیطی را که زندگی بشر معاصر با آن مواجه است، باید جدای از ریشههای زیستشناسی و تجربی آن و آنچه در حوزه علوم طبیعی و زیستی و تکنولوژی مطرح میشود مورد بررسی قرار داد چرا که همواره نگاه بشر به زندگی و جهانی است که در آن زندگی میکند و محیطی که او را احاطه کرده است.
استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: برخی ادیان الهی بخصوص ادیان ابراهیمی را متهم میکند که این بحران در طرز فکری نهفته است که ادیان برای بشریت فراهم کرده است، آنها معتقدند که ادیان الهی جهان را ساخته الهی و بشر را محور اصلی جهان و تمام آفرینش را برای او و بخاطر وی دانستهاند که از این رهگذر، بشر صاحب اختیار مطلق شده است، بنابراین باید با آزادی و اختیار مطلق به جان طبیعت و مظاهر آن افتاده و آن را تخریب کند.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: هرچند موضوع فساد در روی زمین نقطه اصلی نگرانی و دغدغه ملائکه بوده و از همین لحاظ زبان به اعتراض گشودهاند اما خداوند متعال با توجه به ظرفیت بشر در تجلی و ظهور خود انتظار دارد که بشر از طریق معرفت و درک کرامت خویش از هرگونه فسادی دوری کند چرا که بشری که مسجود فرشتگان قرار میگیرد هرگز مفسد در زمین نخواهد شد.
عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نگاه اومانیستی در عصر جدید و ارتباط مبنای فلسفی با نقش علوم و تکنولوژی جهان امروز، راه اصلی این بحران به شمار میرود که تنها راه برون رفت از این بحران، تحول مبنایی در تربیت اخلاقی بشر و تحول فکری و نگاه او به ساختار علوم معاصر است.
آیتالله محقق داماد گفت: خداوند متعال در قرآن مجید بشر را امانتدار معرفی کرده و انتظار دارد که بدون هیچ خیانتی، به عمران و آبادانی زمین بیافزاید نه آنکه در سایه کبر و غرور ناشی از قدرت، به تباه سازی زمین بپردازد.
انتهای پیام/ک
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920827001169#sthash.iKy4WOhX.dpufوی تصریح کرد: بحران زیست محیطی را که زندگی بشر معاصر با آن مواجه است، باید جدای از ریشههای زیستشناسی و تجربی آن و آنچه در حوزه علوم طبیعی و زیستی و تکنولوژی مطرح میشود مورد بررسی قرار داد چرا که همواره نگاه بشر به زندگی و جهانی است که در آن زندگی میکند و محیطی که او را احاطه کرده است.
,استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: برخی ادیان الهی بخصوص ادیان ابراهیمی را متهم میکند که این بحران در طرز فکری نهفته است که ادیان برای بشریت فراهم کرده است، آنها معتقدند که ادیان الهی جهان را ساخته الهی و بشر را محور اصلی جهان و تمام آفرینش را برای او و بخاطر وی دانستهاند که از این رهگذر، بشر صاحب اختیار مطلق شده است، بنابراین باید با آزادی و اختیار مطلق به جان طبیعت و مظاهر آن افتاده و آن را تخریب کند.
,وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: هرچند موضوع فساد در روی زمین نقطه اصلی نگرانی و دغدغه ملائکه بوده و از همین لحاظ زبان به اعتراض گشودهاند اما خداوند متعال با توجه به ظرفیت بشر در تجلی و ظهور خود انتظار دارد که بشر از طریق معرفت و درک کرامت خویش از هرگونه فسادی دوری کند چرا که بشری که مسجود فرشتگان قرار میگیرد هرگز مفسد در زمین نخواهد شد.
,عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نگاه اومانیستی در عصر جدید و ارتباط مبنای فلسفی با نقش علوم و تکنولوژی جهان امروز، راه اصلی این بحران به شمار میرود که تنها راه برون رفت از این بحران، تحول مبنایی در تربیت اخلاقی بشر و تحول فکری و نگاه او به ساختار علوم معاصر است.
,آیتالله محقق داماد گفت: خداوند متعال در قرآن مجید بشر را امانتدار معرفی کرده و انتظار دارد که بدون هیچ خیانتی، به عمران و آبادانی زمین بیافزاید نه آنکه در سایه کبر و غرور ناشی از قدرت، به تباه سازی زمین بپردازد.
,انتهای پیام/ک
,خبرگزاری فارس، آیتالله سیدمصطفی محقق داماد عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در همایش بزرگداشت روز جهانی فلسفه که در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد، به بیان الهیات محیط زیست پرداخت و گفت: فقدان اخلاق و تنزل آن سبب استفاده بی حد و حصر از تکنولوژی به شیوه نادرست شده است که اصلاح مبانی اخلاقی به دور شدن از تخریب محیط زیست کمک میکند که با استفاده از الهیات ادیان ابراهیمی میتوان موفق به اصلاح اخلاق شد.
, خبرگزاری فارس, خبرگزاری فارس, ، آیتالله سیدمصطفی محقق داماد عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در همایش بزرگداشت روز جهانی فلسفه که در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد، به بیان الهیات محیط زیست پرداخت و گفت: فقدان اخلاق و تنزل آن سبب استفاده بی حد و حصر از تکنولوژی به شیوه نادرست شده است که اصلاح مبانی اخلاقی به دور شدن از تخریب محیط زیست کمک میکند که با استفاده از الهیات ادیان ابراهیمی میتوان موفق به اصلاح اخلاق شد,وی تصریح کرد: بحران زیست محیطی را که زندگی بشر معاصر با آن مواجه است، باید جدای از ریشههای زیستشناسی و تجربی آن و آنچه در حوزه علوم طبیعی و زیستی و تکنولوژی مطرح میشود مورد بررسی قرار داد چرا که همواره نگاه بشر به زندگی و جهانی است که در آن زندگی میکند و محیطی که او را احاطه کرده است.
, وی تصریح کرد: بحران زیست محیطی را که زندگی بشر معاصر با آن مواجه است، باید جدای از ریشههای زیستشناسی و تجربی آن و آنچه در حوزه علوم طبیعی و زیستی و تکنولوژی مطرح میشود مورد بررسی قرار داد چرا که همواره نگاه بشر به زندگی و جهانی است که در آن زندگی میکند و محیطی که او را احاطه کرده است,استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: برخی ادیان الهی بخصوص ادیان ابراهیمی را متهم میکند که این بحران در طرز فکری نهفته است که ادیان برای بشریت فراهم کرده است، آنها معتقدند که ادیان الهی جهان را ساخته الهی و بشر را محور اصلی جهان و تمام آفرینش را برای او و بخاطر وی دانستهاند که از این رهگذر، بشر صاحب اختیار مطلق شده است، بنابراین باید با آزادی و اختیار مطلق به جان طبیعت و مظاهر آن افتاده و آن را تخریب کند.
, استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: برخی ادیان الهی بخصوص ادیان ابراهیمی را متهم میکند که این بحران در طرز فکری نهفته است که ادیان برای بشریت فراهم کرده است، آنها معتقدند که ادیان الهی جهان را ساخته الهی و بشر را محور اصلی جهان و تمام آفرینش را برای او و بخاطر وی دانستهاند که از این رهگذر، بشر صاحب اختیار مطلق شده است، بنابراین باید با آزادی و اختیار مطلق به جان طبیعت و مظاهر آن افتاده و آن را تخریب کند,وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: هرچند موضوع فساد در روی زمین نقطه اصلی نگرانی و دغدغه ملائکه بوده و از همین لحاظ زبان به اعتراض گشودهاند اما خداوند متعال با توجه به ظرفیت بشر در تجلی و ظهور خود انتظار دارد که بشر از طریق معرفت و درک کرامت خویش از هرگونه فسادی دوری کند چرا که بشری که مسجود فرشتگان قرار میگیرد هرگز مفسد در زمین نخواهد شد.
, وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: هرچند موضوع فساد در روی زمین نقطه اصلی نگرانی و دغدغه ملائکه بوده و از همین لحاظ زبان به اعتراض گشودهاند اما خداوند متعال با توجه به ظرفیت بشر در تجلی و ظهور خود انتظار دارد که بشر از طریق معرفت و درک کرامت خویش از هرگونه فسادی دوری کند چرا که بشری که مسجود فرشتگان قرار میگیرد هرگز مفسد در زمین نخواهد شد,عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نگاه اومانیستی در عصر جدید و ارتباط مبنای فلسفی با نقش علوم و تکنولوژی جهان امروز، راه اصلی این بحران به شمار میرود که تنها راه برون رفت از این بحران، تحول مبنایی در تربیت اخلاقی بشر و تحول فکری و نگاه او به ساختار علوم معاصر است.
, عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نگاه اومانیستی در عصر جدید و ارتباط مبنای فلسفی با نقش علوم و تکنولوژی جهان امروز، راه اصلی این بحران به شمار میرود که تنها راه برون رفت از این بحران، تحول مبنایی در تربیت اخلاقی بشر و تحول فکری و نگاه او به ساختار علوم معاصر است,آیتالله محقق داماد گفت: خداوند متعال در قرآن مجید بشر را امانتدار معرفی کرده و انتظار دارد که بدون هیچ خیانتی، به عمران و آبادانی زمین بیافزاید نه آنکه در سایه کبر و غرور ناشی از قدرت، به تباه سازی زمین بپردازد.
, آیتالله محقق داماد گفت: خداوند متعال در قرآن مجید بشر را امانتدار معرفی کرده و انتظار دارد که بدون هیچ خیانتی، به عمران و آبادانی زمین بیافزاید نه آنکه در سایه کبر و غرور ناشی از قدرت، به تباه سازی زمین بپردازد,انتهای پیام/ک
, انتهای پیام/ک,,
]