جمع آوری فقط 6میلیون تومان فطریه در درگز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از درگزخبر، حمیدرضا براتزاده مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان درگز در خصوص مبلغ جمع آوری شده فطریه در شهرستان درگز به خبرنگار ما گفت: پرسنل و نیروهای داوطلب در روز عید فطر در محلهای مشخص شده در شهر و بخش های سه گانه شهرستان مستقر شدند و مبلغ 6میلیون تومان فطریه و 700هزار تومان کفاره جمع آوری نمودند که با وجود اندک بودن آن مطابق با مسایل شرعی هزینه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از , درگزخبر, ، حمیدرضا براتزاده مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان درگز در خصوص مبلغ جمع آوری شده فطریه در شهرستان درگز به خبرنگار ما گفت: پرسنل و نیروهای داوطلب در روز عید فطر در محلهای مشخص شده در شهر و بخش های سه گانه شهرستان مستقر شدند و مبلغ 6میلیون تومان فطریه و 700هزار تومان کفاره جمع آوری نمودند که با وجود اندک بودن آن مطابق با مسایل شرعی هزینه شد.,

وی در خصوص ناچیز بودن فطریه جمع آوری شده گفت: حجم کلی فطریه در شهرستان مبلغی حدود صد میلیون تومان برآورد می شود که متاسفانه  بعضی از گروه های خریه با داشتن حدود 10 الی 20 نفر معلول در روز عید فطر بیشتر از کمیته امداد که ده هزار نفر را مورد پوشش قرار می دهد؛ پایگاه جمع آوری فطریه مستقر نموده اند که باید این امر توسط مسئولین شهرستان در سال آینده مورد نظارت قرار گیرد.

,

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص جمع آوری فصلی زکات گندم و جو گفت: جهت جمع آوری گندم و جو در سطح شهرستان 1000 کیسه مخصوص توزیع شد که حدود 6 تن گندم و جو جمع آوری شد که بین نیازمندان به صورت سبد کالا توزیع شد.

,

براتزاده با بیان اینکه از ۲سال پیش این نهاد به صورت جدی در عرصه جمع آوری زکات وارد عمل شده است تصریح کرد: فرهنگ سازی وآشنایی مردم با اثرات پرداخت زکات در حوزه آبادانی مناطق توسط این نهاد از مهم ترین دلایل رواج پرداخت زکات در جامعه خواهد بود.

,

وی با تأکید بر اینکه کمک به فقرا و نیازمندان باید در اولویت هزینه کردن زکات جمع‌آوری شده باشد، گفت: سزاوار نیست که ما در سطح شهر و یا روستای خود فقیر و نیازمند داشته باشیم، اما اولویت زکات را به اجرای کارهای عمرانی بدهیم.

,

وی در پایان از خرین خواست: جهت سازماندهی کمک های مردمی خود از طریق کمیته امداد اقدام نمایند و زکات دهندگان نیز می تواند موارد مصرفی زکات را خود شرط کند تا در همان مورد هزینه شود.

,

انتهای پیام/

]
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با وجود 10 هزار نفر تحت پوشش، فقط 6میلیون تومان فطریه جمع آوری نمود.