نخستین اظهارات رهبر جدید طالبان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا «ملا اختر محمد منصور» رهبر جدید طالبان افغانستان در نخستین پیام صوتی خود افراد این گروه را به ادامه جهاد در افغانستان دعوت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش تسنیم، برخی رسانه‌ها و خبرنگاران در صفحات اجتماعی نوشته‌اند که اختر منصور همچنین مذاکرات صلح با دولت افغانستان را نیز رد کرده است.

,

در روزهای گذشته و پس از مرگ ملا محمد عمر طالبان افغانستان با صدور بیانیه‌ای جانشین ملاعمر رهبر سابق خود را تعیین کرد.

,

در بیانیه آمده است که پس از مرگ ملا عمر، شورای رهبری «امارت اسلامی» و برخی از بزرگان این گروه با برپایی نشستی به اتفاق آراء «ملا اختر منصور» را به عنوان جانشین وی انتخاب کردند.

,

ملا اختر منصور در زمان ملاعمر به عنوان فرد دوم طالبان افغانستان شناخته می‌شد.

,

بیانیه افزود: پس از مرگ ملا عمر، شورای رهبری امارت اسلامی و ملاهای طالبان افغانستان در نشستی پس از بحث‌های طولانی و عمیق تصمیم گرفتند که معاون و فرد نزدیک و قابل اعتماد رهبر سابق این گروه را به عنوان جانشین وی تعیین کنند.

,

براساس بیانیه منتشر شده، ملا عمر در زمان حیات خود، اختر منصور را فردی قابل اعتماد می‌دانست و مسئولیت‌های اجرایی طالبان افغانستان را به وی سپرده بود به همین دلیل شورای رهبری این گروه منصور را برای آینده طالبان و رهبری امارت اسلامی مناسب دانسته و به عنوان «امیر شرعی» این گروه انتخاب کردند.

,

در این جلسه تمام اعضای شورای رهبری و بزرگان طالبان افغانستان با ملا اختر منصور بیعت کردند.

,

طالبان افغانستان همچنین اعلام کرد: در این نشست، پس از مشورت‌های «شیخ الحدیث مولوی هیبت الله آخوندزاده» و « ملا سراج الدین حقانی» به عنوان معاونین وی تعیین شدند.

,

انتهای پیام/بخ
 

,
]
رهبر جدید طالبان افغانستان در نخستین پیام صوتی خود افراد این گروه را به ادامه جهاد در افغانستان دعوت کرد.