استاندار اصفهان، از مردم چهارمحال و بختیاری و خوزستان معذرت خواهی کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از جهانبین نیوز، لازم دانستیم برای روشن شدن موضوع به پیشینه اقدامات افراطی چندی پیش استان اصفهان در موضوع آب بپردازیم تا شاید آقای استاندار برای توهین به مردمی ولایت مدار، باصداقت، خونگرم، مردم دوست، صمیمی ومنطقی که سابقه ای تاریخی وتمدن دیرینه آنها حکایت ازتصدیق این موضوع رادارد، قدری تأمل فرمایند.

در این گزارش قصد توهین به مردم شریف اصفهان رانداریم ولی بد نیست بدانیم در خصوص همین موضوع آب این مردم چهارمحال وبختیاری هستند که سالهای سال درکمترین امکانات رفاهی بابارش برف چند متری وسرمای آن چنانی درگیر هستند درصورتی که خود کمترین بهره را از این نعمت خدادادی برده اند، اما خوی زیاده خواهی مسئولان استان همجورا به این هم بسنده نکرده وبا حفر تونل های غیر قانونی وغیر کارشناسی سعی در خشکاندن حداقل آب موجود این استان که بهره برداری از آن بستگی تام به "حیات وممات" مردم بانجابت استان چهارمحال وبختیاری دارد را دارند. این درحالی است که تا این حد به خود اجازه می دهند به شعور این مردم نجیب توهین روا دارند.

درادامه برای روشن تر شدن موضوع بهتر است استاندار محترم استان اصفهان به سابقه نه چندان دور حرکات افراطی مانند: حضور با تراکتور درشهر دراعتراض به موضوع آب وقطع آب شرب مردم یزد نگاه ویژه ای داشته باشند ومنطقی بودن وبالاتر بودن بلوغ سیاسی واجتماعی مردم اصفهان را محک زده ودر اولین فرصت از مردم نجیب استان خوزستان وچهارمحال وبختیاری در یک تریبون رسمی عذرخواهی نمایند.

اشاره به سابقه برخی حرکات گذشته:
کشاورزان منطقه خوراسگان در شرق اصفهان، به اصطلاح در اعتراض به قطع حق آب کشاورزی این مناطق از زاینده‌رود، در اقدامی خودسرانه در روز جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱، لوله انتقال آب از اصفهان به یزد را شکستند. این در حالیست که مردم یزد پس از این اقدام با جیره بندی جدی آب مواجه شده اند بطوریکه آب آشامیدنی خود را از تانکرهای آب نصب شده در میادین شهر تهیه می‌کنند. گفتنی است استان یزد که در حال حاضر با کمبود آب شرب شیرین روبروست اکنون تبدیل به بازار خوبی برای فروشندگان آب معدنی شده است.


به گزارش مهر: پیش از این کشاورزان شرق اصفهان در ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ در اعتراض به قطع آبی که به زمین‌های آن‌ها تعلق داشت و انتقال آب زاینده رود به کارخانه‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن و همچنین به استان‌های یزد، قم، کاشان با تراکتورهای حود این‌گونه اعتراض کرده بودند.



به گزارش خبرگزاری‌ها، کشاورزان اصفهانی پس از چندبار تجمع اعتراضی در یک ماه گذشته، سرانجام در جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ با تجمع در منطقه زیار اصفهان لوله انتقال آب به استان یزد را شکستند و مانع انتقال آب به استان یزد شدند.


به گزارش جام جم و به نقل از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه فقط ۴ درصد از آب پشت سد زاینده رود به استان یزد منتقل می شده، میزان خسارات وارده به تاسیسات و خط لوله انتقال آب به یزد ۳۰ میلیارد تومان اعلام شده است.



وی در تشریح این حادثه اظهار کرد: جمعه گذشته تعدادی از مردم مناطق سیان، قارنه و اژیه در استان اصفهان به وسیله تجهیزاتی از قبیل تراکتور، لودر، بیل مکانیکی و سیم بکسل با هجوم به مسیر لوله انتقال آب به یزد، اقدام به تخریب این خط کردند. البته مراتب قبل از تخریب تاسیسات این مناطق به اطلاع مراجع انتظامی رسانده شد، ولی به دلیل جمعیت زیاد معترضان پنج نقطه تاسیسات انتقال آب به یزد آسیب دید.

غفوری ادامه داد: در این حادثه در منطقه قارنه معترضان تعدادی از حوضچه‌های مسیر، ساختمان نگهبانی و تاسیسات کنترل و تابلوهای برق را تخریب و شیشه‌های ساختمان را شکستند. به دنبال وقوع این حادثه، موضوع در کمیته بحران استان مطرح و در مذاکره با مسئولان و مقامات سیاسی استان اصفهان قرار شد تا امنیت منطقه برقرار شود، ولی باز هم معترضان به ایستگاه چهارم حمله کردند و این ایستگاه را به آتش کشیدند.



به گزارش ایلنا: محمد صالح جوکار نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس با هشدار نسبت به ادامه قطعی آب از اصفهان به استان یزد، گفت: "خوراک مجتمع عظیم فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان از معادن یزد تامین می شود. آیا خوب است استان یزد دست به اقدام مشابه بزند؟"

به گزارش جام‌ جم: روزانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار متر مکعب آب زاینده‌رود به استان یزد منتقل می‌شود. مسئولان وزارت نیرو می‌گویند این آب برای تامین آب شرب مردم یزد استفاده می‌شود که کمبود آب شیرین دارد اما مردم اصفهان معتقدند این آب برای مصارف صنعتی به یزد منتقل می‌شود.



 

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
,
,
,
, اشاره به سابقه برخی حرکات گذشته:,
,
, ,
,
,
, ,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
تجمع کشاورزان اصفهانی با تراکتور در اعتراض به قطع آب
و جهت تخریب لوله های آبرسانی به استان یزد
, تجمع کشاورزان اصفهانی با تراکتور در اعتراض به قطع آب
و جهت تخریب لوله های آبرسانی به استان یزد
, تجمع کشاورزان اصفهانی با تراکتور در اعتراض به قطع آب
و جهت تخریب لوله های آبرسانی به استان یزد
,
,

























پس از حمله کشاورزان اصفهان به خط لوله انتقال آب به یزد، روز شنبه ۵ اسفند رئیس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان اعلام کرد که جلسات متعددی میان مسئولان و نمایندگان کشاورزان اصفهان برگزار شده و قرار شده تا اواخر فروردین ۱۳۹۲ آب در زایند‌ه‌رود جاری شده و حق آب برای کشت بهاره به کشاورزان داده شود.

به گزارش تابناک: در شرایطی که اخبار رسیده حکایت از بروز درگیری بین کشاورزان شرق اصفهان در ورزنه با نیروهای انتظامی استان داشته و حتی ماجرا در نقل قول های مختلف از ضرب و شتم هم فراتر می رود، مسئولان امر هنوز واکنشی نشان نداده و موضعی منطقی را اتخاذ نکرده اند.

روز پنج‌شنبه ۱۰ اسفند، فیلم‌های متعددی بر روی سایت یوتیوب منتشر شد که به آتش کشیده شدن چندین اتوبوس و پرتاب سنگ به سمت اتوبوس‌ها را نشان می‌داد. در توضیح این فیلم‌ها گفته می‌شد که صحنه‌هایی از اعتراض کشاورزان اصفهانی است.

,
,
,
, ,
,
,
, ,
,
, ,
,
,
, ,
,
, ,
,
,
, ,
,
, ,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, ]
درخبری که امروز۲۴آذر۹۲درسایت خبری تحلیلی دانا آمده :استاندار اصفهان آقای زرگرپورضمن توهین به خوزستانی ها و انتقاد از تجمع مردم خوزستان در حمایت از انتقال آب کارون گفت: با تجمع در کنار زاینده رود موافق نیستم چون معتقدم بلوغ اجتماعی و سیاسی مردم اصفهان بالاتر از مردم خوزستان و چهارمحال است.