"دخالت در سوریه، کمر اوباما را می‌شکند"
[

به گزارش دانا، خانم "کارول گولد" در گفتگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: آشکار است که رییس جمهور روسیه در نشست گروه هشت با ارسال سلاح برای مخالفان سوری مخالف کرده و در این خصوص دست به اقداماتی زده است و همین علت تنش میان اوباما و پوتین بوده است. همچنین انگلا مرکل صدراعظم المان نیز با تسلیح مخالفان سوری مخالف بود و نیز برخی در داخل امریکا نیز با این امر مخالف هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از افکار عمومی امریکا با دخالت در بحران سوریه و تسلیح مخالفان سوری مخالفند. ملت امریکا و سیاستمداران امریکایی به نتایج نشست گروه هشت چشم دوختند و موضع اوباما که از چندین هفته پیش اعلام کرده که خواهان تسلیح مخالفان سوری است، خشم افکار عمومی کشورش را برانگیخته است.

,

گولد اظهار داشت: انگلا مرکل ساعاتی قبل از نشست گروه 8 از مخالفتش درباره تسلیح مخالفان سوری سخن گفت و اعلام کرد که ما نمی دانیم این مخالفان چه کسانی هستند؟ آیا آنها اهل سوریه اند یا بیگانه هستند؟ به گفته وی، اینک امریکا می گوید که از چندین سال پیش با القاعده می جنگد و در عین حال تصمیم دارد که مخالفان سوری را مسلح کند. این چه تناقضی است که در سخن اوباماست؟!

,

وی افزود: هیچ کس علت این تناقض در مواضع امریکایی ها را درک نمی کند، یک بار از راه حل مسالمت امیز سخن می گویند و بار دیگر از تسلیح مخالفان دم می زنند. از حوادث 11 سپتامبر تاکنون امریکا از مبارزه با تروریسم سخن می گوید، اما اینک تروریستها وارد سوریه می شوند و غرب می خواهد آنها را مسلح کند.

,

گولد گفت: از زمانی که اوباما در سال 2008 به قدرت رسید، به ملت امریکا وعده داد که در هیج بحرانی دخالت نکند و تاکید کرد که از عراق عقب نشینی خواهد کرد و این اقدام را اجرایی کرد، سپس گفت که در سال 2014 از افغانستان عقب نشینی خواهد کرد و ملت امیرکا منتظر این اقدام هستند. اکثریت ملت امریکا دخالت در سوریه و این سیاست را تایید نمی کنند. اگر امریکا در بحران سوریه دخالت کند، این اقدام ضربه ای شدید برای اوباما و همپیمانانش در منطقه خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
یک تحلیلگر سیاسی انگلیسی، دخالت احتمالی اوباما در سوریه را ضربه ای کمرشکن برای او و همپیمانانش در منطقه دانست و از تناقض سیاست امریکا درخصوص بحران سوریه و تلاش برای تسلیح گروههایی از القاعده انتقاد کرد.