یارانه چند میلیون نفر باید قطع شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا "علیرضا پورفرج" در گفت‌وگو با ایسنا ، رونق‌بخشی به تولید را بحث اصلی در اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه تورم قدرت خرید مردم ‌ را تغییر داده و موجب کاهش رفاه می‌شود، یکی از شاخص‌های مهم اقتصاد به حساب می‌آید، اما این تنها متغیر و بحث اصلی اقتصاد نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گفته وی، بحث اصلی اقتصاد افزایش رونق تولید است که در زمینه تحقق این هدف در اقتصاد انتظار بیشتری می‌رفت.

,

این کارشناس اقتصادی با اشاره به وعده روحانی مبنی بر توقف پرداخت یارانه به سرمایه‌داران بزرگ، تصریح کرد: این روند آغاز شده است با این حال لازم است یارانه 10 میلیون نفر از افرادی که به گفته وزیر اقتصاد نیازی به دریافت یارانه ندارند، قطع و در تولید صرف شود تا بتوان نتایج بهتری در اشتغال و تولید به دست آورد.

,

وی در ادامه درباره تاثیر بهبود وضعیت اقتصادی در پی امضای توافق‌نامه وین، خاطرنشان کرد: به نظر من مسائل اقتصادی چندان در دستیابی به توافق تاثیرگذار نبوده بلکه شرایط دنیا در حال حاضر به گونه‌ای است که نه آمریکا قادر به ادامه تحریم‌ها بود و نه سایر کشورها ادامه تحریم را می‌پذیرفتند.

,

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برخی کشورها پیش از اجرایی شدن برجام در حال برداشتن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران هستند، اظهار کرد: هر کشوری منافع اقتصادی خودش را در نظر می‌گیرد، بنابراین لازم است در بحث هسته‌ای تمام متغیرها را کنار هم دید و سپس اظهارنظر کرد.

,

انتهای پیام /بخ

]
یک کارشناس اقتصادی در تحلیل وضع اقتصادی طی دو سال گذشته با اشاره به اینکه دولت از نظر کنترل تورم توانسته موفق عمل کند، گفت: لازم است یارانه افرادی که به عنوان پردرآمدها شناسایی شده‌اند قطع و در تولید صرف شود تا بتوان نتایج بهتری در اشتغال و تولید به دست آورد.