نان سبوس دار بخورید تا گرسنه نشوید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،‌ میترا زراتی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه خیلی از افراد به اشتباه در وعده افطار چای و گاهی چای پررنگ استفاده می کنند، گفت: چای به لحاظ داشتن کافئین باعث دفع آب از بدن می شود و مشکلات زیادی را از لحاظ تشنگی ایجاد می کند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از نان سبوس دار در وعده سحر باعث کاهش احساس گرسنگی در طول روز می شود.
,
 
,
زراتی همچنین تأکید کرد: از مغزهای گیاهی از جمله گردو که امگا3 موجود در چربی آن می تواند به سیری در زمان روزه داری کمک کند استفاده شود.
,
 
,
وی با تأکید به مصرف لبنیاتی از جمله شیر کم چرب در وعده سحری اظهار کرد: شیر کم چرب علاوه بر تأمین کلسیم بدن می تواند آب مورد نیاز بدن را هم تأمین کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه استفاده از گردو و میوه جات هم در وعده سحر می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد،‌ تصریح کرد: میوه هایی از جمله هلو، انگور، هندوانه فوق العاده می تواند مفید باشد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه به اشتباه مصرف آب را زیاد نکنیم افزود: برخی افراد تصور می کنند اگر آب بیشتری مصرف کنند تشنه نخواهند شد که این کاملا نادرست است باید برای تأمین آب مورد نیاز از فیبر استفاده شود که در رأس همه، میوه جات بهترین گزینه برای تأمین آب موردنیاز محسوب می شود.
,
منبع:مشرق
,
انتهای پیام/ن
]
گرسنگی در روزهای طولانی ماه مبارک رمضان شاید یکی از مشکلات اساسی روزه داران باشد ما راه حل مقابله با آن را در این گزارش ارائه داده ایم.