کارگاه فرش بافی در سیاهکل افتتاح شد+گزارش تصویری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از درسیاهکل، به مناسبت هفته دولت؛ یک کارگاه فرش بافیدرسیاهکل با حضور حیدری فرماندار، تعدادی از مسئولین شهرستان سیاهکل و زیرک معاونت بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ درسیاهکل به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درسیاهکل, ، به مناسبت هفته دولت؛ یک کارگاه فرش بافی, درسیاهکل,  با حضور حیدری فرماندار، تعدادی از مسئولین شهرستان سیاهکل و زیرک معاونت بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ , درسیاهکل,  به بهره برداری رسید.,

, , ,

محمدرضا قلی پور مبرهن رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان سیاهکل در این مراسم اظهار داشت: این کارگاه توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال و با زیر بنای ۵۴ متر مربع به بهره برداری رسیده است.

,

, , ,

وی از زحمتهای بی دریغ فرماندار و کار گروه اشتغال شهرستان در حمایت از این بخش تشکر کرد و گفت: با شروع به کار این کارگاه فرش بافی برای ۱۰ نفر اشتغالزایی شده است و سالیانه حداقل ۴۸ متر مربع فرش بافته می شود.

,

, , ,

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت سیاهکل افزود: با اقدامات انجام شده ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی دولت به استان گیلان اختصاص خواهد یافت و تمام تلاش ما این است که بتوانیم برند فرش سیاهکل را با کمک اتحادیه، فارغ التحصیلان، هنرمندان و قالی بافان زحمتکش و در کنار حمایت‌های صورت گرفته، از غربت خارج و به شکوفایی برسانیم.

,

, , ,

وی همچنین از سرمایه گذاری این تولیدکننده فرش برای راه اندازی کارگاه دیگری به مساحت ۳۲۰ مترمربع در شهرستان سیاهکل خبر داد و افزود : این کارگاه نیز با سرمایه گذاری شخصی سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریالی در حال تجهیز است و در صورت اخذ تسهیلات بانکی برای اتمام مراحل تجهیز، با ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

,

, , ,

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت سیاهکل تعداد کارگاه های قالی بافی متمرکز و غیر متمرکز در شهرستان سیاهکل را چهار کارگاه عنوان و خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای ۳۶۵ بافنده فرش دستباف است که ۲۶۹ نفر از آنها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

,

قلی پور، از همه علاقه مندان در این عرصه خواست از فضای ایجاد شده ‌‌نهایت بهره را ببرند.

,

گزارش تصویری

, گزارش تصویری, گزارش تصویری,

, , ,

, , , , , , , , ,

انتهای پیام/ج

, , , , , , , , , , , , ]
یک کارگاه فرش بافی درسیاهکل با حضور حیدری فرماندار، تعدادی از مسئولین شهرستان سیاهکل و زیرک معاونت بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ درسیاهکل به بهره برداری رسید.