تولید سالیانه 16 هزار تن خرما در مهرستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از با مهرستان، مدیر جهاد کشاورزی مهرستان با بیان این که این شهرستان 10 هزار و 349 هکتار اراضی قابل کشت زراعی و باغی دارد، گفت: از این مقدار 5 هزار و 700 هکتار به کشت محصولات زراعی و 4 هزار و 700 هکتار به انواع باغات اختصاص دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سعید نارویی با اشاره به این که باغات این شهرستان به خرما، انگور و انار اختصاص دارد خاطر نشان کرد: متوسط تولید انواع خرما در این شهرستان سالانه 16 هزار تن است و بیش از 90 درصد خرمای تولیدی این شهرستان از مرغوبترین نوع خرما و مضافتی است.

,

وی در ادامه افزود: در شهرستان 6 واحد سردخانه با ظرفیت 7 هزار و 200 تن فعالیت دارند و کشاورزان خرمای تولیدی خود را در این سرد خانه ها نگهداری می کنند.

,

وی در ادامه به فعالیت های دامداری در مهرستان اشاره کرد و با بیان این که 75 هزار راس دام سبک و 3 هزار راس دام سنگین در شهرستان وجود دارد افزود: مرغداری های فعال شهرستان نیز 6 واحد با ظرفیت 110 هزار قطعه در هر دوره است.

,

نارویی افزود: در شهرستان مهرستان استعداد کافی برای رونق باغداری وجود دارد و این به دلیل قرار گرفتن اراضی کشاورزی در کنار رودخانه هاست.

,

وی تصصریح کرد: با توجه به اینکه شغل اصلی مردم این شهرستان کشاورزی می باشد، همواره بعنوان یکی از شهرستان های پیشرو در فعالیتهای مختلف زراعی، باغی و دامپروری شناخته شده است.

,

نارویی تصریح کرد: با توجه به اشتغالزایی پایداری که فعالیت های کشاورزی و دامداری به همراه دارد مدیران و مسئولان جهاد کشاورزی باید سیاست های تشویقی برای ترغیب و حمایت کشاورزان در نظر بگیرند تا بدین ترتیب شاهد رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی در شهرستان باشیم.

,

وی با بیان وجود منابع آبی و خاکی مناسب در مهرستان خاطر نشان کرد: با توجه ویژه به بخش کشاورزی و برنامه ریزی و مدیریت بهینه آب های سطحی و زیرزمینی می توانیم گامی موثر در رونق و شکوفایی بخش کشاورزی برداریم.

,

انتهای پیام/گ

]
مدیر جهاد کشاورزی مهرستان از تولید متوسط سالیانه 16 هزار تن انواع خرما در این شهرستان خبر داد.