پشت پرده مشکلات خانه سینما/اعتراض رویانیان به سازمان لیگ/تعداد نظرات و پیامک های مخاطبان سایت (خامنه ای.آی آر) در فیس بوک/پاسخ روحانی به پیام بشار اسد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سرخط بخشی از مهمترین و خواندنی ترین اخبار داخلی و بین المللی امروز سه شنبه 25 تیر ماه در قالب بسته "دیده بان دانا" عبارتند از:

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

* احمدی نژاد: اگر می‌توانستم تمام ثروت کشور را بین مردم تقسیم می‌کردم/ رئیس‌‌جمهور استقرار عدالت اجتماعی را از وظایف اصلی حکومت دانست و گفت: به‌خدا اگر می‌توانستم تمام ثروت کشور را به‌صورت سهام عدالت بین همه مردم ایران تقسیم می‌کردم.

, احمدی نژاد:,

* روحانی:رهبر انقلاب جامعه را با تدبیر هدایت می‌کنند/رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد: اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ملت ایران را تهدید واقعی کند و قدمی نظامی علیه ما بردارد، به دلیل سابقه هشت سال دفاع مقدس است.

, رهبر انقلاب ,

* سازمان لیگ: رویانیان به جای مصاحبه نظراتش را در مورد برنامه لیگ ارائه کند/ مدیر روابط عمومی سازمان لیگ اعلام کرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به جای مصاحبه در رسانه‌ها در مورد برنامه پیشنهادی لیگ سیزدهم نظراتش را به سازمان لیگ ارائه کند.

, سازمان لیگ, رویانیان ,

* مشکل خانه سینما ما نیستیم/رئیس سازمان سینمایی گفت: مشکل ما نیستیم بلکه مشکل بچه‌های سینما هستند که باهم اختلاف نظر دارند. بخشی از این اختلاف به سال ۶۸، بخشی به سال ۷۲ و بخشی هم به اواخر دوره آقای جعفری‌جلوه برمی‌گردد که طبق روایتی در همین اتاق دوستان به سمت یکدیگر قندان پرتاب کردند.

, خانه سینما, جعفری‌جلوه,

* رویانیان: به برنامه‌ریزی نیم‌فصل اول اعتراض داریم؛ متأسفانه همچون سال‌های گذشته در برنامه‌ریزی‌های بازی‌های لیگ اتفاقاتی رخ می‌دهد که به ضرر پرسپولیس است و این از نظر ما اشکال دارد. سازمان لیگ به نظر من یک تشکیلات با احترام برای همه تیم‌هاست و باید این سازمان همه را با یک چشم نگاه کند.

, رویانیان,

* اشتون: خواستار برگزاری دیدار ۱+۵ و ایران در اسرع وقت هستیم/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست گروه 1+5 در بروکسل اعلام کرد این گروه خواستار برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ است.

, اشتون,

* رئیس جمهور از مرکز پژوهشهای کاربردی علوم زمین در استان البرز بازدید کرد.

, رئیس جمهور , ,

* 29سیاستمدار سابق امریکا در نامهای به اوباما خواستار مذاکره واشنگتن با تهران شدندو از وی خواستند با اقدامات تحریککننده فرصت پیش آمده درپی پیروزی روحانی را از دست ندهد/ فرانس24نوشت این نامه یکروز پس از اظهارت نتانیاهو درباره حمله به ایران منتشر شده است.

, , واشنگتن با تهران, ,

* اظهارت جک استرو مبنی بر "برای دیدار با روحانی می خواهم به تهران بروم"، اظهارات خواهر احمدینژاد مبنی بر "بردارم شهید تهمت است" و "گمانه زنیها درباره کابینه دولت روحانی" محور مشترک رسانههای اصلاحطلب قرار گرفت.

, , , , ,

* "بیانات رهبر معظم انقلاب در تمجید از دولت نهم و دهم"، اظهارات احمدینژاد درباره "بسیج هزاران حنجره و بلندگوی بیانصاف علیه دولت" محور مشترک رسانههای همسو با دولت قرار گرفت.

, , , ,

* چین و روسیه با تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه ایران به دلیل آزمایشات موشکی مخالفت کردند/ نماینده چین: ما مخالف هرگونه تحریم و فشار جدید علیه ایران هستیم/ نماینده روسیه: این تصمیمات"عجولانه"ست/ رویترز

,

* ارتش مصر اینک از "سایه" خارج شده و به میدان آمده است که میتواند یک دستاورد برای آن به حساب آید اما اگر نتواند آرامش را در مصر پدید آورد به یک بازنده بزرگ تبدیل میشود، جبهه غربی-عربی تلاش میکنند مانع شکست ارتش در این "ماموریت" شود و در گام اول 13 میلیارد دلار را در اختیار دولت مصر قرار میدهند و حال آنکه اعطای 4 میلیارد دلار از این مبلغ میتوانست مانع غرق شدن دولت مرسی در گرداب اقتصادی شود.

, , , , , , ,

* جان بولتون در مصاحبه با دارلسلام پست: اسرائیل باید "دیروز" به ایران حمله میکرد/ هرروزی که میگذرد خطر ایران برای اسرائیل بیشتر میشود/ روحانی برای اوباما تله ست.

, , , ,

* مسیح علی نژاد در برنامه شصت دقیقه بی بی سی فارسی مدعی شد برخی خبرنگاران در دوران اصلاحات با مسئولانی در دفترشان مصاحبه می کردند که از ترس شنود به صورت پانتومیم به سوالات جواب می دادند.

,

*  روزنامه دولتی ایران با انتشار نامه آیت الله هاشمی شاهرودی به رهبر انقلاب اعلام کرد هیأت عالی حل اختلاف قوا رای به نفع دولت درباره اختلاف برسر نقش نظارتی مجلس بر دولت داده است و آن را رای به عملکرد غیرقانونی مجلس ارزیابی کرد.

, ایران ,

* در پی دستور شمقدری، رئیس سازمان سینمایی ایران مبنی بر جمع آوری جوایز و آثار محسن مخملباف از موزه سینما، بی بی سی فارسی از درخواست خانواده مخملباف برای بازگرداندن آنها خبر داد.

, سازمان سینمایی ایران,

*  نشریه ترکیهای 'حریت دیلی نیوز' به نقل از چارلز کراوتامر تحلیلگر آمریکایی نوشت اسرائیل درصورت حمله به ایران همانند حمله هفته گذشته به سوریه از فضای ترکیه استفاده میکند.

, , , ,

*  وکلای اوباما در مورد ارسال سلاح به شورشیان سوری به اوباما هشدار دادند و آنرا نقض قوانین بینالمللی دانستند/ والاستریتژورنال

, , , ,

* والاستریت ژورنال از هشدار وکلای اوباما درباره ارسال سلاح به شورشیان سوری به وی خبرداد/ وکلای اوباما این اقدام را نقض قوانین بینالمللی دانسته و معتقداند بشار اسد میتواند از آن در مراجع قانونی و شورای امنیت علیه امریکا استفاده کند.

, , , , ,

* حجت الاسلام قرائتی در مشهد: عده ای معنا و مفهوم انتظار را نمی دانند؛ آن ها بدون اینکه حرکتی کنند در انتظار امام زمان(عج) می نشینند.

,

رویترز در گزارشی تحلیلی رای دادگاههای اروپا به نفع بانکهای ایران را منجر به فروپاشی شبکه تحریمهای ضدایرانی ارزیابی کرد.

, رویترز, , , ,

* تحولاتمصر/ هشدار امریکا به بازداشت های گسترده ارتش مصر/ ادامه درگیری طرفداران مرسی با نیروهای امنیتی در قاهره /جنبش تمرد خواستار تعلیق معاهده کمپ دیوید شد/ سفر محرمانه البرادعی به تلآویو

, , /,

* تحولاتسوریه/هشدار ارتش انگلستان به کامرون در مورد خطرات ارسال سلاح به سوریه/مقامات اسرائیل:ما از عدم حضور کارشناسان روسی در لاتاکیا مطمئن بودیم/ سلیم ادریس رهبر ارتش آزاد سوریه:انگلستان با نفرستاندن سلاح به ما خیانت کرد.

, *, ,

*  ثروتی، عضو کمیسیون بودجه در گفتگو با اترک: دولت دهم با همت قانون هدفمندی یارانه ها را اجرا کرد اما بعضا با خروج از مسیرقانونی پرداخت ها موجب تورم و گسترش بیکاری در جامعه شد.

,

* هفته گذشته صفحهی رسمی «خامنهای.آر» در فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی سوالی به این مضمون طرح نمود: «اگر شما در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، فرصت صحبت با ایشان را داشتید، مهمترین نکاتی را که با آیتالله خامنهای در میان میگذاشتید چه بود؟» تا کنون بیش از ۲۰۵۰ نظر و حدود ۴۰۰۰ پیامک دریافت شده است.

, , , , , , .,

 * رومین اقبال"، نماینده رسمی شورای روابط اسلامی امریکا در اوهایو می گوید: بانک هانتینگون و دیگر بانک های ایالت میشیگان و اوهایو امریکا حسابهای بانکی مسلمانان را بی هیچ دلیل شفافی بسته اند.

,

* تحولات اروپا/ تشدید درگیریهای مردم با نیروهای پلیس در بلفاست / اعتراض کارکنان بخش خدمات دولتی یونان به اصلاحات اقتصادی/ گسترش جنجال رسوایی مالی حزب حاکم اسپانیا

, ,

*  تایمز اسرائیل از اجرایی شدن دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا مبنی بر عدم احتساب کرانه باختری جزئی از اسرائیل و ممنوعیت تجارت با شهرکهای صهیونیستی بیرون از مرزهای سال ۱۹۶۷، خبر داد/ اسرائیل این اقدام را نگران کننده و تاثیرگذار بر مذاکرات سازش ارزیابی کرد.

, , ,

* رئیس جمهور منتخب در پاسخ به پیام بشار اسد: ملت بزرگ و مقاوم سوریه خواهد توانست مرحله کنونی را به طور کامل پشت سرنهاده و استقلال و تمامیت ارضی خود را به طور کامل حفظ کند.

, * رئیس جمهور منتخب در پاسخ به پیام بشار اسد: ملت بزرگ و مقاوم سوریه خواهد توانست مرحله کنونی را به طور کامل پشت سرنهاده و استقلال و تمامیت ارضی خود را به طور کامل حفظ کند.,

انتهای پیام/ن

, انتهای پیام/ن]
برخی اخبار ویژه و خواندنی را به همراه سرخط برخی اخبار جاری روز را در بسته "دیده بان دانا" بخوانید.