شرکت انگلیسی با ورود به ایران از ورشکستگی نجات یافت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تلاش شرکت‌های اروپایی برای ورود به بازار ایران پس از اعلام جمع‌بندی توافق هسته‌ای گویای عطش و نیاز این شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های بخش انرژی به بازار ایران برای جبران خسارت‌های ناشی از کاهش قیمت نفت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف از اشتیاق شرکت «آمس فاستر ویلر» بزرگ‌ترین شرکت خدمات مهندسی نفت و گاز انگلیس که درآمدهای آن به شدت افت داشته است، برای ورود به ایران خبر داد.

, دیلی تلگراف ,

سمیر بریخو مدیر ارشد اجرایی بخش خاورمیانه این شرکت به تلگراف گفت که قبلا در مورد مشارکت در ایران با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس گفتگو کرده است.

,

وی که از اعضای هیئت همراه هاموند در سفر به تهران بوده است، گفت: «ایران قطعا یکی از کشورهایی است که ما به دنبال آن هستیم اما تا زمانی‌که تحریم‌ها هنوز پابرجاست ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.»

,

تلگراف در بخشی از گزارش خود با استناد به ذخایر عظیم نفت و گاز ایران و رتبه دوم کشور در جهان از نظر ذخایر گازی و همچنین رتبه چهارم به لحاظ ذخایر نفتی نوشت: این ذخایر، ایران را به کارخانه بالقوه انرژی تبدیل کرده است اما به میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های جدید برای افزایش تولید نیاز دارد.

,

این روزنامه انگلیسی در ادامه به خطر جا ماندن شرکت‌های انگلیسی برای حضور در ایران اشاره کرد و نوشت: از زمان اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، رقبای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه و ایتالیا از انگلیس برای اعزام هیئت تجاری به ایران سبقت گرفته‌اند.

,

تلگراف در ادامه با اشاره به خسارت شرکت‌های خدمات مهندسی نفت و گاز از کاهش قیمت نفت، ادامه داد: این شرکت‌ها تحت فشار هستند و کاهش قیمت نفت سبب شده است تا پروژه‌های جدید و هزینه‌های خود را کاهش دهند.

,

قیمت نفت برنت در یک سال گذشته 56 درصد کاهش ارزش داشته است. درآمدهای آمنس فاستر ویلر بدون سود و مالیات 24 درصد کاهش یافته و به 188 میلیون پوند رسیده است.

,

به نوشته این گزارش، دیگر شرکت‌های فعال در این بخش نظیر شلومبرگ و بیکر هیوز نیز از کاهش قیمت نفت به شدت رنج می‌برند و مجبور شده‌اند تا برای ادامه فعالیت در این بازار هزینه‌ها و فرصت‌های شغلی خود را کاهش دهند.

,

انتهای پیام/ط

]
روزنامه تلگراف در گزارشی با اشاره به تلاش شرکت‌های انگلیسی برای ورود به بازار ایران برای جبران خسارات ناشی از کاهش قیمت نفت، نوشت: بزرگ‌ترین شرکت خدمات مهندسی انگلیس با کاهش درآمد ۲۴ درصدی مشتاق حضور در ایران است.