فاصله زیاد رویکرد افراطی آقایان با رهبر انقلاب
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر اعضای هیات دولت معیار مناسبی برای بررسی امتیازات و ویژگی های دولت محمود احمدی نژاد ایجاد کرد و نشان داد رویکرد و تحلیل های برخی سیاسیون و جریانات سیاسی وابسته به آنها تا چه میزان با نگاه معتدل و واقع بینانه رهبر معظم انقلاب به عملکرد دولت نهم و دهم فاصله دارد. چه آنکه برخی سیاسیون و رسانه های خبری وابسته به آنها در ماه های اخیر تنها با پررنگ کردن نقاط ضعف دولت و نادیده گرفتن نقاط قوت تصویر غیرواقعی از دولت محمود احمدی نژاد ارائه دادند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

رهبر اتقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت یازدهم در این فرمودند که "همه‌ى کسانى که میخواهند درباره‌ى دولتها، درباره‌ى کابینه‌ها، درباره‌ى رؤساى جمهور قضاوت کنند - چه پیش خودشان، چه در منظر عموم - و نظرى بدهند، خوب است به این نکته هم توجه کنند: حجم کار بالا و تلاش خستگى‌ناپذیر و اعراض از آسایشها و آسودگى‌ها و امتیازاتى که معمولاً مسئولان کشورها در دنیا دارند؛ استراحت میکنند، تفریح میروند، امتیاز میگیرند؛ اینها را نخواستن، ندیدن، طلب نکردن، امتیاز بزرگى است که این دولت بحمدالله از این امتیاز برخوردار بود."

, رهبر اتقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت یازدهم در این فرمودند که "همه‌ى کسانى که میخواهند درباره‌ى دولتها، درباره‌ى کابینه‌ها، درباره‌ى رؤساى جمهور قضاوت کنند - چه پیش خودشان، چه در منظر عموم - و نظرى بدهند، خوب است به این نکته هم توجه کنند: حجم کار بالا و تلاش خستگى‌ناپذیر و اعراض از آسایشها و آسودگى‌ها و امتیازاتى که معمولاً مسئولان کشورها در دنیا دارند؛ استراحت میکنند، تفریح میروند، امتیاز میگیرند؛ اینها را نخواستن، ندیدن، طلب نکردن، امتیاز بزرگى است که این دولت بحمدالله از این امتیاز برخوردار بود.",

رهبر معظم انقلاب در این دیدار "پرکاری اعضای دولت و سردست گرفتن شعارهای انقلاب و افتخار به این شعارها" را از جمله امتیازات دولت عنوان کردند.

,

رهبر معظم انقلاب پیش از این نیز در دیدار مسئولان و کارکنان قوه‌ى قضائیه‌ با اشاره به اظهارات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره ها و نادیده گرفتن نقاط قوت دولت ، فرمودند: من در مورد اظهاراتى هم که نامزدهاى محترم در تلویزیون کردند -  قبل از انتخابات عرض کردم - عرایضى دارم؛ فعلاً خیلى مجال نیست انسان تفاصیل را بگوید؛ لیکن یکى از حرفهاى ما همین است. بله، نقاط ضعفى وجود دارد، اما نقاط قوّت را هم باید دید. دولت کنونى هم نقاط قوّت فراوانى دارد، گیرم نقاط ضعفى هم وجود دارد. کدامِ ما در کار کردمان، در عملمان، نقطه‌ى ضعف نداریم؟ نقاط قوّت را هم باید دید. کارهاى مهمى در کشور انجام گرفته است. خدماتى که شده، کارهاى زیربنائى‌اى که انجام گرفته، سازندگى‌هائى که انجام گرفته، اینها را نباید ندیده گرفت.

,

این در حالی است که برخلاف این رویکرد معتدل و معقول، برخی چهره های سیاسی همان مشی سابق خود یعنی نادیده گرفتن نقاط قوت و پررنگ کردن نقاط ضعف دولت را حتی در رویکردی افراطی تر از گذشته دنبال کردند به نحوی که حتی با انتقاد از تقدیر بسیار معمولی رسانه ملی از خدمات هشت ساله محمود احمدی نژاد آن را هم بر نتافته و از این اقدام به عنوان "دهن کجی به مردم" یاد کردند.

,

احمد توکلی در نطق اخیر خود در مجلس که اتفاقا در همان روز دیدار رهبر انقلاب با هیات دولت قرائت شد، با اشاره به مراسم تقدیر از رئیس جمهور در رسانه ملی گفته بود: آقای ضرغامی نمی‌تواند برخلاف اراده مردم و با دهن کجی به مردم جلسه تقدیر بگذارد و تمجیدهای مداح‌گونه از رئیس‌جمهور انجام دهد.

,

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب پیش از این نیز نسبت به برخورد افراطی توکلی با دولت تذکر داده بودند. احمد توکلی پس از آن تذکر در پاسخ به سئوال خبرنگاری به تشریح تذکر رهبر انقلاب به خود پرداخته بود و در این باره گفته بود: در یک جلسه‌ای که آقا عده‌ای از نمایندگان را به خاطر دو دو کردن به رئیس‌جمهور صدا زده بود، که همزمان با بحث استیضاح آقای صالحی به خاطر انتصاب ملک‌زاده هم بود رهبری در آنجا در دو محور مطالبی را فرمودند.

,

ایشان حمله خیلی تندی به هیئت رئیسه مجلس کردند و گفتند من کاری به شخص رئیس جمهور ندارم. وی شخص دوم کشور است و باید در مجلس با احترام حرفش را بزند.

,

محور دیگر مطالب ایشان در مورد این بود که ما دو جور برخورد داریم و یک برخورد علاج جویانه و یک برخورد کینه ورزانه و بعد رو به من گفتند که استیضاح آقای صالحی هم حق شما بود و گرچه من با آن مخالف بودم ولی وقتی شما در نهایت به نتیجه‌ای رسیدید چرا استیضاح را پس نگرفتید. و بعد فرمودند که این نوع برخورد نوع دوم است.

,

توکلی ادامه داد: رهبر انقلاب حتی کلمه کینه ورزانه را تکرار نکردند و خیلی محترمانه فرمودند نوع دوم است و بعد فرمودند من این آقای احمد توکلی را سی و چند سال است به انقلابی بودن و دیانت می‌شناسم و به انقلابی‌گری و دیانت قبول دارم. چرا این کار را کردید؟ از شما انتظار نبود این کار را بکنی!

,

در ادامه ، خبرنگار از وی پرسید که شنیده شده رهبری در جلسه از شما گلایه داشتند و نقل به مضمون این طور گفتند که حتی اگر در مورد شما کنکاش کنیم یک چیزی درمی‌آید، گفت: بله فرمودند اگر قرار باشد سخت گیری کنیم؛ در مورد مرکز پژوهش‌ها هم سخت گیری کنیم یعنی هیچ اشکالی ایجاد نمی‌شود؟

, بله فرمودند اگر قرار باشد سخت گیری کنیم؛ در مورد مرکز پژوهش‌ها هم سخت گیری کنیم یعنی هیچ اشکالی ایجاد نمی‌شود؟,

به نظر می رسد همین رویکرد افراطی بود که خود را به تقابل با رویکردهای انقلابی کشاند به نحوی که در انتخابات گذشته سایت تحت مدیریت وی را به اصلی ترین رسانه تخریب گزینه جریان انقلابی یعنی دکتر جلیلی تبدیل کرد.

, به نظر می رسد همین رویکرد افراطی بود که خود را به تقابل با رویکردهای انقلابی کشاند به نحوی که در انتخابات گذشته سایت تحت مدیریت وی را به اصلی ترین رسانه تخریب گزینه جریان انقلابی یعنی دکتر جلیلی تبدیل کرد.,

به هر حال فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع هیات دولت نهم و جمع بندی منصفانه و معتدل ایشان از عملکرد دولت نشان داد که رویکرد توکلی و جریان سیاسی که شبیه به او در عرصه سیاست فعالیت می کنند تا چه حد افراطی و به دور از جاده انصاف و معیارهای مد نظر رهبر انقلاب است.

]
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر اعضای هیات دولت معیار مناسبی برای بررسی امتیازات و ویژگی های دولت محمود احمدی نژاد ایجاد کرد و نشان داد رویکرد و تحلیل های برخی سیاسیون و جریانات سیاسی وابسته به آنها تا چه میزان با نگاه معتدل و واقع بینانه رهبر معظم انقلاب به عملکرد دولت نهم و دهم فاصله دارد.