برای انتقال پایتخت به این شهر آماده ایم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، هفته ای که گذشت، مجلس شورای اسلامی کلیات طرحی را تصویب کرد که بر مبنای آن پایتخت منتقل می‌شود و با اجرای آن بخشی از پایتخت ایران به مکان و یا شهر دیگری از ایران انتقال خواهد یافت.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

امام جمعه طبس به دنبال اعلام این طرح در نامه ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور به شهرستان طبس را مطرح کرد.

,

در نامه حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم برای علی لاریجانی آمده است: با توجه به تصویب طرح کلی انتقال پایتخت سیاسی و اداری به خارج تهران بنظر می رسد، طبس به جهات مختلف از جمله گستردگی زمین، قرار گرفتن در مرکزیت ایران، همجواری با چند استان مهم کشور و جایگاه سیاسی در دنیا به لحاظ شکست آمریکا در این منطقه گزینه مناسب این طرح است.

,

وی در ادامه بر امکانات شهرستان طبس برای استحقاق این طرح تاکید کرده و آورده است: معادن متنوع و متعدد حتی نفت و گاز، وجود فرودگاه و خطوط ریلی از آسیای میانه تا آبهای گرم خلیج فارس و نیز فراهم بودن امکان ایاب و ذهاب هوائی و زمینی از دیگر دارایی های وسیعترین شهرستان خاورمیانه است.

,

مهاجریان مقدم به وجود قدیمی ترین سد خاورمیانه در طبس اشاره کرده و افزوده است: برخورداری شهرستان طبس از هوای سالم در چهار فصل می تواند بستر انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور را از تهران به طبس فراهم آورد که انشاء الله مورد نظر کارشناسان محترم قرار بگیرد.

,

این نامه که به امضای "احمد طالبیان مقدم" معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز رسیده است برای هیئت دولت، "محمد سهرابی" مشاور مقام معظم رهبری، "محمدعلی عبداله زاده" نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی و "وجه الله خدمتگزار" استاندار خراسان جنوبی رونوشت شده است.

,

انتهای پیام

]
امام جمعه طبس به دنبال اعلام این طرح در نامه ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور به شهرستان طبس را مطرح کرد.