مسئولین حرف می زنند؛ عمل نمی کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هاجر یکتایی از کارآفرینان شهرستان درگز که منزل خود را در این راه وقف کرده است و با تاسیس کارگاه، مهد کودک و آشپزخانه نیاز همکارانش را برطرف نموده است و در سراسر شهرستان تقریبا برای 500 نفر در عرصه های پوشاک، خوراک و صنایع دستی اشتغال زایی نموده است؛ در گفتگو با خبرنگار درگزخبر نسبت به مشکلات موجود در عرصه کارآفرینی اظهار کرد: با وجود اینکه یکی از راه های دوری از وابستگی اقتصادی به نفت، کار آفرینی می باشد؛ متاسفانه دولت و بانکها با وجود شعارهای فراوانی که در این خصوص می دهند اقدام جدی انجام نمی دهند و برای پرداخت اندک تسهیلات و وام شرایط بسیار سختی را در نظر گرفته اندکه کارگشا نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر ,

وی افزود: اگر دولت تسهیلات بانکی مناسبی را برای کارآفرینان در نظر بگیرید؛ آنها می توانند تعداد افراد بیشتری را در مراکز کارآفرینی خود برای اشتغال تحت پوشش قرار دهند ولی متاسفانه فعالیت های کارآفرینی که یکی از راه حل های مناسب برای اشتغالزایی محسوب می شود؛ هنوز از نبود حمایتها و خلاءهای قانونی رنج می برد.

,

این کارآفرین با گلایه از مسئولین گفت: همه مسئولین در حرف، از فعالیت کارآفرینان تقدیر و تشکر می کنند؛ ولی در میدان عمل اقدام جدی انجام نمی دهند و کار آفرینان را تنها گذاشته اند.

,

وی در خصوص حمایت از افراد آسیب دیده اجتماعی و اینکه افراد دارای سوء سابقه نیاز به اعتماد و بازگشت به جامعه را دارند گفت: افراد آسیب دیده اجتماعی که دارای سوء سابقه و اعتیاد می باشند جزیی از مردم هستند و نیاز به حمایت دارند؛ که این نیاز مهم به راحتی در عرصه کارآفرینی حل می شود.

,

یکتایی با توصیه ای به جوانان و بانوان گفت: جوانان منتظر یک کار پشت میزی نباشند و بانوان ارزش وقت خود را بدانند و با انجام فعالیت های کارآفرینی برای خود شغل و منبع درآمد ایجاد کنند و علاوه بر تامین نیازمندیهای خانواده خود شرایط پیشرفت جامعه را محیا کنند.

,

وی در پایان از همشهریان و فروشندگان شهرستان خواست تا با خرید و فروش کالاهای سنتی و بومی شهرستان که دارای قیمت و کیفیت مناسبی می باشند؛ علاوه بر رونق اقتصادی شهرستان باعث زنده ماندن و ترویج فرهنگ منطقه بومی خود شوند.

,

انتهای پیام/ج

]
یک کار آفرین درگزی گفت: مسئولین تنها در حرف از کارآفرینان حمایت می کنند ولی در عمل کارآفرینان را تنها گذاشته اند.