نامه عذرخواهی وزیر خارجه کانادا از مردم ایران
[

شبکه اطلاع رسانی دانا،به نقل از روزنامه «گلوب اند میل»، «جان برد» در نامه‌ای سرگشاده به مردم ایران از موضع هفته پیش خود درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران عذرخواهی کرد.

, گلوب اند میل,

برد پس از پیروزی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حسن روحانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، مشارکت و نتیجه این انتخابات را به دلیل آنچه که او «آزاد نبودن فضای سیاسی ایران» خوانده بود، «بی معنی» دانست.

,

وی در نامه خود اینگونه نوشت: کانادا به صداهای آنهایی که داخل ایران به امید و آینده روشن‌تر در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران رأی دادند گوش می‌دهد. تنها مردم ایران می‌توانند مفهوم انتخابات را تعیین کنند. من به آنها تبریک می‌گویم.

,

وزیر خارجه کانادا در نامه خود حضور چشمگیر مردم در پای صندوق‌های رأی را تحسین کرد و به آنها تبریک گفت و متعهد شد که صدای همه مردم ایران، چه آنها که رأی داده‌ و چه آنها که رأی نداده‌اند را بشنود.

,

برد در بخشی از نامه خود از رئیس‌جمهور منتخب ایران و همچنین رهبر ایران خواست تا حقوق مردم ایران را رعایت کنند و همچنین از مقامات ایرانی نیز درخواست کرد در مذاکرات هسته‌ای با جامعه بین‌المللی همکاری کنند.

,

انتهای پیام/گ

]
وزیر خارجه کانادا که هفته گذشته، انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و مشارکت مردم در این انتخابات را «بی‌معنی» خوانده بود در یک نامه سرگشاده از مردم ایران عذرخواهی کرد.