درخواست کنگره آمریکا از اوباما در مورد ایران/قیمت نفت و طلا/ناگفته های علم الهدی از دیدار با مهدی هاشمی/ممنوعیت ورود مسافران اسرائیلی به عربستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سرخط بخشی از مهمترین و خواندنی ترین اخبار داخلی و بین المللی امروز شنبه 29تیر ماه در قالب بسته "دیده بان دانا" عبارتند از:

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

* "درخواست 118 نماینده کنگره امریکا از اوباما مبنی بر تعامل با ایران"،"احتمال حضور جک استراو در تحلیف روحانی و اعتراض به سفر وی به ایران"، " غیبت ناطق نوری در مراسم افطار اصولگرایان" و "اظهارات عسگراولادی مبنی بر فعالیت جبهه مشارکت و حزب اعتماد ملی اشکالی ندارد" محور مشترک رسانههای اصلاح طلب قرار گرفت.

, * "درخواست 118 نماینده کنگره امریکا از اوباما مبنی بر تعامل با ایران"،"احتمال حضور جک استراو در تحلیف روحانی و اعتراض به سفر وی به ایران"، " غیبت ناطق نوری در مراسم افطار اصولگرایان" و "اظهارات عسگراولادی مبنی بر فعالیت جبهه مشارکت و حزب اعتماد ملی اشکالی ندارد" محور مشترک رسانه, , , های اصلاح طلب قرار گرفت. ,

* سایت شبکه ایبیسی امریکا در گزارشی مدعی شد مشکلات اقتصادی و سختگیریهای سیاسی و مذهبی در ایران از عوامل اصلی افزایش مهاجرات ایرانیان به کشورهای دیگر به ویژه استرالیا است.

, , , ,

*  ابراهیم اصغرزاده در گفتوگو با آرمان: اصلاحطلبان دچار نشئه پیروزی نشوند و تصور کنند کار تمام است/ اصلاحطلبان برخلاف انتخابات 84 بهجای صدور فرامین روشنفکرانه، از عرش به فرش اجلال نزول کردند/ ملت به احمدینژاد در انتخابات، نمره تجدیدی داد.

, *  ابراهیم اصغرزاده در گفت, , , وگو با آرمان: اصلاح, , , طلبان دچار نشئه پیروزی نشوند و تصور کنند کار تمام است/ اصلاح, , , طلبان برخلاف انتخابات 84 به, , , جای صدور فرامین روشنفکرانه، از عرش به فرش اجلال نزول کردند/ ملت به احمدی, , , نژاد در انتخابات، نمره تجدیدی داد. ,

* سایت آنتیوار از تمرین هوابرد ارتش امریکا در شمال کالیفرنیا با هدف حمله به سوریه و ضبط سلاحهای شیمیایی این کشور خبر داد.

, , ,

*  واکنش ها به اعطای پناهندگی به اسنودن/ جان کری: در صورت اعطای پناهندگی ونزوئلا به اسنودن، صادرات گاز امریکا به این کشور متوقف می شود/ سناتورهای کنگره امریکا خواستار تنبیه مسکو در مساله اسنودن از سوی سران گروه جی20 شد.

, *  واکنش ها به اعطای پناهندگی به اسنودن/ جان کری: در صورت اعطای پناهندگی ونزوئلا به اسنودن، صادرات گاز امریکا به این کشور متوقف می شود/ سناتورهای کنگره امریکا خواستار تنبیه مسکو در مساله اسنودن از سوی سران گروه جی20 شد.,

*  العربیه از ممنوعیت ورود مسافران اسرائیلی به عربستان خبر داد/ خطوط هوایی عربستان دلیل این تصمیم را وجود نداشتن رابطه سیاسی بین ریاض و تلاویو اعلام کردند/ این مساله خشم مقامات امریکایی و اسرائیلی را به دنبال داشته است.

, *  العربیه از ممنوعیت ورود مسافران اسرائیلی به عربستان خبر داد/ خطوط هوایی عربستان دلیل این تصمیم را وجود نداشتن رابطه سیاسی بین ریاض و تلاویو اعلام کردند/ این مساله خشم مقامات امریکایی و اسرائیلی را به دنبال داشته است.,

*  تحولات خاورمیانه/ جان کری از ادامه مذاکرات صلح در واشنگتن خبر داد/ وزیر بازرگانی انگلستان از توقف صادرات اسلحه به مصر خبر داد/ انتقاد اردوغان از غرب و کشورهای عربی به دلیل سکوت در مورد کودتا در مصر/احمد اسی جاربا رئیس مخالفان سوری هفته آینده به فرانسه سفرخواهد کرد.

, *  تحولات خاورمیانه/ جان کری از ادامه مذاکرات صلح در واشنگتن خبر داد/ وزیر بازرگانی انگلستان از توقف صادرات اسلحه به مصر خبر داد/ انتقاد اردوغان از غرب و کشورهای عربی به دلیل سکوت در مورد کودتا در مصر/احمد اسی جاربا رئیس مخالفان سوری هفته آینده به فرانسه سفرخواهد کرد.,

* سردار نقدی در همایش اقتصاد مقاومتی در شهرکرد: انتخابات باشکوه امسال یک پرده از چهره استکبار برداشته، پرده های دیگر با ادامه حماسه برداشته میشود.

, * سردار نقدی در همایش اقتصاد مقاومتی در شهرکرد: انتخابات باشکوه امسال یک پرده از چهره استکبار برداشته، پرده های دیگر با ادامه حماسه برداشته می, , , شود.,

* دویچه وله در گزارشی درباره سفر احمدینژاد به عراق " نوشت: در شرایطی که نفوذ گسترده جمهوری اسلامی در عراق به رهبری نوری مالکی زبانزد همگان است، اما به نظر می رسد این نفوذ در حال کاهش است.

, * , , , دویچه وله در گزارشی درباره سفر احمدی, , , نژاد به عراق , " , " , نوشت: در شرایطی که نفوذ گسترده جمهوری اسلامی در عراق به رهبری نوری مالکی زبانزد همگان است، اما به نظر می رسد این نفوذ در حال کاهش است. ,

*  احمد منتظری در نامه‌‌ی به رهبر انقلاب که در سایت خود منتشر کرده، خواستار آزادی و رفع حصر سران جنبش سبز و حضور آنها در مراسم تنفیذ حسن روحانی شد/ وی مدعی شد چنین کاری میتواند مراسم تنفیذ را به "جشن وحدت و همبستگی ملی" تبدیل کند.

, *  , , , احمد منتظری در نامه, ‌‌, ‌‌, ی به رهبر انقلاب که در سایت خود منتشر کرده، خواستار آزادی و رفع حصر سران جنبش سبز و حضور آنها در مراسم تنفیذ حسن روحانی شد/ وی مدعی شد چنین کاری می, , , تواند مراسم تنفیذ را به "جشن وحدت و همبستگی ملی" تبدیل کند.,

* صادقی، عضو هیئت رئیسه مجلس: باید آن قسمت از استان فارس که به کرمان ملحق شده، بازگردانده شود/ از جغرافیای فارس تحت هر شرایطی دفاع می کنیم.

, * صادقی، عضو هیئت رئیسه مجلس: باید آن قسمت از استان فارس که به کرمان ملحق شده، بازگردانده شود/ از جغرافیای فارس تحت هر شرایطی دفاع می کنیم.,

* یادی از گنج های فراموش شده: مادر سردار شهید نریم به فرزندش پیوست/ پدر شهیدان حقیقی در بخش آی سی یو بستری شد.

, * یادی از گنج های فراموش شده: مادر سردار شهید نریم به فرزندش پیوست/ پدر شهیدان حقیقی در بخش آی سی یو بستری شد.,

* سردار ابوحمزه دبیر ستاد احیا امر به معروف استان همدان: مهمترین هدف اجرای طرح تذکر لسانی، تحکیم پایه های فرهنگی جامعه است.

, * سردار ابوحمزه دبیر ستاد احیا امر به معروف استان همدان: مهمترین هدف اجرای طرح تذکر لسانی، تحکیم پایه های فرهنگی جامعه است.,

* تحولات اروپا/ درگیری مردم و پلیس در مادرید به دلیل اعتراض به فساد اقتصادی دولت /مرکل خواستار توضیح واشنگتن درمورد جاسوسی در خاک آلمان شد/محکوم شدن3مقام ایتالیایی به دلیل همکاری در پرونده فساد اخلاقی برلوسکنی

, * تحولات اروپا/ درگیری مردم و پلیس در مادرید به دلیل اعتراض به فساد اقتصادی دولت /مرکل خواستار توضیح واشنگتن درمورد جاسوسی در خاک آلمان شد/محکوم شدن3مقام ایتالیایی به دلیل همکاری در پرونده فساد اخلاقی برلوسکنی,

* عبدالرضا داوری دریادداشتی در روزنامه ایران: زیرسوال بردن آمارهای دولت توسط رییس جمهورمنتخب، مصداق بر سرشاخه نشستن واز بن بردین است.

,

* عبدالله گنجی درافتتاحیه طرح ولایت کشوری در شهرکرد:طرح ولایت در شرایط امروز برای دفاع نیست برای هجوم است، هجوم به مبانی لیبرالیسم و اومانیسم

,

* گری سیک، تحلیلگر و چهره امنیتی نامآشنای آمریکایی: نتانیاهو ۲۰ سال است درباره ایران دروغ میگوید/الف

, *, , ,

 * تحولات غرب آسیا/تظاهرات ضد دولتی حوثیها در یمن/حمله پلیس ترکیه به تظاهراتکنندگان کرد /ابراز نگرانی سازمان ملل از حبس مرسی/تظاهرات و اعتصاب در سراسر کشمیر /اعزام نیروهای ترکیه به مرز سوریه/تظاهرات گسترده حامیان مرسی در مصر/ارتش ترکیه به خاک سوریه تیراندازی کرد/مخالفت حماس با بازگشت به مذاکرات سازش

,  * , , ,

*  تایمزاسرائیل مدعی شد زنی نروژی در دوبی بعداز شکایت به پلیس درمورد تجاوز جنسی با حکمی عجیب به جرم مصرف الکل و فساداخلاقی به 16 ماه حبس محکوم شد/این روزنامه دلیل این حکم را قوانین اسلامی حاکم بر قطر اعلام کرد.

, * ,

* راشاتودی از رد پیشنهاد مذاکره صلح جان کری از سوی حماس خبر داد وبه نقل از مقامات حماس نوشت که محمود عباس از طرف مردم فلسطین هیچ حق قانونی برای مذاکره با اسرائیل ندارد.

, *,

* رادیو فردا: جمهوری اسلامی که از جنبش ضداسراییلی حماس وجریان مقاومت حمایت میکند، به توافق بر سرآغاز دوباره مذاکرات صلح خاورمیانه واکنش منفی نشان داد و از هم اکنون این مذاکرات را محکوم به شکست دانست.

, *, ,

* زیرسوال بردن آمارهای رسمی توسط روحانی، تیغ دو دمی است که عادی شدن استفاده ازآن، می تواند زیرسوال رفتن آمارها و گزارشها درمورد عملکرد دولت یازدهم را ازهم اکنون عادی سازی نماید.

, .,

* دویچه وله: یک دادگاه مخفی آمریکا مجوز نظارت بر مکالمات تلفنی در سطح ایالات متحده را تمدید کرده است/ مقامهای آمریکا اعلان این تصمیم را نشانه شفافیت بیشتر میدانند.

, , ,

* بی.بی.سی از استقبال مقامهای فلسطینی و اسراییل از احیای مذاکرات صلح میان طرفین که سه سال پیش متوقف شده بود خبرداد/ طرفین قرار است گفتگوهای اولیه بر سر این مذاکرات را در واشنگتن آغاز کنند.

, ,

* دیگربان:رسانههای وابسته به سپاه پاسداران از جمله خبرگزاری فارس طی روزهای اخیر با انتشار گفتگوهایی با چند نماینده مجلس، تلاشها برای ممانعت از حضور احتمالی جک استراو٬ وزیر خارجه سابق انگلیس در مراسم تحلیف حسن روحانی را آغاز کردند.

, , , ,

* مهمترین رویدادهای اقتصادی/ قیمت نفت به 108.07 دلار رسید.

,

* زینی زاده، مدیر عامل تراکتورسازی در گفت و گو با آناج: نیمی از ظرفیت استادیوم آزادی حق ماست/ هیچ بازیکنی نمیتواند مقابل پرسپولیس بازی نکند.

,

* افزایش گرایش به مصرف مواد در بین زنان پاکستانی/ اعتیاد به مواد مخدر زنان پاکستانی معضلی برای دولت این کشور شده است.

,

* آسوشیتدپرس از درگیری مردم و پلیس در پاریس به دلیل اعتراض به قانون منع حجاب اسلامی خبرداد/ دراین درگیری 5نفر زخمی و 6 نفربازداشت شدهاند.

, ,

* تحولات سوریه/ دمپسی: بهترین گزینه برای آمریکا دادن سلاح به "مخالفان میانهرو سوری" است.

, ,

* احمد توکلی و قادری نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگوهایی جداگانه با رسانهها خواستار اقدام دولت جدید در تقدیم بودجه اصلاحی به مجلس شدند.

, ,

*  ناگفته های آیت الله علم الهدی از دیدار با مهدی هاشمی: او مدعی بود با وجود حمایتش از موسوی در انتخابات، با حرکات بعدی او مخالفت میکرده و حتی به او گفته که باید از طریق قانون اقدام کند/ جسارت یکی از منسوبین هاشمی به رهبر انقلاب، اعتقادم به هاشمی را مخدوش کرد.

, , ,

* تابناک در تحلیلی سه وزارتخانه مورد مطالبه اصلاحطلبان از دولت جدید را وزارت علوم، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد بیان کرد و دلیل آْن را هدایت سازمانی جامعه مدنی ایران تفسیر کرده است.

, ,

* تحقیقات بی بی سی نشان می دهد ۵۰ نفراز نظامیان بریتانیایی در سال گذشته میلادی خودکشی کرده اند/این عدد بیشتر از شمار کسانی است که در جریان عملیات نیروهای بریتانیایی در افغانستان کشته شدند.

,

*منابع امنیتی مصر از نامه پیشنهادی محمد مرسی به فرماندهان نظامی این کشور مبنی بر خروج از مصر در مقابل آزادی خبر دادند.

, ,

* نیویورکتایمز: موضع اسد تقویت شده است/ هراس شورشیان از قیام مردمی

, ,

*  از محمود واعظی به عنوان جدیترین گزینه برای ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد نام می برند که در حال حاضر اسفندیار رحیم مشایی ریاست آن را بر عهده دارد.

, ,

*  منابع خبری دقایقی پیش از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در فرودگاه بین المللی شهر پکن چین خبر دادند.

,

* شبکه دویچه وله در تحلیلی به نقل از کشورهای غربی اعلام کرد: حسن روحانی برای اجرای وعده های اقتصادی خود باید در مسئله هسته اتمی به سازش تن دهد.

,

* سایت کلمه در مطلبی خواستار راهپیمایی فردی یا گروهی حامیان میر حسین از میدان آزادی، انقلاب و هفت تیر به سمت کوچه اختر در پاستور شد.

,

* سایت راه دیگر متعلق به جریان اپوزیسیون تکذیب نکردن نقش نهادهای امنیتی در کشف دستگاه شنود در دفتر علی مطهری را دلیلی بر واقعی بودن این خبر دانست.

, * سایت راه دیگر متعلق به جریان اپوزیسیون تکذیب نکردن نقش نهادهای امنیتی در کشف دستگاه شنود در دفتر علی مطهری را دلیلی بر واقعی بودن این خبر دانست.,

انتهای پیام/ن

, انتهای پیام/ن]
برخی اخبار ویژه و خواندنی را به همراه سرخط برخی اخبار جاری روز را در بسته "دیده بان دانا" بخوانید.