نقوی :عقب‌نشینی دولت کانادا از مواضع خود نقطه مثبتی در روابط ایران و کشورهای غربی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،سید حسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین با اشاره به موضع جدید دولت کانادا نسبت به ایران مبنی بر قبول نتایج انتخابات ایران و احترام به رای مردم از سوی این کشور، گفت: همان طور که اطلاع دارید به جهت تبلیغات مسموم از سوی گروه‌های معاند و همین طور رسانه‌ها و انتقال اخبار نادرست، دولت کانادا نسبت به ایران موضع غیرواقعی اتخاذ کرده بود.

وی ادامه داد: در دوره انتخابات ما شاهد بودیم دولت این کشور اعلام کرد اجازه نخواهند داد دولت جمهوری اسلامی ایران از اتباع ایرانی کانادا رای انتخابات ریاست جمهوری را اخذ کند، به این دلیل که انتخابات ایران دارای ابهام بوده و رای مردم نادیده گرفته می‌شود.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه وزیر امور خارجه کانادا ادعای واهی را علیه انتخابات ایران مطرح کرده و آن را زیر سوال برد تصریح کرد: اما هنگامی که تمامی کشورها شاهد برگزاری انتخابات سالم و رقابتی بسیار پرشور و مورد استقبال بیش از 72 درصد از ملت ایران بوده و دیدند که نظام انتخاباتی ایران به قدری دقیق و امانتدار است که فاصله 250 هزار رایی که می‌توانست سرنوشت انتخابات را تغییر دهد حفظ کرده و منتخب ملت ایران با رای ملت به ریاست جمهوری رسید، شرمنده شدند.

وی در ادامه بیان کرد: البته این دولت‌ها ضمن عذرخواهی از مواضعی که علیه ایران در پیش گرفته بودند عقب‌نشینی کرده و در مقابل عظمت ملت ایران سر تعظیم فرود آوردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که این مسئله نقطه مثبتی در روابط ایران و کشورهای غربی است، اظهار داشت: اغلب این کشورها براساس گزارشات و اخبار نادرست و غیرواقعی دچار انحراف می‌شوند، هنگامی که در برابر واقعیت قرار می‌گیرند از مواضع در پیش گرفته خود شرمنده می‌شوند.

نماینده ورامین با بیان این مطلب که امیدواریم دولت‌های غربی در مواجهه با واقعیات جمهوری اسلامی ایران از اشتباهات گذشته خود درس بگیرند تاکید کرد: غربی‌ها باید بدانند آن چه که در مردم سالاری دینی ما اتفاق می‌افتد کاملا مبتنی بر اصول دموکراتیک بوده و حق تعیین سرنوشت با ملت است و مردم هر شخصی را که انتخاب کنند منتخب ملت محسوب می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: اگر این کشورها به این واقعیت پی ببرند قطعا دلیلی برای مخدوش شدن روابط وجود ندارد و مطمئنا می‌توانیم روابط مسالمت آمیز و خوبی را با این کشورها داشته باشیم.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع:باشگاه خبرنگاران

,

انتهای پیام/گ
 

,
]
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان این که عقب‌نشینی دولت کانادا از مواضع منفی علیه ایران نقطه مثبتی در روابط ایران و کشورهای غربی است گفت: غربی‌ها باید بدانند آنچه که در مردم سالاری دینی ما اتفاق می‌افتد کاملا مبتنی بر اصول دموکراتیک بوده و اگر این کشورها به این واقعیت پی ببرند قطعا دلیلی برای مخدوش شدن روابط وجود ندارد.