ارائه آثار 30 واحد در فن بازار هشتمین جشنواره ملی حرکت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پرستوها، جوان پور عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره حرکت در کشور اظهار داشت: 800 اثر در 10 حوزه به دبیرخانه ارسال‌شده است که در مراسم افتتاحیه جزئیات داوری و انتخاب آثار برگزیده را اعلام خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد و انجمن‌های علمی 30 واحد منتخب‌شده برای ارائه آثار تجاری خود به سرمایه گذران در فن بازار این جشنواره شرکت خواهند کرد.

,

جواد سرگلزایی رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی نیز عنوان داشت: بیش از 4000 اختراع سالانه در استان خراسان رضوی داریم البته موقعیت کمی برای فن بازار در استان خراسان رضوی فراهم‌شده و باید برای اختراعات خارج از مرکز استان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: هر دو ماه جشنواره رویش در استان‌ها برگزار می‌شود ، با توجه به پتانسیل انجمن‌های علمی دانشگاهی در استان خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد می‌توان بسیاری از طرح‌های منتخب را تحت حمایت بنیاد نخبگان قرارداد.

,

علی یوسفی معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: هشتمین جشنواره ملی حرکت به علت برجستگی انجمن‌های علمی دانشجویی و مجاورت با ثامن‌الحجج به میزبانی مشهد از 18 تا 20 مهر برگزار می‌شود.

,

وی بیان داشت: در این جشنواره برگزیدگان علمی انجمن‌های دانشجویی که با یک ارزیابی رقابتی و تنگاتنگ شناسایی‌شده‌اند از 76  دانشگاه کشور حضور خواهند داشت .

,

معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: این جشنواره در سه بخش برگزار می‌شود که بخش اول افتتاحیه نمایشگاه است که در ورودی شمال دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود که میهمانان احتمالی آن معاون فرهنگی و اجتماعی و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم هستند.

,

یوسفی بخش دوم جشنواره را نمایشگاه این جشنواره عنوان داشت و گفت: در بخش نمایشگاه 90 غرفه دایر خواهد شد و در بخشی برگزیده آثار علمی تجاری در بخش فن بازار شرکت خواهند نمود و سرمایه‌گذاران شناسایی‌شده میهمان ویژه این برنامه خواهند بود.

,

وی عنوان داشت: در بخش سوم این جشنواره اختتامیه با محوریت تقدیر از برگزیدگان انجمن‌های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

,

معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: از 6 کشور همسایه ازجمله هند، پاکستان، سوریه، قرقیزستان، آذربایجان و افغانستان در بخش بین‌المللی این جشنواره حضور خواهند داشت و به نفرات برگزیده این بخش 450 دلار هدیه مالی تعلق خواهد گرفت.

,

وی محورهای این جشنواره را عنوان کرد و گفت: محورهای این جشنواره  انجمن‌های علمی دانشجویی برگزیده در پژوهش،کارآفرینی، تألیف ترجمه کتاب، نشریه علمی دانشجویی، مسابقات علمی دانشجویی، اختراع و ابتکار و نوآوری،  فعالیت‌های آموزشی،  فعالیت‌های آموزشی و  دبیر شورای دبیران برگزیده خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
عضو شورای سیاست گذاری جشنواره ملی حرکت گفت: در بخش فن بازار با حضور سرمایه گذاران آثار علمی و پژوهشی با قابلیت تجاری 30 واحد برگزیده شده اند.