کشته‌شدن ده‌ها عربستانی در باب‌المندب
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، «هادی السوعی»، یکی از فرماندهان میدانی کمیته‌های مردمی یمن تصریح کرد: این کمیته‌ها با پشتیبانی ارتش یمن تجمعات نظامیان عربستانی در تنگه «باب المندب» را هدف قرار داده و ده‌ها نفر از آنها را از پای درآوردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این فرمانده میدانی یمنی ادامه داد: این حملات که از زمین و دریا صورت گرفت، منجر به عقب نشینی کامل نظامیان عربستانی و کشورهای هم پیمان با آن در تجاوز به یمن از تنگه باب المندب و همچنین قایق‌هایی شد که تلاش داشتند، از این نیروها پشتیبانی کنند.

,

السوعی تاکید کرد که تمام مناطق تنگه باب المندب تحت کنترل و سیطره نیروهای یمنی است و خبرهای منتشر شده در رسانه‌های مغرض مبنی بر دیدار «خالد بحاح» از این تنگه را تکذیب کرد.

,

وی درباره تصاویر انتشار یافته در این خصوص توضیح داد که این تصاویر از «بحاح» در منطقه «راس عمران» گرفته شده و نظامیان عربستانی و شبه نظامیان وابسته به «منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری یمن به «خور عمیره» و «سقیا» عقب نشینی کرده و هم اکنون در این دو منطقه تمرکز کرده‌اند.

,

یک مسئول یمنی پیش‌تر از کنترل تنگه باب المندب توسط نیروهای این کشور خبر داده و خبرهای منتشر شده از سوی منابع خبری وابسته به ائتلاف ضد یمن درباره سقوط باب المندب را تکذیب کرده بود.

,

موضع حزب کنگره ملی در برابر حوادث باب المندب

, موضع حزب کنگره ملی در برابر حوادث باب المندب,

حزب کنگره ملی یمن و هم پیمانانش بار دیگر از جامعه بین المللی و در راس آنها سازمان ملل و شورای امنیت خواستند، به وظایف قانونی خود در برابر ملت یمن عمل کنند و با اعمال فشار، تجاوز نظامی عربستان سعودی و محاصره ملت یمن توسط این رژیم را متوقف کنند و بر طرف‌های یمنی جهت ازسرگیری روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل فشار بیاورند.

,

یک منبع آگاه در این حزب و احزاب ائتلاف ملی دموکراتیک تصریح کرد که تجاوز عربستان سعودی و هم پیمانانش به نیروهای یمنی در منطقه راهبردی باب المندب، مرحله خطرناکی در روند تجاوز به مردم یمن و تلاشی برای درآمیختن پرونده‌ها و هدف گرفتن امنیت و صلح منطقه‌ای و جهان شمرده می‌شود.

,

این سیاستمدار یمنی تشدید اوضاع در منطقه باب المندب از طریق تجاوز نظامی به آن از سوی عربستان و هم پیمانانش را محکوم و تاکید کرد که حمله عربستان و هم پیمانانش به نیروهای یمنی در باب المندب بدین معناست که این کشور خواهان حمایت از گروه‌های تروریستی و مسلحی است که تلاش دارند، نفوذ خود را در یمن افزایش دهند و کنترل تنگه باب المندب را در دست گیرند.

,

وی نسبت به تشدید اوضاع در تنگه باب المندب در پی تجاوزات اخیر عربستان به این منطقه و تاثیر آن بر حمل و نقل دریایی در سطح بین المللی بویژه در صورت موفقیت گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده در سیطره بر این تنگه راهبردی هشدار داد.

,

این سیاستمدار یمنی افزود:‌ تجاوز عربستان به تنگه باب المندب نشان می‌دهد که این کشور و هم پیمانانش هیچ توجهی به تلاش‌های بین المللی برای متوقف کردن جنگ و لغو محاصره مردم یمن و از سرگیری روند سیاسی در راستای فاجعه انسانی که شش ماه است، مردم یمن با آن مواجه هستند، ندارد.

,

وی مسئولیت بازتاب‌های ناشی از تجاوز به باب المندب بر عرصه حمل و نقل دریایی بین المللی را متوجه عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان آن دانست.

,

انتهای پیام/ن

]
منابع آگاه یمنی با اشاره به کشته شدن ده‌ها نظامی عربستانی در جریان حملات نیروهای یمنی در «باب المندب» از عقب نشینی کامل این نظامیان و نظامیان ائتلاف ضد یمن از حوالی این تنگه راهبردی خبر دادند.