مطهری:رویکرد فرهنگی روحانی مثل احمدی‌نژاد نباشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرب و شتم یک خانم محجبه هنگام امر به معروف و نهی از منکر گفت: وقتی سیاست دولت مخصوصا توسط شخص آقای احمدی‌نژاد بارها چراغ سبز به بدحجابی و بی‌حجابی نشان می‌دهند و یا اینکه ایشان در پاسخی که به سوال مسئله قانون عفاف و حجاب می‌دهند، تقریبا اینگونه مسائل را مسخره می‌کنند نتیجه این رویکردها اینگونه حوادث خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: با استمرار رویکرد غلط در حوزه حجاب و عفاف، افرادی که در این مسایل سهل انگار هستند، جری و طلبکار خواهند شد.

,

مطهری با بیان اینکه از سال 85 راجع به دیدگاه لیبرالی دولت در حوزه فرهنگی هشدار داده بود، گفت: قبل از اینکه وارد مجلس شوم، بحث لیبرال بودن دولت در حوزه فرهنگی را مطرح کردم و بعد از ورود به مجلس نیز این موضوع را گفتم اما متاسفانه طرفداران متعصب دولت با این حرفها مخالفت می‌کردند و امروز همان‌ها دارند حرف‌های ما را تکرار می‌کنند.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضرب و شتم و برخورد با کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند حاصل رویکرد فرهنگی دولت است، گفت: متاسفانه هیچگونه نظارتی برای پوشش اسلامی در جامعه امروز ما وجود ندارد و گاهی با صحنه‌های ناهنجار مواجه می شویم در حالی که وظیفه دولت است تا ضمن نظارت بر پوشش اسلامی در جامعه با موارد ناهنجار برخورد مناسب داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه با وجود دولت احمدی‌نژاد نمی‌توان کاری برای دفاع از امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی کرد، اظهار داشت: اگر این مسائل را مطرح کنیم آقای احمدی‌نژاد می‌آیند در پاسخ می‌گویند که مردم ما گل و چنین و چنان هستند و خودشان همه چیز را رعایت می کنند. خب، حرف ما همین است که همین مردم گل، گاهی به شکل نامناسب در جامعه ظاهر می‌شوند.

,

مطهری با بیان اینکه طبق دستور اسلام، دولت وظیفه دارد بر پوشش اسلامی نظارت کند، تاکید کرد: آن مرحله از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم برخورد قانونی است وظیفه دولت است نه وظیفه مردم. دولت متاسفانه این حکم را قبول ندارد و تاکنون از زیر بار این حکم شانه خالی کرده است.

,

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند که در دولت یازدهم شرایط فرهنگی کشور تغییر خواهد کرد، اظهار داشت: دولت آینده هم باید سیاست‌های درست فرهنگی داشته باشد چون اگر بخواهد روند فعلی را ادامه بدهد ما به عنوان نماینده مجلس اعتراض خواهم کرد.

,

منبع:فارس

,

انتهای پیام/ن

,

 

]
عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه نظارت بر پوشش اسلامی و برخورد قانونی وظیفه دولت است، گفت: دولت روحانی اگر بخواهد روند فعلی را در حوزه عفاف و حجاب ادامه دهد، به عنوان نماینده مجلس اعتراض خواهم کرد.