حمایت از مخترعان در حد شعار است/عدم حمایتها مانع ادامه فعالیتهای ابداعی ام نشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محسن احمدی مخترع اراکی با حضور در دفتر پایگاه خبری دیار آفتاب، به فعالیت های خود در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در خصوص کارهای ابداعی و اختراعی که در سال های اخیر داشتم در سال ۸۱ موفق به طراحی و ساخت خودرو شارژی شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب, دیار آفتاب, دیار آفتاب,

 احمدی اظهار کرد: خودرویی که طراحی شده بود برای داخل شهر بود، ولی سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز ساخت خودرو درون شهری را به بنده ندادد و در واقع مجوز ساخت اسباب بازی به ما داده شد.


وی ادامه داد: وقتی برای دریافت مجوز با مقاومت سازمان صنعت، معدن و تجارت روبه شدم مجبور به تغییر کاربری از خودرو درون شهری به خودرو حمل مصدوم در زمین چمن فوتبال شدم.


مخترع اراکی با اشاره به اینکه برای جذب اسپانسر برای ساخت انبوه حدود شش سال با ارگان ها و دستگاه های مختلف رایزنی هایی را انجام دادم گفت:در جلساتی که در این خصوص با رئیس وقت فدراسیون فوتبال داشتم، قرار شد که تعداد ۱۱ ماشین حمل مصدوم مسابقات فوتبال را برای فدراسیون فوتبال بسازم.

 

احمدی اضافه کرد: به دلیل مشکلات متفاوت که در خصوص این مذاکره پیش آمد از جمله پیشنهاد پرداخت پول برای امضاء شدن قرار داد از سوی افرادی که در فدراسیون فوتبال کار می کردند موفق به امضای قرار داد نشدیم و این پروژه به حال خود رها شد.


وی ادامه داد: البته در این راستا با شهرداری تهران هم مذاکراتی را داشتیم که آنها عنوان کردند که این خودرو به درد شهرداری تهران نمی خورد و آنها پیشنهاد ساخت جاروی مکانیزه را دادند.

احمدی یادآور شد: بعد از اینکه تلاش ها برای تولید انبوه این خودرو به نتیجه نرسید این خودرو سالها در گوشه حیاط خاک می خورد و تبدیل به لانه سوسک و گربه شده بود در حالی که برای ساخت آن حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرده بودم و در نهایت به قیمت ۱۶۰ هزار تومان به اوراقی فروختم.

 

کار ابداعی و اختراعی را دوست دارم

مخترع اراکی ادامه داد: از آنجایی که کار ابداعی و اختراعی را دوست دارم، عدم حمایت هایی که طی شش سال در خصوص خودروی حمل مصدوم پیش آمده بود مانع این نشد که دست از کارهای ابداعی بردارم.


وی اضافه کرد: در این راستا با پیشنهاد شهرداری تهران در سال ۸۵ طراحی دستگاه جاروی نیمه مکانیزه شهری را آغاز کردم و یکسال بعد موفق به ثبت اختراع جاروی نیمه مکانیزه شهری شدم.

 احمدی گفت: طرح ابداعی را به پارک علم و فناوری استان بردم، طرح داوری شد و مبلغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به طرح تعلق گرفت.


مخترع اراکی اظهار کرد: بعد از ساخت جاروی نیمه مکانیزه شهری این جارور را به شهرداری تهران بردیم که در آن زمان به بهانه های مختلف گفتند که شما باید دو ماه در یکی از مناطق تهران کار کنید تا بعد از گذراندن مرحله آزمایشی برای شهرداری تهران تولید داشته باشید.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که در همین زمان شهرداری تهران ۱۰۰ دستگاه جارو از کشور هلند هر یک به قیمت ۱۶ میلیون تومان وارد کرد و به دلیل اینکه این جاروها با دست انداز های شهری تهران سازگار نبود از آنها استفاده لازم نشد و بدون کاربرد در انبارها انباشته شد، در حالی که جاروی تولیدی بنده طوری طراحی و ساخته شده بود که با شرایط خیابانهای ایران سازگار و مراحل آزمایشی را نیز پشت سر گذارده بود.

 

مخترع اراکی افزود: بعد از ساخت جاروی نیمه مکانیزه شهری در نمایشگاه های متعددی شرکت کردم تا این دستگاه را معرفی کنم که در این نمایشگاه ها ایراداتی از این ماشین گرفته شد که البته برخی از این ایرادها درست و به جا بود و درصدد رفع آنها برآمدم.

 

احمدی ادامه داد: برای تولید انبوه این محصول با شرکت لجور اراک هم مذاکراتی را داشتم و یک دستگاه بنزینی را هم برای این شرکت تولید کردم و مورد موافقت شرکت هم قرار گرفت ولی در نهایت منجر به تولید انبوه این محصول نشد.


وی افزود: جاروی نیمه مکانیزه شهری تاییدیه پارک علم و فناوری پردیس تهران، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را دارد و همچنین زیر نظر فرابورس چندین بار طرح مورد ارزیابی قرار گرفت.


مخترع اراکی با اشاره به اینکه البته برای طرح سرمایه گذار هم پیدا شده تا به صورت مشارکتی تولید انبوه داشته باشیم، افزود: از آنجایی که بنده ایده پرداز هستم و تا مرحله نیمه صنعتی طرح را جلو برده ام با این طرح موافقت نکردم چرا که اگر بخواهم وارد صنعت شوم دچار مشکلات صنعت می شوم و نمی توانم به فعالیت های پژوهشی و ابداعی خود ادامه بدهم و مشغله های فکری در این راستا فرصتهای ایده پردازی را از من می گیرد.


مخترع اراکی با اشاره به اینکه ایده های زیادی را برای کار کردن دارم گفت: به دنبال سرمایه گذار برای فروش طرح جاروی نیمه مکانیزه شهری هستم تا با درآمدی که از این طرح به دست می آورم دیگر ایده هایم را اجرایی کنم.

 

ارگانی را ندیدم که از یک ایده پرداز و مخترع حمایت کند


وی با بیان اینکه نمایشگاه هایی که در سطح کشور برگزار می شود در راستای حمایت از مخترعین نیست ادامه داد: در نمایشگاه های مختلفی در سطح کشور شرکت کردم ولی ارگانی را ندیدم که از یک ایده پرداز و مخترع حمایت کند.


احمدی با اشاره به اینکه مسئولین در بحث حمایت از مخترعین بیشتر شعار می دهند تا عمل افزود: مسئولین شعار پردازهای خوبی هستند ولی در عمل بسیار ضعیف اقدام می کنند.


پارک علم و فناوری چارت سازمانی مناسب برای حمایت از مخترعین را ندارد


مخترع اراکی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری حمایت های خوبی را در قالب پرداخت تسهیلات از مخترعین دارد ادامه داد: پارک علم و فناوری چارت سازمانی مناسب برای حمایت از مخترعین را ندارد.


احمدی اضافه کرد: پارک علم وفناوری به عنوان یک دستگاه دولتی با نفوذی که در بین دستگاه های دولتی دارد بهتر می تواند در خصوص بازار یابی محصولات تولید مخترع حرکت کند.


نوع نگاه به کارهای خلاقانه باید تغییر کند


وی با بیان اینکه باید نوع نگاه به کارهای خلاقانه از سوی مسئولان تغییر کند ادامه داد: در این خصوص لازم است دولت با تهیه و ارسال دستور العملی شفاف نوع نگاه به کارهای خلاقانه را تغییر دهد.


وی بیان کرد: باید این دستور العمل به گونه ای باشد که کارایی لازم را داشته باشد نه اینکه در حد شعار  و نامه در سطح دستگاه ها باقی بماند.


احمدی اضافه کرد: به دلیل اینکه در گذشته به درستی به کارهای خلاقانه بها داده نشده است و به درآمدهای نفتی وابسته شده ایم امروز هزینه های این وابستگی ها را می پردازیم اما باز هم نگاهمان را تغییر نمی دهیم.


 مخترع اراکی با اشاره به اینکه بعد از تولید هم باید برای بازار فروش محصولات حمایت های لازم صورت بگیرد خاطرنشان کرد: تعدادی از مخترین که موفق به تولید هم شده اند به دلیل فراهم نبودن بازار و تعداد زیادی از مخترع ها در خط تولید دچار فرسایش شدند و به بیکار بدهکار تبدیل شده اند و از اختراع خود و فرصت و هزینه ای که در این راستا مصرف کرده اند پشیمان شده اند.


انتهای پیام/

,

 احمدی اظهار کرد: خودرویی که طراحی شده بود برای داخل شهر بود، ولی سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز ساخت خودرو درون شهری را به بنده ندادد و در واقع مجوز ساخت اسباب بازی به ما داده شد.


وی ادامه داد: وقتی برای دریافت مجوز با مقاومت سازمان صنعت، معدن و تجارت روبه شدم مجبور به تغییر کاربری از خودرو درون شهری به خودرو حمل مصدوم در زمین چمن فوتبال شدم.


مخترع اراکی با اشاره به اینکه برای جذب اسپانسر برای ساخت انبوه حدود شش سال با ارگان ها و دستگاه های مختلف رایزنی هایی را انجام دادم گفت:در جلساتی که در این خصوص با رئیس وقت فدراسیون فوتبال داشتم، قرار شد که تعداد ۱۱ ماشین حمل مصدوم مسابقات فوتبال را برای فدراسیون فوتبال بسازم.

 

احمدی اضافه کرد: به دلیل مشکلات متفاوت که در خصوص این مذاکره پیش آمد از جمله پیشنهاد پرداخت پول برای امضاء شدن قرار داد از سوی افرادی که در فدراسیون فوتبال کار می کردند موفق به امضای قرار داد نشدیم و این پروژه به حال خود رها شد.


وی ادامه داد: البته در این راستا با شهرداری تهران هم مذاکراتی را داشتیم که آنها عنوان کردند که این خودرو به درد شهرداری تهران نمی خورد و آنها پیشنهاد ساخت جاروی مکانیزه را دادند.

احمدی یادآور شد: بعد از اینکه تلاش ها برای تولید انبوه این خودرو به نتیجه نرسید این خودرو سالها در گوشه حیاط خاک می خورد و تبدیل به لانه سوسک و گربه شده بود در حالی که برای ساخت آن حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرده بودم و در نهایت به قیمت ۱۶۰ هزار تومان به اوراقی فروختم.

 

کار ابداعی و اختراعی را دوست دارم

مخترع اراکی ادامه داد: از آنجایی که کار ابداعی و اختراعی را دوست دارم، عدم حمایت هایی که طی شش سال در خصوص خودروی حمل مصدوم پیش آمده بود مانع این نشد که دست از کارهای ابداعی بردارم.


وی اضافه کرد: در این راستا با پیشنهاد شهرداری تهران در سال ۸۵ طراحی دستگاه جاروی نیمه مکانیزه شهری را آغاز کردم و یکسال بعد موفق به ثبت اختراع جاروی نیمه مکانیزه شهری شدم.

 احمدی گفت: طرح ابداعی را به پارک علم و فناوری استان بردم، طرح داوری شد و مبلغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به طرح تعلق گرفت.


مخترع اراکی اظهار کرد: بعد از ساخت جاروی نیمه مکانیزه شهری این جارور را به شهرداری تهران بردیم که در آن زمان به بهانه های مختلف گفتند که شما باید دو ماه در یکی از مناطق تهران کار کنید تا بعد از گذراندن مرحله آزمایشی برای شهرداری تهران تولید داشته باشید.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که در همین زمان شهرداری تهران ۱۰۰ دستگاه جارو از کشور هلند هر یک به قیمت ۱۶ میلیون تومان وارد کرد و به دلیل اینکه این جاروها با دست انداز های شهری تهران سازگار نبود از آنها استفاده لازم نشد و بدون کاربرد در انبارها انباشته شد، در حالی که جاروی تولیدی بنده طوری طراحی و ساخته شده بود که با شرایط خیابانهای ایران سازگار و مراحل آزمایشی را نیز پشت سر گذارده بود.

 

مخترع اراکی افزود: بعد از ساخت جاروی نیمه مکانیزه شهری در نمایشگاه های متعددی شرکت کردم تا این دستگاه را معرفی کنم که در این نمایشگاه ها ایراداتی از این ماشین گرفته شد که البته برخی از این ایرادها درست و به جا بود و درصدد رفع آنها برآمدم.

 

احمدی ادامه داد: برای تولید انبوه این محصول با شرکت لجور اراک هم مذاکراتی را داشتم و یک دستگاه بنزینی را هم برای این شرکت تولید کردم و مورد موافقت شرکت هم قرار گرفت ولی در نهایت منجر به تولید انبوه این محصول نشد.


وی افزود: جاروی نیمه مکانیزه شهری تاییدیه پارک علم و فناوری پردیس تهران، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را دارد و همچنین زیر نظر فرابورس چندین بار طرح مورد ارزیابی قرار گرفت.


مخترع اراکی با اشاره به اینکه البته برای طرح سرمایه گذار هم پیدا شده تا به صورت مشارکتی تولید انبوه داشته باشیم، افزود: از آنجایی که بنده ایده پرداز هستم و تا مرحله نیمه صنعتی طرح را جلو برده ام با این طرح موافقت نکردم چرا که اگر بخواهم وارد صنعت شوم دچار مشکلات صنعت می شوم و نمی توانم به فعالیت های پژوهشی و ابداعی خود ادامه بدهم و مشغله های فکری در این راستا فرصتهای ایده پردازی را از من می گیرد.


مخترع اراکی با اشاره به اینکه ایده های زیادی را برای کار کردن دارم گفت: به دنبال سرمایه گذار برای فروش طرح جاروی نیمه مکانیزه شهری هستم تا با درآمدی که از این طرح به دست می آورم دیگر ایده هایم را اجرایی کنم.

 

ارگانی را ندیدم که از یک ایده پرداز و مخترع حمایت کند


وی با بیان اینکه نمایشگاه هایی که در سطح کشور برگزار می شود در راستای حمایت از مخترعین نیست ادامه داد: در نمایشگاه های مختلفی در سطح کشور شرکت کردم ولی ارگانی را ندیدم که از یک ایده پرداز و مخترع حمایت کند.


احمدی با اشاره به اینکه مسئولین در بحث حمایت از مخترعین بیشتر شعار می دهند تا عمل افزود: مسئولین شعار پردازهای خوبی هستند ولی در عمل بسیار ضعیف اقدام می کنند.


پارک علم و فناوری چارت سازمانی مناسب برای حمایت از مخترعین را ندارد


مخترع اراکی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری حمایت های خوبی را در قالب پرداخت تسهیلات از مخترعین دارد ادامه داد: پارک علم و فناوری چارت سازمانی مناسب برای حمایت از مخترعین را ندارد.


احمدی اضافه کرد: پارک علم وفناوری به عنوان یک دستگاه دولتی با نفوذی که در بین دستگاه های دولتی دارد بهتر می تواند در خصوص بازار یابی محصولات تولید مخترع حرکت کند.


نوع نگاه به کارهای خلاقانه باید تغییر کند


وی با بیان اینکه باید نوع نگاه به کارهای خلاقانه از سوی مسئولان تغییر کند ادامه داد: در این خصوص لازم است دولت با تهیه و ارسال دستور العملی شفاف نوع نگاه به کارهای خلاقانه را تغییر دهد.


وی بیان کرد: باید این دستور العمل به گونه ای باشد که کارایی لازم را داشته باشد نه اینکه در حد شعار  و نامه در سطح دستگاه ها باقی بماند.


احمدی اضافه کرد: به دلیل اینکه در گذشته به درستی به کارهای خلاقانه بها داده نشده است و به درآمدهای نفتی وابسته شده ایم امروز هزینه های این وابستگی ها را می پردازیم اما باز هم نگاهمان را تغییر نمی دهیم.


 مخترع اراکی با اشاره به اینکه بعد از تولید هم باید برای بازار فروش محصولات حمایت های لازم صورت بگیرد خاطرنشان کرد: تعدادی از مخترین که موفق به تولید هم شده اند به دلیل فراهم نبودن بازار و تعداد زیادی از مخترع ها در خط تولید دچار فرسایش شدند و به بیکار بدهکار تبدیل شده اند و از اختراع خود و فرصت و هزینه ای که در این راستا مصرف کرده اند پشیمان شده اند.


انتهای پیام/

,

, ,

 احمدی اظهار کرد: خودرویی که طراحی شده بود برای داخل شهر بود، ولی سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز ساخت خودرو درون شهری را به بنده ندادد و در واقع مجوز ساخت اسباب بازی به ما داده شد.

,


وی ادامه داد: وقتی برای دریافت مجوز با مقاومت سازمان صنعت، معدن و تجارت روبه شدم مجبور به تغییر کاربری از خودرو درون شهری به خودرو حمل مصدوم در زمین چمن فوتبال شدم.

,
,


مخترع اراکی با اشاره به اینکه برای جذب اسپانسر برای ساخت انبوه حدود شش سال با ارگان ها و دستگاه های مختلف رایزنی هایی را انجام دادم گفت:در جلساتی که در این خصوص با رئیس وقت فدراسیون فوتبال داشتم، قرار شد که تعداد ۱۱ ماشین حمل مصدوم مسابقات فوتبال را برای فدراسیون فوتبال بسازم.

,
,

 

,

احمدی اضافه کرد: به دلیل مشکلات متفاوت که در خصوص این مذاکره پیش آمد از جمله پیشنهاد پرداخت پول برای امضاء شدن قرار داد از سوی افرادی که در فدراسیون فوتبال کار می کردند موفق به امضای قرار داد نشدیم و این پروژه به حال خود رها شد.

,


وی ادامه داد: البته در این راستا با شهرداری تهران هم مذاکراتی را داشتیم که آنها عنوان کردند که این خودرو به درد شهرداری تهران نمی خورد و آنها پیشنهاد ساخت جاروی مکانیزه را دادند.

,
,

, ,

احمدی یادآور شد: بعد از اینکه تلاش ها برای تولید انبوه این خودرو به نتیجه نرسید این خودرو سالها در گوشه حیاط خاک می خورد و تبدیل به لانه سوسک و گربه شده بود در حالی که برای ساخت آن حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرده بودم و در نهایت به قیمت ۱۶۰ هزار تومان به اوراقی فروختم.

,

 

,

کار ابداعی و اختراعی را دوست دارم

, کار ابداعی و اختراعی را دوست دارم, کار ابداعی و اختراعی را دوست دارم,

مخترع اراکی ادامه داد: از آنجایی که کار ابداعی و اختراعی را دوست دارم، عدم حمایت هایی که طی شش سال در خصوص خودروی حمل مصدوم پیش آمده بود مانع این نشد که دست از کارهای ابداعی بردارم.

,


وی اضافه کرد: در این راستا با پیشنهاد شهرداری تهران در سال ۸۵ طراحی دستگاه جاروی نیمه مکانیزه شهری را آغاز کردم و یکسال بعد موفق به ثبت اختراع جاروی نیمه مکانیزه شهری شدم.

,
,

, ,

 احمدی گفت: طرح ابداعی را به پارک علم و فناوری استان بردم، طرح داوری شد و مبلغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به طرح تعلق گرفت.

,


مخترع اراکی اظهار کرد: بعد از ساخت جاروی نیمه مکانیزه شهری این جارور را به شهرداری تهران بردیم که در آن زمان به بهانه های مختلف گفتند که شما باید دو ماه در یکی از مناطق تهران کار کنید تا بعد از گذراندن مرحله آزمایشی برای شهرداری تهران تولید داشته باشید.

,
,

 

,

وی ادامه داد: این در حالی است که در همین زمان شهرداری تهران ۱۰۰ دستگاه جارو از کشور هلند هر یک به قیمت ۱۶ میلیون تومان وارد کرد و به دلیل اینکه این جاروها با دست انداز های شهری تهران سازگار نبود از آنها استفاده لازم نشد و بدون کاربرد در انبارها انباشته شد، در حالی که جاروی تولیدی بنده طوری طراحی و ساخته شده بود که با شرایط خیابانهای ایران سازگار و مراحل آزمایشی را نیز پشت سر گذارده بود.

,

, ,

 

,

مخترع اراکی افزود: بعد از ساخت جاروی نیمه مکانیزه شهری در نمایشگاه های متعددی شرکت کردم تا این دستگاه را معرفی کنم که در این نمایشگاه ها ایراداتی از این ماشین گرفته شد که البته برخی از این ایرادها درست و به جا بود و درصدد رفع آنها برآمدم.

,

 

,

احمدی ادامه داد: برای تولید انبوه این محصول با شرکت لجور اراک هم مذاکراتی را داشتم و یک دستگاه بنزینی را هم برای این شرکت تولید کردم و مورد موافقت شرکت هم قرار گرفت ولی در نهایت منجر به تولید انبوه این محصول نشد.

,


وی افزود: جاروی نیمه مکانیزه شهری تاییدیه پارک علم و فناوری پردیس تهران، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را دارد و همچنین زیر نظر فرابورس چندین بار طرح مورد ارزیابی قرار گرفت.

,
,


مخترع اراکی با اشاره به اینکه البته برای طرح سرمایه گذار هم پیدا شده تا به صورت مشارکتی تولید انبوه داشته باشیم، افزود: از آنجایی که بنده ایده پرداز هستم و تا مرحله نیمه صنعتی طرح را جلو برده ام با این طرح موافقت نکردم چرا که اگر بخواهم وارد صنعت شوم دچار مشکلات صنعت می شوم و نمی توانم به فعالیت های پژوهشی و ابداعی خود ادامه بدهم و مشغله های فکری در این راستا فرصتهای ایده پردازی را از من می گیرد.

,
,


مخترع اراکی با اشاره به اینکه ایده های زیادی را برای کار کردن دارم گفت: به دنبال سرمایه گذار برای فروش طرح جاروی نیمه مکانیزه شهری هستم تا با درآمدی که از این طرح به دست می آورم دیگر ایده هایم را اجرایی کنم.

,
,

 

,

ارگانی را ندیدم که از یک ایده پرداز و مخترع حمایت کند

, ارگانی را ندیدم که از یک ایده پرداز و مخترع حمایت کند, ارگانی را ندیدم که از یک ایده پرداز و مخترع حمایت کند,


وی با بیان اینکه نمایشگاه هایی که در سطح کشور برگزار می شود در راستای حمایت از مخترعین نیست ادامه داد: در نمایشگاه های مختلفی در سطح کشور شرکت کردم ولی ارگانی را ندیدم که از یک ایده پرداز و مخترع حمایت کند.

,
,


احمدی با اشاره به اینکه مسئولین در بحث حمایت از مخترعین بیشتر شعار می دهند تا عمل افزود: مسئولین شعار پردازهای خوبی هستند ولی در عمل بسیار ضعیف اقدام می کنند.

,
,


پارک علم و فناوری چارت سازمانی مناسب برای حمایت از مخترعین را ندارد

,
, پارک علم و فناوری چارت سازمانی مناسب برای حمایت از مخترعین را ندارد, پارک علم و فناوری چارت سازمانی مناسب برای حمایت از مخترعین را ندارد,


مخترع اراکی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری حمایت های خوبی را در قالب پرداخت تسهیلات از مخترعین دارد ادامه داد: پارک علم و فناوری چارت سازمانی مناسب برای حمایت از مخترعین را ندارد.

,
,


احمدی اضافه کرد: پارک علم وفناوری به عنوان یک دستگاه دولتی با نفوذی که در بین دستگاه های دولتی دارد بهتر می تواند در خصوص بازار یابی محصولات تولید مخترع حرکت کند.

,
,


نوع نگاه به کارهای خلاقانه باید تغییر کند

,
, نوع نگاه به کارهای خلاقانه باید تغییر کند, نوع نگاه به کارهای خلاقانه باید تغییر کند,


وی با بیان اینکه باید نوع نگاه به کارهای خلاقانه از سوی مسئولان تغییر کند ادامه داد: در این خصوص لازم است دولت با تهیه و ارسال دستور العملی شفاف نوع نگاه به کارهای خلاقانه را تغییر دهد.

,
,


وی بیان کرد: باید این دستور العمل به گونه ای باشد که کارایی لازم را داشته باشد نه اینکه در حد شعار  و نامه در سطح دستگاه ها باقی بماند.

,
,


احمدی اضافه کرد: به دلیل اینکه در گذشته به درستی به کارهای خلاقانه بها داده نشده است و به درآمدهای نفتی وابسته شده ایم امروز هزینه های این وابستگی ها را می پردازیم اما باز هم نگاهمان را تغییر نمی دهیم.

,
,


 مخترع اراکی با اشاره به اینکه بعد از تولید هم باید برای بازار فروش محصولات حمایت های لازم صورت بگیرد خاطرنشان کرد: تعدادی از مخترین که موفق به تولید هم شده اند به دلیل فراهم نبودن بازار و تعداد زیادی از مخترع ها در خط تولید دچار فرسایش شدند و به بیکار بدهکار تبدیل شده اند و از اختراع خود و فرصت و هزینه ای که در این راستا مصرف کرده اند پشیمان شده اند.

,
,


انتهای پیام/

,
,

 

]
مخترع جوان اراکی که برای تولید انبوه طرح هایی خود با بی مهری هایی مواجه شده است،عدم حمایتهای مسئولین را مانعی بر سر ادامه فعالیت های نوآورانه خود ندانست و با جدیت به دنبال ثبت و تولید ایده های جدید خود است.