درمانی جدید برای زخم‌های عفونی دیابتی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا،  دکتر اصغر شریف نجفی، رییس بخش داخلی بیمارستان رازی در این باره اظهار کرد: "لارو درمانی" با روش "ماگوت تراپی" روشی است که برای درمان زخم‌های مزمن از جمله زخم‌های عفونی بیماران دیابتی مبتلا به زخم پا یا زخم بستر استفاده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی گفت: در این روش از مگس "لارو" که به صورت استریل کشت داده شده‌، جهت درمان بیماران استفاده می‌شود. لاروها با استفاده از ترشحات بزاق خود باعث حذف بافت‌های مرده و عفونی شده و موجب بهبودی وضعیت زخم و در نتیجه تسریع روند ترمیم آن می‌شوند.

,

 

,

شریف نجفی تصریح کرد: درحال حاضر "لارو درمانی" به عنوان یک روش تایید شده در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان و کشورهای اتحادیه اروپا در درمان زخم‌های مزمن به کار گرفته می‌شود که بیمارستان رازی اهواز نیز برای نخستین بار در استان خوزستان و به عنوان دومین مرکز در کشور در حال استفاده از این روش است.

,

 

,

رییس بخش داخلی بیمارستان رازی در پایان به مزیت‌های استفاده از این روش برای درمان زخم‌های بیماران دیابتی اشاره کرد و گفت: کم شدن زمان بستری، ادامه درمان به صورت سرپایی و کم شدن هزینه‌های درمان از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این روش است.

,

 

,

انتهای پیام/ن

]
درمان زخم‌های عفونی بیماران دیابتی با استفاده از روش "ماگوت تراپی" در بیمارستان رازی اهواز انجام شد.