باید اندیشه اسلامی خود را در زیباترین و جذاب‌ترین شکل ارائه کنیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سیمرغ، غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان، در آیین اختتامیه سومین دوسالانه سراسری عکس بسیج در تبریز با اعلام اینکه سازمان بسیج هنرمندان مفتخر است گام های موثری در جهت رشد هنر متعهد بر می‌دارد، هنری که هم در قالب و هم در محتوا متعهد به ارزش‌های انسانی و اخلاقی است، گفت: هنر هدیه‌ای الهی است که خداوند آن را از آسمان بر دل و اندیشه انسان نازل کرد تا در پرتو بهره مندی از آن همگان را به صعود بکشاند، از این منظر است که هنر وسیله صعود است و نه سقوط.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی سیمرغ,

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فرهنگ، تمدن و ارزش‌های مانا، جاودان و تاثیرگذار داشته باشیم باید آنها را به زبان هنر بیامیزیم.

,

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه معارف دین را نباید با هر ظرفی ارائه کرد، افزود: هنر با فطرت انسان ارتباط تنگاتنگی دارد و دین نیز فطری‌ترین بعدهای انسانی را درگیر می‌کند، از این نظر زبان این دو بسیار به هم نزدیک است.

,

منتظری همچنین ادامه داد: تعهد در هنر و اندیشه دو بعد دارد، بنابر گفته رهبر معظم انقلاب ما در قبال تکنیک متعهدیم، باید اندیشه اسلامی خود را در زیباترین و جذاب ترین شکل ارائه کنیم و از طرفی از تعهد در قبال محتوا نیز نباید غافل شویم.

,

وی با تاکید بر توزیع امکانات برای هنرمندان سراسر کشور افزود: ایران فقط منحصر به تهران نیست، نباید همه چیز را برای تهران بخواهیم. لازم است براساس عدالت و مزیت نسبی، نسبت به توانمندی‌های استان‌ها توجه کرد.

,

منتظری خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی در حوزه فیلم و عکس موفق است و قطعا در تخصیص اعتبار ملاک ما قابلیت ها و ظرفیت ها است.

,

انتهای پیام/خ

]
رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: تعهد در هنر و اندیشه دو بعد دارد، بنابر گفته رهبر معظم انقلاب ما در قبال تکنیک متعهدیم، باید اندیشه اسلامی خود را در زیباترین و جذاب‌ترین شکل ارائه کنیم و از طرفی از تعهد در قبال محتوا نیز نباید غافل شویم.