چرا عذرخواهی نمی‌کنید؟
[
دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب که همه ساله در ماه مبارک رمضان انجام می‌گیرد، بدون شک یکی از مهم‌ترین، پرشور و نشاط‌ترین و ویژه‌ترین دیدارهای معظم له در طول سال است که این مهم در سنوات قبل در یکی از بیانات ایشان نیز مطرح گردید.
,
 
,
 امسال اما این دیدار، ویژگی ممتاز دیگری هم داشت. علاوه بر تبیین تکلیف‌گرایی و نسبت آن با نتیجه‌گرایی، تأکید بر جدی گرفتن نقش جوانان برای رسیدن به آرمان‌ها، وضعیت بیداری اسلامی در منطقه و آسیب‌های عدم مدیریت صحیح حرکت مردمی در مصر، آرمانگرایی همراه با واقع‌بینی، یکی از مباحث بسیار مهمی که در این دیدار از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح گردید، طرح دوباره و چند‌باره خیانت، خباثت و عدم نجابت فتنه‌گران در قضایای سال 88 بود. یکی از اصلی‌ترین فرازهای کلام رهبری در این دیدار صحه گذاشتن بر روند مطالبات مردمی و به تبع آن پیگیری رسانه‌های اصولگرا در خصوص عذرخواهی فتنه‌گران و حامیان آنها از ملت بزرگ ایران اسلامی بود؛ آنجا که فرمودند:«در جلسات خصوصی می‌گویند ما اعتراف می‌کنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا برای کشور هزینه درست کردید؟
,
 
,
چرا عذرخواهی نمی‌کنید.» این کلام ارزشمند صحت و درستی مسیر اصولگرایان و تمامی کسانی که دل در گرو انقلاب و نظام اسلامی دارند را در تأکید بر عذرخواهی فتنه‌گران در طول چهار سال گذشته و پس از اتفاقات سال 88 نمایان می‌سازد. هنوز فراموشمان نشده است ظلمی که به نظام اسلامی از سوی فتنه‌گران و حامیان آنها وارد گردید، آبرویی که از نظام انتخاباتی‌مان رفت و فرصتی که به واسطه حضور 40 میلیونی و 85 درصدی مردم شریف کشورمان می‌توانست نصیب نظام اسلامی شود و تا سال‌ها دهان یاوه‌گوی مدعیان دروغین دموکراسی در غرب را ببندد. نیم نگاهی به وضعیت برخی کشورهای منطقه و از جمله مصر نشان می‌دهد که اگر خدای نکرده کشتی با عظمت نظام اسلامی در ایران سکانداری مدیر، مدبر و بصیر نداشت چه بسا نتیجه اردوکشی‌های خیابانی سال 88 در ایران همانند اتفاقات امروزین مصر و امثال آن می‌شد. خداوند را شاکریم که تدبیر رهبری و ایستادگی ایشان تلاش فتنه‌گران در خصوص مواجهه مردم با یکدیگر، تخریب نهادهای انقلابی، هتک حرمت به مراجع ذیصلاح نظام و تلاش برای القای آشوب سراسری و تحمیل خواسته‌های غلط ایشان به نظام اسلامی نتیجه‌ای در بر نداشت.
,

و اما امروز توجه به چند نکته لازم و ضروری به نظر می‌رسد:

,

1- بعد از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری و پیروزی رئیس‌جمهور محترم منتخب با 7/50 درصد از آرا و صیانت نظام اسلامی از آرای مردم به رئیس‌جمهور منتخب که تنها کمی بیشتر از حد نصاب قانونی بود، تعدادی از حامیان اصلی فتنه 88 به دلیل اینکه کاندیدای مورد نظرشان در انتخابات پیروز میدان بود لب به ثنا و تمجید از درستی و صداقت انتخابات گشودند و آن را تأیید کردند. چه شده است که برگزارکنندگان این انتخابات که همان برگزارکنندگان انتخابات سال 88 بودند، سال 92 راستگو هستند و درست کردار و سال 88 دروغگو بودند و نابکار؟! چگونه ممکن است که دولت مستقر که نقش برگزارکنندگی انتخابات را در سال88 و 92 بر عهده داشته است در سال 88 به‌زعم فتنه‌گران توانایی جابه‌جایی و تقلب در 11 میلیون رأی را دارا بوده اما در سال 92 توانایی تقلب و نادیده گرفتن تنها 250 هزار رأی بیشتر از حد نصاب 50 درصد را نداشته است؟! آیا موضوع غیر از این است که آقایان تنها وقتی اذعان به صحت انتخابات می‌نمایند که کاندیدایشان پیروز انتخابات باشد؟

,

از کجا معلوم که در سال‌های آتی این یک و بام و دو هوای ایشان تکرار نشود؟ چرا به درگاه خداوند متعال توبه نمی‌کنید تا مشمول عذاب سهمگین الهی در شب اول قبر و برزخ و قیامت نشوید؟ به راستی حالا که تشت رسوایی‌تان بر زمین افتاده و همگان از آن اطلاع یافته‌اند چرا عذرخواهی نمی‌کنید؟

,

2- از حوادث پس از انتخابات 88 تاکنون چهار سال می‌گذرد. در این مدت، انبوهی از مطالبات مردم برای عذرخواهی فتنه‌گران و حامیان آنها و مجازات سران فتنه مطرح شده است. در این میان حامیان فتنه 88 و رسانه‌های اصلاح‌طلب همواره تلاش در کتمان این مطالبه مردمی و پابرهنگان و دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی داشته و گاهی با گرفتن به اصطلاح «دست پیش» و زدن خود به «کوچه علی چپ» سعی در فرار از موضوع داشته و حتی گاهی پا را فراتر گذاشته و سخن از عذرخواهی اصولگرایان به میان آورده‌اند؟! سخنان دو روز گذشته رهبری در دیدار دانشجویان و تأکید بر لزوم عذرخواهی فتنه‌گران که خود در جلسات خصوصی اذعان به عدم وجود تقلب در انتخابات سال 88 دارند، راه فراری برای جبهه اصلاحات باقی نگذاشته و تنها راه پیش روی این جریان منحرف و خطاکار را در طلب عذر و اظهار پشیمانی از عملکرد خویش نزد توده مردم و ملت فداکار ایران ترسیم نموده است. به بیان دیگر تکلیف فتنه‌گران سال 88 و حامیان آنها از جمله جریان اصلاحات کاملاً روشن است و آن نیست جز عذرخواهی از مردم. به راستی با توجه به مطالبه عمومی و تأکید رهبری نظام اسلامی چرا عذرخواهی نمی‌کنید؟

,

3- با روشن شدن نتیجه انتخابات و پیروزی حجت‌الاسلام روحانی عضو محترم جامعه روحانیت مبارز تهران در یازدهمین رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایران از آنجایی که اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران 88 تداوم حیات ننگین خویش را در حمایت از ایشان در انتخابات تصور می‌نمودند، تنها راه برون رفت از شرایط نامبارک کنونی خویش را در برگزیدن یک کاندیدای اجاره‌ای برای عبور از وضعیت فعلی خویش می‌پنداشتند، اکنون که شرایط کلی کشور را مقداری مساعد برای عرض اندام مجدد احساس نموده‌اند، این تصور برایشان به وجود آمده که زمان بیرون آمدن از سوراخ‌های نمور و تاریک عزلت فرارسیده است.

,

غافل از اینکه خیانت‌ها و فتنه‌گری‌های اصلاح‌طلبان در دوران تصدی پست ریاست‌جمهوری از سال 76 تا 84 و سپس تلاش برای براندازی نظام اسلامی در سال 88 فاحش‌تر از آن است که از حافظه ملت بصیر ایران پاک گردد. این روزها که فتنه‌گران آفتاب گرم تابستان را همزمان با شرایط مساعد در دولت منتخب خیال نموده‌اند، افعی جانشان گرمادیده و تصور عرض اندام مجدد و حضور در فضای سیاسی کشور را در سر می‌پرورانند، سخن از حضور سران فتنه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور می‌رانند و با دیدارهای گوناگون با این بازیکن فوتبال و حضور در فلان مجلس ترحیم تلاش در عادی‌سازی حضورشان در فضای رسانه‌ای و عمومی کشور دارند. زهی خیال باطل! بدون تردید نه روی کارآمدن دولت جدید و نه هیچ اتفاق دیگری سیاهی و آلودگی عملکرد ایشان را در سال‌های گذشته توان پاک کردن و نادیده گرفتن ندارد.

,

آنقدر این خیانت‌ها عظیم و بزرگند که به جز عذرخواهی از محضر ملت شریف و شهید داده ایران مرهمی دیگر برای جبران اندکی از مافات وجود ندارد. به راستی اگر طرفدار مردم هستید و اصلاح‌طلب به مفهوم واقعی، چرا عذرخواهی نمی‌کنید؟

,

4- بدون تردید با نمایان شدن دروغ بودن ادعای تقلب از سوی سران فتنه در سال 88 وقت آن رسیده است که تکلیف سران فتنه بیش از گذشته روشن گردد. کسانی که با دروغ بستن واهی و بدون کوچک‌ترین دلیل و مدرکی به سیستم انتخاباتی کشور باعث سلب اعتماد بخشی از رأی‌دهندگان گردیدند. افرادی که سرمنشأ بروز فتنه و ایجاد فضای غبارآلود مدنظر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی بودند و آقایانی که مسئول ریخته شدن خون تعدادی از جوانان این مرز و بوم در خلال اتفاقات و فتنه‌انگیزی‌های حوادث سال 88 در تهران می‌باشند، راه گریزی از این اتهامات برایشان وجود ندارد.

,

یکی از راه‌هایی که تنها کمی از آلام خانواده‌های داغدار آن حوادث می‌کاهد، اقرار به خیانت و عذرخواهی سران فتنه از ایشان، نظام اسلامی و مردم است پس چرا عذرخواهی نمی‌کنید؟

,

سؤالی که این روزها به ذهن متبادر می‌گردد و مطالبه عمومی نیز به دنبال پاسخ آن است، این است که آیا زمان مجازات سران محصور فتنه به دلیل جرم بزرگی که انجام داده‌اند، فرا نرسیده است؟ آیا زمان آن نرسیده است که تعداد دیگری از سران فتنه که این روزها مجال عرض اندام مجدد در فضای سیاسی کشور را نیز در حال تجربه کردن هستند، مورد مؤاخذه قضایی و پیگرد قانونی قرار گیرند؟ به امید آن روز.

]
محمد ودود حیدی