انتقاد حسین شریعتمداری از کابینه حسن روحانی/ مهدی کلهر : تریبون احمدی‌نژاد نمی‌شوم/ نقوی حسینی: کشورهای عربی سفرای آمریکا را اخراج کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سرخط بخشی از مهمترین و خواندنی ترین اخبار داخلی و بین المللی امروز یکشنبه 6 مرداد ماه در قالب بسته "دیده بان دانا" عبارتند از:

, شبکه اطلاع رسانی دانا, سرخط بخشی از مهمترین و خواندنی ترین اخبار داخلی و بین المللی امروز یکشنبه 6 مرداد ماه در قالب بسته "دیده بان دانا" عبارتند از:,

* انتقاد حسین شریعتمداری از کابینه حسن روحانی: شواهد نشان می دهد روحانی با فشار و تحت رودربایستی برخی اصحاب فتنه را در فهرست خود جا داده است/ مجلس باید کابینه دولت جدید را از اصحاب فتنه پاک کند/ روحانی از این پاکسازی خوشحال خواهد شد.

,

 

,

*در دور جدید تبلیغات علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، موسسه تحقیقاتی علوم و امنیت بین المللی واشنگتن با انتشار تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد ایران از سال 2008مشغول ساخت و ساز و غنی‌سازی لیزری در مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران در لشگرآباد است.

,

 

,

*عملیات راه اندازی پالایشگاه فازهای 15و 16 پارس جنوبی با رئیس جمهور آغاز شد.

,

 

,

* آیا تحریم‌های جدید امریکا همزمان با جابجایی قدرت در تهران اقدام درستی است؟ ‚ تلاش ایران برای دستیابی به پستی در کمیته خلع سلاح سازمان ملل وتیم رئیس‌جمهور جدید لهجه غربی دارند از گزاره‌های مرتبط با ایران در رسانه‌های انگلیسی زبان است.

,

 

,

*اظهارات هاشمی مبنی بر "اگر بگذارند، روحانی می تواند به امید مردم پاسخ شایسته دهد"، "عدم قرائت گزارش حادثه قم در مجلس"،"واکنش تند اژه‌ای و فرمانده سپاه کردستان به اظهارات رحیمی" و " واکنش ترکان به واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی به صداوسیما" محور مشترک رسانه‌های اصلاح طلب است.

,

 

,

* روزنامه‌های واشنگتن تایمز و واشنگتن پست با انتشار همزمان گزارشی درباره حمله سایبری ایران به امریکا مدعی شدند قدرت سایبری ایران رو به فزونی است و امریکا نباید آن را دست کم بگیرد؛ ایران به راحتی با بکارگیری هکر در روسیه و لبنان می‌تواتند به امریکا حمله کند.

,

 

,

* رادیوفردا گزارش داد: آیت الله خامنه‌ای در فتوایی، معاشرت با بهاییان را جایزندانسته و از این آیین مذهبی بعنوان "فرقه ضاله "یادکرد. وی همچنین تدریس وتشکیل کلاس‌هاى موسیقى را بااهداف  نظام جمهورى اسلامى سازگارندانسته است .

,

 

,

* بی.بی.سی گزارش داد: ردخواسته آزادی رهبران جنبش سبزتوسط رهبرایران میتواند با ناپایدارساختن فضای امیدوارانه پس از انتخابات، بار دیگرراس حاکمیت وشهروندان خواستارتغییر وتحولات معنادار و بنیادین را ازیکدیگردورتر کند.

,

 

,

* روزنامه آفتاب یزد مدعی شد عدم قرائت و مخفی کردن گزارش حادثه 22بهمن قم "جایزه‌ای به خودسرها برای ادامه فعالیت در دوران حسن روحانی" است.

,

 

,

* مهدی کلهر در گفت‌وگو با آرمان: تریبون احمدی‌نژاد نمی‌شوم/ تاسیس دفتر برای رئیس‌جمهور سابق حق مسلم آن رئیس‌جمهور است و کسی هم نمی‌تواند منکر آن شود/ ایده بنیاد بهار از مشایی است.

,

 

,

* احمد توکلی در گفت‌وگو با اعتماد: احمدی‌نژاد، اعجوبه هزار سوم است و دیگر تکرار نمی‌شود/ هاشمی در انتخابات مانند ال گور رفتار کرد/ محکوم شدن دادستان قدرتمند تهران به بی‌صلاحتی مادام العمر از قضاوت کم چیزی نیست.

,

*بیانیه سپاه به مناسبت روز قدس:مقاومت بر آرمان"فلسطین،از بحر تا نهر"راهبرد منتهی به استیفای حقوق ملت فلسطین است.

,

 

,

* تندگویان، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با بهار: رستم قاسمی گزینه اصولگرایان برای شهرداری است/ بعد از انتخابم، از کانلهایی برای شهردار شدن محسن رضایی، بذر پاش و همچنین شخص عباس آخوندی با من تماس گرفته شد/ عمر مفید کاری چمران برای ریاست شورا سپری شده است.

,

 

,

*تحولات سوریه/600هزار نفر آواره سوری فاقد کمک‌های غذایی/ کشته شدن یک سیاستمدار کرد در بمبگذاری در شمال سوریه/ ترور شهردار منطقه‌ای دمشق و یکی از همراهانش توسط افراد مسلح/ دبیر حزب بعث سوریه: قتل عام در خان العسل سرپوشی بر جنایت استفاده از سلاح شیمیایی است.

,

 

,

* تحولات مصر/ سفرمک‌کین و گراهام به عنوان نماینده ‌اوباما به مصر/ مصر دخالت آفریقای جنوبی در امور داخلی این کشور را محکوم کرد/ هیگل خواستار خویشتنداری ارتش مصر شد.

,

 

,

*وکیل یک فعال اینترنتی در عربستان سعودی که خواستار آزادی‌های مذهبی در این کشور شده بود، می‌گوید او به ۷ سال حبس و ۶۰۰ ضربه شلاق محکوم شده است.او سال گذشته بازداشت شده بود.

, .,

 

,

*رائف بدوی از موسسان وبسایت "شبکه لیبرال‌های آزاد سعودی" بوده که محلی برای بحث و گفت‌وگوی عمومی کاربران است.بی بی سی

, .,

*به دنبال ترور یکی از رهبران کرد در شهر قامشلو در شمال شرق سوریه یگان‌های حمایت از ملت کرد در این کشور برای "قیام عمومی" در برابر اقدامات گروه‌های تکفیری فراخوان دادند.

, .,

 

,

*بردلی منینگ، سرباز جوان آمریکایی که به افشای اطلاعات محرمانه به وب سایت افشاگر ویکی لیکس متهم شده بود در دادگاه در مجموع در مورد ۲۰ اتهام مختلف گناهکار شناخته شد و احتمالا به 136 سال حبس محکوم می‌شود. اتهام اصلی وی جاسوسی اعلام شده است.

,

 

,

*در پاسخ به قدامات تروریستی علیه اقلیت شیعه در نواحی مرزی میان پاکستان و افغانستان،  یکی از رهبران اقلیت شیعه در منطقه از احیای (گروه شبه‌نظامی مردمی) برای حفاظت از شیعیان خبر داد چنین گروه‌های مسلحی در سال ۲۰۰۷ به ابتکار شیعیان این منطقه تشکیل شده بود، ولی در سال ۲۰۱۰ در چارچوب توافقی با ارتش پاکستان فعالیت‌های خود را متوقف ساختند.

,

 

,

*سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با دانا: کشورهای عربی در واکنش به اظهارات سفیر امریکا در مصر، سفرای این کشور را اخراج کنند.

,

 

,

* تحولات خاورمیانه/ کنگره خواهان شفافیت درکمک نظامی 1.3 یلیارد دلاری آمریکا به مصر شدند/ واشنگتن:مذاکرات صلح فشار بر اسرائیل در سازمان ملل را کاهش می‌دهد/ مرسی پیشنهاد اشتون مبنی بر آشتی ملی را رد کرد/ کشته شدن 3 عضو ارشد طالبان درحمله پهبادهای امریکایی به مقر این گروهک در یمن

,

 

,

*ایمن الظواهری مرد شماره دو القاعده قول داد که زندانیان گوآنتانامو را آزاد کند/ پیشتر طالبان به زندان‌های پاکستان و عراق حمله کرده و اعضای این گروه را فراری داده است.

,

 

,

* تخریب مرقدهای"عمار یاسر" و " اویس قرنی" در سوریه در اثر حمله خمپاره‌ای تروریست های تکفیری

,

 

,

*اظهارات عسگراولادی مبنی بر با کمبود مواد غذایی مواجه میشویم،ترخیص 2.5میلیارددلار کالای انباشته در گمرک‌،اعطای خط اعتباری3.6میلیارددلاری ایران به سوریه،راه‌اندازی2فاز نیمه‌تمام پارس جنوبی توسط احمدی‌نژاد،محورهای اقتصادی مرتبط باایران دررسانه‌های بیگانه است. 

,

 

,

* سایت دویچه وله در گزارشی تشریحی-تصویری به موضوع حفاظت از مقامات ایرانی پرداخت و با اعلام اینکه تیم حفاظت از مسئولین بر عهده سپاه انصار المهدی(عج) است مدعی شد رهبری از بالاترین سطح حافظتی برخوردار بوده بطوریکه نزدیک شدن به مسئولین برای مردم سخت است.

,

 

,

*فتوای رهبر انقلاب منبی بر حرام بودن معاشرت با بهائیان و اعلام گزارش ظلم مسئولان به مردم، اعتراض۴4زندانی سیاسی به تبعید شاهد پرونده ستار بهشتی و ۴۷ ایرانی در اندونزی در انتظار اعدام،اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در اعتراض به واگذاری این شرکت به سپاه،محورهای اجتماعی-حقوق بشری مرتبط با ایران در رسانه‌های مخالف نظام است. 

,

انتهای پیام/

,

 

]
برخی اخبار ویژه و خواندنی را به همراه سرخط برخی اخبار جاری روز را در بسته "دیده بان دانا" بخوانید.