روایت آمریکایی از کمک ایران به فلسطین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا روزنامه لس آنجلس تایمز در مطلبی نوشت: "در حالی که گروه حماس توسط دولت نظامی جدید مصر تحت فشار است، با آغاز کمک‎های غذایی ایران به دست بخش خیریه رقیبش -جهاد اسلامی-، ضربه دیگری متحمل شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
پس از موضع گیری حماس علیه بشار اسد -رئیس جمهوری سوریه- در رویدادهای این کشور، در دو سال اخیر روابط این جنبش با تهران تیره گشته بود. با وجودی که اسد سال‎ها به رهبران حماس پناه داده بود، خالد مشعل -رئیس دفتر سیاسی حماس- سال گذشته سوریه را با حالت اعتراض ترک کرده بود.
,
 
,
این اقدام باعث کاهش رابطه با جمهوری اسلامی ایران شده بود.
,
 
,
روزنامه آمریکاییی می افزاید که با وجود مشکلات فوق، ایران دست از یاری به مردم غزه نزده است و کمک‎های بشردوستانه خود را از طریق جهاد اسلامی پی‎گرفته است.
,
 
,
روز سه شنبه، "کمیته امداد جهاد اسلامی" توزیع کمک‎های غزایی ایران را به ارزش دو میلیون دلار، جهت ماه مبارک رمضان، برای مردم غزه آغاز کرد.
,
 
,
ده‎ها زن و مرد در برابر کامیون‎هایی که پرچم جمهوری اسلامی بر آنها نقش بسته بود، صف بستند.
,
 
,
مقامات جهاد اسلامی اعلام کردند که قصد دارند بسته‎های غذایی شامل روغن، برنج، شکر و کنسرو و همچنین لوازم تحریر را میان حدود 40 هزار نفر توزیع کنند.
,
 
,
این کمک‎ها در حالی صورت می گیرد که با کودتای نظامی در مصر، اهالی غزه با کمبود شدید سوخت و دیگر مایحتاج مواجه هستند.
,
 
,
حماس از روابط تنگاتنگی با محمد مرسی -رئیس جمهوری سرنگون شده- برخوردار بود و دولت نظامی جدید آنها را متهم به برانگیختن خشونت در صحرای سینا کرده است. نظامیان ضمن مسدود کردن و تخریب تونل‎های انتقال کالا، گذرگاه رفح را نیز بسته‎اند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
روزنامه آمریکایی خبر داد که کمک‏‎های جمهوری اسلامی از روز سه شنبه بدون مداخله حماس آغاز شد.