نظر مفتی سوریه درباره دفاع ایران از فلسطین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا "شیخ احمد بدرالدین حسون" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: دفاع جمهوری اسلامی ایران از فلسطین در واقع دفاع از دنیای انسانیت است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
وی همچنین اظهار داشت: ایستادگی سوریه در کنار فلسطین نیز برای دفاع از انسانیت است.
,
 
,
مفتی سوریه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با اعلام روز جهانی قدس خواست تا این مکان آزاد شود و مکه نیز از انتساب به یک خاندان یا گروه رها شود.
,
 
,
وی در پاسخ به این سئوال که آیا سوریه به دلیل دفاع از مسأله فلسطین هدف قرار گرفته، اظهار داشت: ما از سال 1948 تا کنون همچنان از مسأله فلسطین دفاع می کنیم؛ از مردم غزه بپرسید، اگر دین و ایمان داشته باشند به دنیا خواهند گفت که چه کسی در کنار آنها ایستاد تا غزه بتواند با رژیم صهیونیستی و آمریکا مقابله کند .. آنها خواهند گفت که سوریه، ایران و لبنان برای اینکه غزه قدرتمند و آزاد باقی بماند به چه میزان از مال و جان خود مایه گذاشته‌اند.
,
 
,
شیخ بدرالدین حسون افزود: کشورهای عربی و اسلامی باید درباره هدف خود متحد شوند، زیرا مسأله فلسطین مسأله عدل و ظلم است.
,
 
,
مفتی سوریه با اشاره به تحولات کنونی کشورش خطاب به حکام عرب خاطرنشان کرد: امروز فقط سوریه هدف قرار نگرفته و سوریه در حال دفاع از سرزمین، ناموس، وحدت و توان کشورهای شما است.
,
 
,
حسون تأکید کرد: اگر سوریه سرنگون شود، اردن، لبنان و عربستان نیز باقی نخواهند ماند و در منطقه خلیج فارس آتش به پا خواهد شد.
,
 
,
مفتی سوریه فاش کرد که از آغاز جنگ تحمیلی بر سوریه، نامه‌هایی را برای همه مفتی‌ها در کشورهای عربی و حتی قرضاوی و برخی علمای اسلام فرستاده تا برای تقریب نظام و مخالفان تلاش کنند ولی بیشتر آنان پاسخ دادند که دولتهایشان اجازه چنین کاری را نمی دهند.
,
 
,
شیخ بدرالدین حسون خاطرنشان کرد: حکام و شیوخ عرب و مسلمان باید فورا به دمشق می آمدند و نمی گذاشتند هیچکدام از طرفها دست به سلاح ببرند و مردم را بکشند.
,
انتهای پیام/
]
یک مفتی سوریه تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران با دفاع از فلسطین در حال حمایت از انسانیت است.