چرا کسی پاسخگوی اختلاس 200 میلیونی پست بانک روستای کفشگیری گرگان نیست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از گلستان ما ؛ چند ماه پیش بود که پشت بانک روستای کفشگیری در 15 کیلومتری غرب گرگان به علت اختلاس 200 میلیونی تعطیل شد و مردم مالباخته این روستا برای بدست آوردن این پول به مقابل پست بانک استان گلستان واقع در خیابان 5 آذر رفتند .

, شبکه اطلاع رسانی دانا, گلستان ما,

مردم این روستا کارشان کشاورزی و دامداری است اما برخی از آنها که در پست بانک پول گذاشته بودند، این روزها خون گریه می کنند .

,

بسیاری از مردم اندوخته های خود را و حتی پول یارانه های خود را در این بانک پس انداز می کردند اما امروز از این همه پول سرابی بیشتر نصیب مردم این روستا نشده است .

,

چند باری مردم این روستا جلوی پست بانک مرکزی در خیایبان پنجم آذر تحصن کردند اما چیزی عایدشان نشد و با این وعده که پیگیر مطالبات شما هستیم آنها را به خانه هایشان می فرستادند .

,

اما چند روز پیش بالاخره بعد از چند ماه کش و قوس حکم این پرونده در دادگاه جزایی صادر شد و عامل این اختلاس به 3 سال حبس تعزیری محکوم شد.

,

از نکات جالب این حکم این بود که پست بانک استان گلستان به جای اینکه جوابگوی مطالبات مردم باشد در نقش شاکی از متهم ظاهر شده و هیچ دینی را بر گردن نگرفته است ، این یعنی خود فرد باید پول مردم را بدهد که فعلا از این پول خبری نیست .

,

دومین نکته اینکه اشاره نشده که مردم برای دریافت این همه پول چه باید بکنند و آیا اصلا این پول قابل برگشت هست یانه ؟

,

سوم اینکه این فرد در حال حاضر پولی ندارد که به مردم بدهد و پست بانک هم با زرنگی در نقش شاکی و همردیف مردم ظاهر شده و با این حساب تکلیف این 200 میلیون پول چه می شود .

,

چند سال پیش وقتی تعاونی اعتبار بهمن ایثار و وحدت دچار مشکل شدند بانک مرکزی به چند موسسه اجازه داد تا مطالبات مردم را پرداخت کنند و بعدا از محل فروش املاک و اقساط داده شده جبران هزینه های خود را بکنند اما در حال حاضر هیچ بانک و موسسه ای حاضر نیست پول مردم را بدهد چون نه فرد مورد نظر این چنین پولی دارد و نه پست بانک حاضر است این پول را به مردم بدهد .

,

باید منتظر باشیم تا ببینیم مردم این روستا به حق خود خواهند رسید یا نه؟

,

البته در مورد مبلغ اختلاس مواردی ذکر شده که کمترین آن 200 میلیون تومان است اما مردم روستا اعتقاد دارند این مبلغ بیش از 400 میلیون است .

,

انتهای پیام/

]
پس از گذشت چند ماه از اختلاس 200 میلیونی پست بانک کفشگیری چند روز پیش حکم این پرونده صادر شد و عامل این اختلاس به 3 سال حبس تعزیری محکوم گردید اما معلوم نشد سرنوشت پول مردم چه می شود.