ماشین شاسی بلند و کاروان پرتعداد ملاک مردم برای رای دادن نیست
[

یاددداشت روز شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار,

همه ساله و تقریبا از روز اعلام نتایج انتخابات کاندیداها برای انتخابات دوره آینده فعالیت های خود را آغاز می کنند و با وجود همه ی منع های موجود قانونی اما بازهم کاندیداها کار خود را می کنند و جالب است که تقریبا از ظرفیت موجود قانون هیچ بهره برداری نمی شود.
در این دوره از انتخابات مجل هم از چندین ماه قبل شاهد تبلیغات خانه به خانه و شهر به شهر کاندیداهای احتمالی در انتخابات مجلس هستیم و علی رغم ممنوعیت تبلیغات انتخابات اما باز هم روز بروز بر حجم این تبلیغات افزوده می شود.
در ادامه نحوه نبلیغ کاندیداها جهت رای گرفتن از مردم به چند راه و روش مرسوم اشاره می کنیم.
3- سوء استفاده از مشکلات مردم و بزرگنمایی برخی از مشکلات و وعده دادن در راستای حل آنها:
بی شک مردم همه ی شهر ها و روستا ها اعم از دارا و ندار از مشکلات خاص خود و منطقه و شهر و روستای خود را دارند که با همکاری و همفکری و برنامه ریزی مردم و احتمالا کمک از دولت به ادگی می توان بر مشکلات موجود فائق شد اما برخی کاندیداها عمدا یا سهوا هیچ خنی از توان موجود مردم به میان نمی آورند و ضمن بزرگنمایی برخی مشکلات حل آنها را در گرو راهیابی خود به مجلس عنوان می کنند که قطعا اینگونه نیست و مردم آگاه و فهیم باید در انتخاب خود هیچ نگاهی به  گونه افراد  نداشته باشند.

4- بهره گیری از ابزار هایی عوام فریبانه همچون ناهار دادن و چاپ سررسید و ...:
شاید شما هم از جمله کسانی باشید که این روزها بر سر سفره های شام و ناهار برخی کاندیداها نشسته باشید و دلی از عزا درآورده باشید یا شاید از آن دسته کسانی باشید که در آستانه انتخابات از کاندیدایی کیف یا سررسید و .... هدیه گرفته باشید.
در آستانه انتخابات ابن اتفاقات زیاد دور از ذهن و عجیب نیست و کسانی هم که به واسطه فعالیت انتخاباتی از یکی از این موارد بهره مند شوند کار بدی نکرده اند اما در این گونه موراد خیلی باید حواس ها را جمع کرد که به واسطه یک شام یا ناهار یا یک هدیه چند هزار تومانی زیر منت و دین کاندیدایی قرار نگیریم.
این روزها باید حواسمان باشد که معیار های کاندیدای اصلح را که در ادامه و در همین سلسله یادداشت ها بدان اشاره می کنیم خوب بشناسیم تا نماینده ای اصلح و مدافع حقوق مردم به مجلس بفرستیم. باید چشم و گوش مان را باز کنیم تا با دیدن و شنیدن همه ی ادله و معیار های انتخاب نماینده ای را انتخاب کنیم که هم در دنیا و هم در آخرت باعث سرافرازی مان گردد.
5-قول انجام کارهای بزرگ و ....:
مردم قبل از انتخاب یک نماینده باید با وظایف نماینده آشنا شوند. مردم باید بدانند کسی که قرار است نماینده آنان شود چقدر و تا کجا قدرت انجام کار دارد. مردم باید بدانند که هر نماینده یک عضو از خانواده 290 نفری مجلس است که قرار است به همراه 289 نفر دیگر از زمان انتخاب تا 4 سال آینده در چهارچوب شرع و قانون اساسی و مشکلات کشور و منطقه و توانمندیها قوانینی را وضع کنند تا بهترین وضعیت در کشور و برای مردم و دولت ایجاد شود اما هستند کسانی که شاید با اتفاده از ناآگاهی مردم در برخی زمینه ها قصد گل کردن آب و ماهی گرفتن دارند.
این افراد و این کاندیداها بی توجه به حد و مرز های نمایندگی قول هایی به مردم می دهند که تا پایان مدت نمایندگی خود حتی درصد کوچکی از آن قول ها را هم نمی توانند عملی کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


مهدی بهزادی تشنیزی

,
,


انتهای پیام/580ک

,
]
در ادامه مبحث نحوه تبلیغات کاندیداها در انتخابات و توجه مردم به کاندیداها جهت رای دادن به چند نکته مهم اشاره می کنیم.