چشم انتظاری کشاورزان فراهان برای دریافت غرامت از صندوق بیمه کشاورزی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  فراهان خبر؛ یکی از کارکردهای بیمه کشاورزی، کاهش ریسک اقتصادی در فعالیتهای کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,
 
,
حمایتها و خدمات «بیمه کشاورزی» تولید کننده و سرمایه گذار را در برابر مهمترین مانع یا چه بسا دشمن خود، یعنی ناامنی و نبود اطمینان، مطمئن تر می سازد.
,
 
,

 در سال گذشته کشاورزان شهرستان فراهان برای افزایش قدرت مقابله با خطرات بخش کشاورزی و کاهش ریسک اقدام به بیمه محصولات کشاورزی کردند.
,
,
 
,
بیشترین خسارات وارده به محصولات کشاورزی فراهان، سرمازدگی بوده است، اما تاکنون با تائید خسارات وارده به کشاورزان صندوق بیمه کشاورزی، خسارات کشاورزان را پرداخت نکرده است.
,
 
,
صندوق بیمه کشاورزی تاکنون 40 درصد از خسارات کشاورزان فراهان را پرداخت کرده اما 60 درصد خسارات کشاوزران فراهان به دلیل عدم اعتبار صندوق کشاورزی پرداخت نشده است.
,
 
,
علی کودزری یکی از کشاورزان فراهان که تاکنون موفق به دریافت غرامت از صندوق توسعه کشاورزی نشده است در مصاحبه با خبرنگار فراهان خبر گفت: سال گذشته 160 هکتار از اراضی زیر کشت گندم خود را بیمه کردم، و امسال 300 هکتار از اراضی کشاورزی را بیمه کردم.
, فراهان خبر, فراهان خبر,
 
,
وی افزود: طلب من از صندوق بیمه کشاورزی 6 میلیون است و صندوق بیمه تا امروز ریالی بابت غرامت به من پرداخت نکرده است، در حالی که باید غرامت کشاورزان خسارت دیده در تیرماه پرداخت شود.
,
 
,
کودزری توضیح داد: پیگیری های فروانی برای دریافت خسارت بیمه انجام داده ام اما صندوق بیمه کشاورزی در جواب می گوید« بودجه برای پرداخت غرامت نداریم» تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده است.
,
 
,
کشاورز فراهان گفت: سال گذشته برای بیمه گندم، هکتاری 25 هزار تومان برای گندم آبی و هکتاری 17 هزار تومان برای گندم دیم پرداخت کردم.
,
 
,
وی بابیان اینکه امسال هم برای بیمه کشاورزی اقدام کرده است، گفت: امسال مبلغ چهار میلیون و پانصد تومان برای بیمه گندم به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت کرده ام ولی از سال آینده با ادامه این روند محصولات کشاورزی خود را بیمه نمی کنم.
,
 
,
بهزاد شتریه، کشاورز فراهانی با اشاره به عدم پرداخت غرامت کشاورزان توسط صندوق بیمه کشاورزی گفت: سال گذشته 25 هکتار از اراضی زیر کشت گندم را بیمه کردم و حدود 900 هزار تومان به صندوق بیمه واریز کردم.
,
 
,
وی گفت: امسال به دلیل سرمازدگی، گندم تولیدی من خسارت وارد شد، برای دریافت خسارت به صندوق بیمه کشاورزی مراجعه کردم اما تاکنون بیمه مبلغی برای غرامت خسارت گندم واریزنکرده است.
,
 
,
شتریه با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی، اعتبار لازم را برای پرداخت غرامت به بیمه شدگان ندارد، گفت: امسال 50 هکتار از اراضی زیر کشت گندم مزرعه ام را بیمه کرده ام ولی درصورت عدم پرداخت غرامت خسارت دیدگان، کشاورزان فراهان برای بیمه اقدام نمی کنند.
,
 
,
در حالی که صندوق بیمه کشاورزی به دنبال اجباری کردن بیمه تمام محصولات کشاورزی است، عدم پرداخت غرامت خسارت دیدگان بخش کشاورزی، سبب ناامیدی و انصراف کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی شده است .
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]
صندوق بیمه کشاورزی تاکنون 40 درصد از خسارات کشاورزان فراهان را پرداخت کرده و 60 درصد خسارات کشاوزران فراهان به دلیل عدم اعتبار صندوق کشاورزی پرداخت نشده است.